[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:28

Vandaag even Amerigo gelongeerd, omdat zijn bijrijder op vakantie is. Als hij terugkomt van vakantie hebben ze wedstrijd, dus hij moet een beetje in vorm blijven.

Ik vind het er niet gek uitzien voor een 27-jarige (of paar jaar ouder, leeftijd is niet helemaal zeker, maar wel minstens 27) die al vele jaren PPID heeft.

https://youtu.be/uSNOU7WrisE

Wow, mooie Aladin!! Ons hooi moet nog gebracht worden. Nou heb ik geen haast, heb nog genoeg van vorig jaar.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:29

Wauw gem zie ik jou nou op de hippiadelijst staan met je miepje? *\o/*

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 00:10

happytime schreef:
Wauw gem zie ik jou nou op de hippiadelijst staan met je miepje? *\o/*

Ja, maar ik ga niet :n . Resultaten zijn nog veel te instabiel. Zit geen langzaam stijgende lijn in, meer Limburgs heuvelland :')

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:11

Achhh jammer

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:48

Even een vraagje aan de kattenmensen hier. Ik heb sinds ruim 2 weken een kat erbij. Beide katten zijn super lief, maar niet naar elkaar. Ze vliegen elkaar meerdere keren per dag echt in de haren. Veel kabaal, geschreeuw, rondvliegende haren en spullen. Ik heb dit nooit eerder gehad, dan ging het gewoon ok als er een nieuwe kat bij kwam. Zal dit nog goed komen of kan ik de kat beter terug doen naar de vorige eigenaar?

Zoals het nu gaat durf ik ze (als de nieuwe er lang genoeg is) naar buiten te laten, want ik denk dat er 1 dan niet meer terugkomt.

Ik wil haar graag houden, maar ze moeten wel een leuk, en vooral ontspannen leven hebben. Nu is er vooral heel veel stress.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:38

Ben geen kattenmens maar heb ze wel altijd gehad tot mijn scheiding want mijn ex was wel een kattenmens (had kunnen weten dat het niet zou werken, ik hondenmens, hij kattenmens }:0 ). Mijn ervaring is dat katten een eigen ruimte opeisen, en als dat zo geregeld is, ze prima 'samen' kunnen wonen, dus soort LAT. Zo hadden we een poos één kat die altijd boven was, andere 2 waren altijd beneden.
Maar als het echt niet lukt lopen ze gewoon weg... en dan weet je niet waar ze terecht komen. Heb ook gehad dat een kat naar de buren verhuisde. Ze vond het bij ons gewoon niet leuk. En een van onze andere katten (heb er in mijn leven tot nu toe 7 gehad... 1 is nog bij mijn ex en 1 bij vriendin), sliep bij ons thuis, maar at met de buren mee (andere straat gelukkig dan die kat die weg wat gelopen :P ). Dus naja het zijn eigenwijze dieren.
Maar begreep van kattendeskundigen dat ze hun territorium dus opdelen. En als een van de katten vindt dat er geen ruimte in het gebied is vechten ze die ander er gewoon uit ~~}>

Ze zijn niet voor de poes, katten...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:12

Dank voor je toelichting. Ik dacht het al wel, maar nu dus bevestiging. Dat moet ze helaas terug naar vorige eigenaar. Die mag dan op zoek naar nieuw huis. Saskia heeft eerder nooit problemen gehad met nieuwe katten maar nu dus wel.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:40

Rustig hier. Alles goed met iedereen?

Zaterdag meegedaan aan een WE wedstrijd en in een rubriek van 17 deelnemers gewoon 1e geworden. De brug lukte (die zorgde steeds voor uitsluiting), zooooo blij mee
Vandaag weer een heerlijke rit gemaakt van 17 km. Trailerladen gaat nog steeds goed, vandaag zelfs ook zonder touwhalster gedaan. En, tadaaaa, hij heeft voor het eerst ook hooi gegeten in de trailer.

