Menwagen geschikt voor verschillende maten pony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peer2005
Berichten: 392
Geregistreerd: 06-09-09

Menwagen geschikt voor verschillende maten pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 20:28

Ik heb pony's tussen de 1 meter en 1,45 m stokmaat. Zijn er menwagens die voor verschillende maten geschikt zijn, dus met verwisselbaar/aanpasbaar?? lamoen? Ben liefst op zoek naar een recreatiewagen die goed wendbaar is en ook ok vering heeft.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Menwagen geschikt voor verschillende maten pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:36

Het lijkt me wel een erg groot verschil? Je heb voor beide pony's toch wel een andere bokhoogte nodig lijkt me en dat is toch niet aan te passen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:42

Het lamoen is niet het enige dat moet passen. Het lijkt me heel lastig om een wagen te vinden die de bokstoel op de juiste hoogte heeft voor zowel een stokmaat van 1 m als 1.45 m. En dan met die bokhoogte voor een pony van 1.45 m ook nog een gewicht die een pony van 1 m ook gewoon kan trekken.

Ik heb een wagentje staan waar qua maat en gewicht nog net een grote shet voor zou kunnen lopen. Eigenlijk al aan de grote en zware kant voor zo'n kleintje. Mijn forester van 1.45 past daar vast ook wel voor, maar dan lopen de leidsels over zn billen omdat ik te laag op.de bokstoel zit en het lamoen hangt zo laag dat het niet meer veilig is.

Kortom: ik vrees dat het met menwagens toch is: "one size fits nobody."

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:16

nee, voor je kleine pony is de menwagen dan al gauw te groot en zwaar of voor je grotere pony te licht.