Tweespan broeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Tweespan broeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 01:23

Afbeelding
Vriendin is zich aan het orienteren naar een nieuw tweespantuig en wil daarbij broeken hebben. Nu word bij de webtech tuigen de broek anders bevestigd ipv van broek naar borst. 
Hij zit zeg maar als een soort strengdrager vast aan de strengen. Remt de kar hier nu wel mee af? Mijn gevoel zegt namelijk van niet.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Tweespan broeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:25

Je hebt geen broek nodig met tweespan. De kar komt niet op de hakken van het paard want de kar zit aan de voorkant vast aan het paard.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:59

Je zou in plaatst van die broek + strengophouder ook alleen een losse strengendrager kunnen gebruiken bij tweespan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:11

roekes schreef:
Je hebt geen broek nodig met tweespan. De kar komt niet op de hakken van het paard want de kar zit aan de voorkant vast aan het paard.

Afhankelijk van wagen/tuig. Ik ken een dubbelspan+wagen/tuig waarbij je zonder broek amper achteruit kwam. Met broek was dit geen probleem. Bij de andere wagen, zelfde span, hadden we geen broek nodig.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Tweespan broeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:36

Bij een combituig heb je inderdaad zo'n broek en kan je een losse brede riem zetten tussen de ring van de broek en de borst. Dan heb je een omloop. Zoals op de foto is het een strengophouder en remt hij niet op de broek. De broekriem om de billen zit er nu voor niks en geeft eigenlijk alleen maar iritatie zo

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Tweespan broeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 16:57

Ik ben er achter dat er een riem ontbreekt op deze foto die ik van de site van ideal had.
Hiermee heeft hij wel een remmende functie. Bedankt voor jullie reactie. Hier kan een slotje op :)