Nu eerst even luieren en dan maar nog wat klusjes gaan doen.

O ja, ik kan het wandelen ook weer opbouwen. Vorige week bij orthopeed geweest voor mijn hielspoor. Ik heb nu een nachtspalk en dat lijkt echt te werken. Ook daar erg blij mee.

Nu alleen nog die hoofdpijn..... -O-

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:19

Lekker bezig tine met thor en jezelf *\o/*
Zeker rustig hier :j
Ik ben wat aan het longeren met julia en jane,jane paar keer voor de wagen gehad maar laatste keer ging ze er steeds ervantussen,zal wel aan mij liggen want ik heb nog steeds stijve schouderkom na laatste covidprik van 28 juni. :( 18de naar neuroloog voor chemoklachten dus schouder komt er ook bij!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:26

Goed bezig Tine, Thor gaat steeds beter zo te lezen.
Die hoofdpijn....waardeloos..
Ht...doe je voorzichtig...klinkt eng Jane die er van tussen gaat ....
Veel sterkte en succes bij neuroloog...hoop dat ze je kunnen helpen..die 2e prik heb ik ook lang last van gehad...nog steeds soms pijn in m'n oksel vanaf moment van die prik..

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:57

Afgelopen weekend heb ik in Ysselsteyn gegroomed bij een kennisje. Het was haar derde wedstrijd (wegens corona) met dit paard en haar vaste groom is op vakantie. Het ging super, het was super en voor het eerst (sinds ze drie jaar geleden moest stoppen met wedstrijden) weer een plaatsing ipv een eliminatie :D _/-\o_

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:24

Sooo en dan krijg je ff een telefoongesprek mee tijdens je wandeling in het bosje achter een int. springconcours. Een springruiter in vol tenue: "ik wil je wel 100.000 euro geven voor dat paard, maar daar blijft het dan wel bij. Het is wel 'lomp' geld, maar dan kan mijn dochter weer ff vooruit" :oo
Alsof het een tweedehands Loekiefietsje is :o

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:46

gem : altijd apart die telefoontjes en handel.....tja iets met rijke papa _/-\o_

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:31

Vandaag heerlijke rit gemaakt met 2 menners. Hoor ik er hier toch nog een beetje bij hahaha
Afbeelding

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:08

Nou,ik zie thor nog wel eens voor een karretje lopen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 00:46

happytime schreef:
Nou,ik zie thor nog wel eens voor een karretje lopen

Alleen als hij niet meer heel hard achteruit gaat, als hij iets eng vindt. Dat is onder het zadel al niet grappig, met kar heel gevaarlijk.
Hij is er verder totaal niet van onder de indruk. Thuis zag hij Rocky ook ervoor, vond hij alleen maar interessant.

We gaan het zien. Wie weet over een paar jaar.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:54

Vannacht is onze lieve trotse man overleden. Svarri. Vermoedelijk abcessen tgv OK. We hebben 3 dagen met de DA-en gevochten maar helaas de strijd verloren |(

Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:02

Zo oneerlijk Belker. :knuffel: heel veel sterkte. In zo'n korte tijd afscheid van 2 paarden. Dit moet vreselijk zwaar zijn

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:07

Belker.... heel veel sterkte... heel verdrietig

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:12

Jeetje belker, het zit je niet mee de laatste tijd. Onwijs veel sterkte met alle verdriet.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:04

Belker wat een heftig bericht,het zit je niet mee,dikke knuffel voor je,

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:16

Belker ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen nu, wat een verliezen voor jullie :knuffel:

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:35

Oh bah Belker heel veel sterkte. Zo kort op elkaar ook, wat een verdriet. Y;(

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:34

Lieve Belker
Wat verschrikkelijk

Hele hele dikke knuffel

Afbeelding

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:44

Dank jullie wel allemaal.

We zijn vanaf zondag al bezig geweest, maar het blijft onwerkelijk. Zomaar ons maatje weg……..