ideal tuig, maat pony of cob?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stormxlies
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-03-19

ideal tuig, maat pony of cob?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 12:26

Hey allemaal, ik weet dat er hier al een topic over is, maar die maakt mij niet veel wijzer. Ik wil graag een tweedehands ideal tuig kopen voor mijn welsh cob van ongeveer 1m38. Ik kom er maar niet uit of hij nu maat pony of cob moet want hij is ook niet super breed ofzo. Ik heb hem al wat opgemeten, maar ik kom er nog steeds niet uit. Ik wil het tuig niet zelf samenstellen want dat maakt alles weer veel duurder en dan kan je het niet tweedehands kopen. Kan iemand mij helpen?

Anoniem

Re: ideal tuig, maat pony of cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:42

ik denk maat pony. maar misschien kan je afspreken dat je het tweedehands tuig even kan passen?

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: ideal tuig, maat pony of cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:51

Ik heb voor mijn new forest pony oud type en een iets moderner type maar cob. Ze zijn rond de 1.44 dus iets groter.
Hier een foto van de pony met het tuig op.
Afbeelding

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: ideal tuig, maat pony of cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:56

Ik had voor mijn new forest van ong. 1.35 een maat pony, broek paste net aan. Dus denk dat jij wel n maat cob nodig hebt.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:16

Ik snap je twijfel, maar ik zou echt voor cob gaan.

Ik heb mijn Ideal Leather tech maat pony (van mijn Welsh A van 1.18) wel eens op een IJslander (rond de 1.36) van een vriendin gehad om vanaf de grond in het tuig te werken.
Het kon net aan, erg verstelbaar maar op bepaalde punten kwam je toch wat ruimte te kort. Voor normaal gebruik was een cob veel beter geweest, sowieso voor het schoftje.

stormxlies
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-03-19

Re: ideal tuig, maat pony of cob?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 13:41

Bedankt voor de reacties!!
Ik ga dan maar voor maat cob gaan en als het nodig is kunnen er altijd nog gaatjes bijgemaakt worden.