Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mentuig, ervaringen gevraagd

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een mentuig enkelspan, maat cob.
Heb nu gereden met een ideal en een sieltech, vind het allebei wel wat hebben.

Maar nu ik wil gaan kopen, weet ik gewoon niet wat ik moet.

Zie wel eens ideal op marktplaats staan voor 200/400 euro, geen idee of het dan wat is.

Kortom, brand los met ervaringen, voor deze of andere tuigen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 07:47 



 
Profiel   

Tuig van Tjeu van de meulengraaf mensport.
Ik heb de mijne daar ook vandaan.
Fijn tuig voor een fijne prijs.
En goede service :j
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 08:04 



 
Profiel   

Ik heb een tweedehands ideal. Gebruik het maar heel weinig dus het is voor mij prima. Zou ik het vaak gebruiken zou ik persoonlijk wel wat meer geld uittrekken en betere kwaliteit kopen.

Maargoed dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn rijtuig is allemaal Duits A-merk dus ik ben ook gewoon erg goede kwaliteit gewend. Genoeg mensen die genoegen nemen met hoofdstellen van <€100, dan is Ideal ook meer dan prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:25 



 
Profiel   

ik rij met een sieltec. Nieuwprijs maat trekpaard rnd de 450 euro. superlicht in gewicht (ik heb er zelf wel een neopreen borstonderlegger onder en een gel schoftonderlegger, voor mijn trekpaarden is het wel erg licht van gewicht en het zorgt ervoor dat het foam niet vies wordt.

ik ben er erg tevreden over, oersterk, gaat niet kapot, en even met de tuinslang afspuiten en het is weer proper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:31 



 
Profiel   

Bodiwi schreef
Ik heb een tweedehands ideal. Gebruik het maar heel weinig dus het is voor mij prima. Zou ik het vaak gebruiken zou ik persoonlijk wel wat meer geld uittrekken en betere kwaliteit kopen.

Maargoed dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn rijtuig is allemaal Duits A-merk dus ik ben ook gewoon erg goede kwaliteit gewend. Genoeg mensen die genoegen nemen met hoofdstellen van <€100, dan is Ideal ook meer dan prima.


Welke ideal heb je, die waar het schoftje van onderlegd is?
Leer of die andere?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 12:47 



 
Profiel   

Je kunt misschien eens informeren bij www.nicolevoormenners.nl
Zij heeft zowel nieuw als regelmatig 2e hands

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 16:07 



 
Profiel   

Van de 4 merken waar ik ervaring mee heb: Ideal, Kieffer, Sieltec en Zilco vind ik persoonlijk Zilco het fijnst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 16:31 



 
Profiel   

De pasvorm van het Ideal schoftje laat nog wel te wensen over. We hebben er op Bokt wel eens een topic over gewijd en ik was geschrokken hoeveel mensen paarden met drukplekken hadden door het schoftje.
Mijn paard ook.

Sommige mensen hebben Ideal ook op de hoogte gesteld maar er is niks aan gedaan.

Het is ook raar dat we voor zadels allemaal verschillende maten hebben maar de schoftjes blijkbaar volstaan met 1 maat.
Ik had hiervoor een leren Imperial Riding marathon tuig en die had echt een hele mooie pasvorm.
Maar ik ben geen poetser dus heb ik die verkocht en de webtech van Ideal gekocht...nog steeds spijt van -O- .

Als je echt wil investeren in een nieuw tuig kun je eens kijken of een verkoper langs kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:28 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar aangespannen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:40 



 
Profiel   

We rijden standaard met Ideal Leathertech
Zulk fijn leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:42 



 
Profiel   

Rakkie123 schreef
Bodiwi schreef
Ik heb een tweedehands ideal. Gebruik het maar heel weinig dus het is voor mij prima. Zou ik het vaak gebruiken zou ik persoonlijk wel wat meer geld uittrekken en betere kwaliteit kopen.

Maargoed dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn rijtuig is allemaal Duits A-merk dus ik ben ook gewoon erg goede kwaliteit gewend. Genoeg mensen die genoegen nemen met hoofdstellen van <€100, dan is Ideal ook meer dan prima.


Welke ideal heb je, die waar het schoftje van onderlegd is?
Leer of die andere?

Ik heb de luxe marathon

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:48 



 
Profiel   

Mijn iDeal was ook tweedehands, ontzettend veel en zeer regelmatig plezier van gehad! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 18:37 



 
Profiel   

Tjeu vd meulengraaf en ook prijs is nog leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:06 



 
Profiel   

hhhmmm, als ik lees schoftjes met drukplekken, dat komt van daaruit mijn volgende vraag, het is een iets rondgeribte dpony.
Is daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:09 



 
Profiel   

Ik ben heel tevreden over mijn biothane tuig van Tjeu van de Meulengraaf, zowel de kwaliteit als de service van Tjeu is heel goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:24 



 
Profiel   

Een schoftje van een tuig dient uiteraard te passen en mag geen drukplekken veroorzaken, maar je kan het toch niet vergelijken met een zadel hoor. In principe komt er nauwelijks druk op het schoftje, (in tegenstelling tot het zadel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:28 



 
Profiel   

Sieltec waar koop je dat

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:44 



 
Profiel   

pillow schreef
Sieltec waar koop je dat


Wij hebben het onze in Duitsland gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:45 



 
Profiel   

pillow schreef
Sieltec waar koop je dat


https://sieltec-shop.com/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 20:11 



 
Profiel   

Ik heb een lederen ideal en een zilco op mijn pony's liggen.
Wel gebruik ik voor beide pony's het zilco schoftje omdat deze breder is dan de ideal. Ik heb welsh sectie a grote maat pony's +120cm.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het zilco tuig, lichter qua gewicht en heel makkelijk in onderhoud.
In de toekomst wil ik er nog een zilco bij ipv de lederen ideal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 20:22 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn fjord een Zilco Classic tuig. Bevalt me prima: gemakkelijk in onderhoud (gewoon onder de kraan) en licht van gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 22:01 



 
Profiel   

Ik heb Zilco SL tuig en ben zeer tevreden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 22:09 



 
Profiel   

Ik stel ze vaak zelf samen. Bijvoorbeeld borst van Ideal, leidsels zelf laten maken van een oude slof (heerlijk zacht in je handen en anti- slip!) en voorzijde leder, schoftje merkloos, broek merkloos en hoofdstel Kieffer. Dat heb ik nu, geloof ik.
Kijk gewoon wat het beste past bij mijn paard/ pony en mijn portomonnee ;)

Wel altijd leer. Kunststof moet je ook schoonmaken, dus dat mensen zeggen dat kunststof veel makkelijker is vind ik niet zo... Plus dat ik een prettiger gevoel heb bij leer, maar dat is persoonlijk.
Na het rijden even het zweet met een natte lap eraf halen en 1 a 2x per jaar een beetje ledervet.

Mijn schoftje is merkloos (en eigenlijk best oud :) ), maar heerlijk zachte kussens, veel beter van wat ik zie van merktuigen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 07:25 



 
Profiel   

Persoonlijk zou ik voor Zilco gaan. Heb ervaring met Ideal en Zilco, Ideal heeft mooi tuig etc maar het schoftje geeft drukplekken. Paard had ineens witte haren zitten. Met een pad eronder niet meer, maar wel iets om overna te denken of je er een pad onder wilt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 07:30 



 
Profiel   

Ik heb gekeken voor Zilco maar dat is geen van allen leer.
Daar houd ik toch wel het meeste van.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 07:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen