[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:08

Belker..Oeps hier te laat..alsnog van harte...
Hoop dat je binnenkort een fijne verjaardag viert met je manlief. Y)(^)
Tine, ha leuk.
Jorex,.. het is ook zulk raar weer..nu weer warmer..dan hoge luchtvochtigheid..is zwaarder dan voor de paarden..

Inmiddels heeft corona mij ook te pakken,....ben niet echt ziek..maar ook echt niet fit.. hoop dat het snel weer over gaat..
Fijne zondag nog allen..

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:09

@Belker rustige verjaardag :(:)

Wat ontzettend leuk @Tine _/-\o_

@Biancacoo op een gegeven moment is er ook geen ontkomen meer aan geloof ik... sterkte! Hier nog steeds geen corona gehad, dacht van de week nu is het raak, had flinke hoofdpijn, voelde zere keel opkomen, maar getest en weer negatief. Heel veel collega's zijn weer ziek geworden (ondanks boosters etc)... ik ontloop het nog steeds...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:13

Hier is zoonlief al bijna een week goed ziek. Wij gelukkig nog steeds negatief. Maar is echt sneu, zielig hoopje mens

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:41

Tine leuk stukje, en beterschap voor zoon.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:05

Bedankt vhu ....echt.niks aan..4x negatief met tussendagen getest..maar toen een dag later toch positief...dus 1x zelftest zegt niks..
Smorgens gaat het best goed..
Beterschap voor je zoon, hoop dat hij snel opknapt...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:34

Afbeelding

Wat een raar paard ben jij _O- _O- _O-

Phantom moest even op stal na de les met de bijrijder. En de geiten staan tegenwoordig snachts op stal om wat dikker te worden. Ze staan dan eerst allemaal in eigen stal zodat ze eigen emmer leeg kunnen eten, daarna met zijn drieen in 1 stal samen.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:04

Gezellige boel bij jou Tine!

Ik vind het heel spannend allemaal want morgen ga ik kijken bij een Belgisch trekpaard van 1.5 voor verzorger 1x / 2x per week. Ik mis het gewone gerommel echt heel erg. Onderhand zelfs als het stortregent. Dus het is echt tijd dat ik weer eens mijn neus in een berg manen steek.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:52

Succes VHU......leuk weer knuffel paardje

Mijn kippetje is verleden, 14 jaar oud. Ik heb haar laten schilderen op haar eigen staartveren

Afbeelding
Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:48

Prachtige leeftijd Janouk en prachtig schilderij. Heel bijzonder. Zitten die veren vast aan elkaar?

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:54

Ik denk het. Ik krijg ze van de week. Heel benieuwd

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:20

@Tine hoe gaat het nu met je zoon?
Hier corona bij schoonzusje, verbaasd me dat ze het nog niet eerder had (Ze gaat weer naar school nu). Hopelijk krijgt mijn schoonvader het niet..

@Janouk, prachtig zeg!

Hier gisteren voor het eerst sinds maanden het tweespan weer "ingespannen". Wel grappig dat ze in een zacht drafje precies gelijk lopen. Stap vinden ze nog lastig gelijk op. En ook nog even een uit de hand gelopen galopje meegepakt, dan is het toch handig dat ze klein zijn, want ik kan een normale galop gewoon meedraven erachter. Niet de enthousiaste galop waarin ze vertrokken, maar met een paar ho's dachten ze "we moeten toch maar iets langzamer" en toen kwam er een keurig handgalopje uit bij Alex en een snelle draf bij Jorie. :')
Afbeelding

Een als je haar maar goed zit Jorie, want poeh wat waait het flink afgelopen dagen.
Afbeelding


En ik ben kletsnat geworden vanmiddag met Alex, sorry jongen, ik heb geen andere keuze dan buitenrit. Wel heerlijk gereden! :P
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:17

Leuke 2span foto's Jorex.
Jqnouk..zo gaaf gemaakt. En wat een leeftijd heeft ze gehaald :knuffel:
Vhu wat heerlijk. Dat zijn ook zulk leuke paarden.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:40

Jorex. Gisteren is zoonlief een tijdje op geweest, maar voelt zich nog niet best.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:39

wat mooi Janouk.

VHU toch weer met de neus in manen hopelijk klikt het met belg en eigenaar.

Tine nogmaals beterschap voor zoon.

Jorex nu nog voor de wagen.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:33

Mooi gedaan weer janouk,je muur word steeds voller _/-\o_
Vhu hoe gaaf een verzorgbelg,ze zijn zo leuk...sprak deze zeeuw,alleen ze eten zoveel en als ze gaan spelen in de wei denkt iedereen dat er een aardbeving is :j ik vind ze geweldig!
Jorex lekker bezig,nu de wagen nog erachter
Hoe is het met de nieuwe koets in de woonkamer? Al gebruikt of nog blinkend als decoratie?
Tine ook weer te paard geweest *\o/*
En voor iedereen met corona sterkte

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:33

Ik vond de verzorg-Belg.... te groot en te lomp wel errrrug lief ... :o
En ze was nog maar net 2 jaar ^) en haar moeder was 1.75... ze was nu zelf al 1.65...
Schat van een paard maar ik had zoiets van die wordt nóg groter en steviger... dan voel ik me een mug... ze was echt wel heel lief maar durf het niet aan. Is toch dat je met het paard van iemand anders loopt... vind dat nogal een verantwoordelijkheid.

Dus zoek verder, zo'n beetje dan, en hoop dat ik iets kleiners en net iets fijners tegen het lijf ga lopen. Deze was echt wel heel gaaf dat zeker. Ook nog een zwartschimmel, erg mooi.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:59

Haha..ik begrijp je helemaal vhu..
Ons nederlands trekpaard ....ging gewoon ergens heen met mij aan een touwtje..als ze ergens wilde kijken...dat deed ze ook als ik aan de leidsels zat met kar en al..superlief echt een wereldpaard....maar ik had niks te vertellen.. 8)7

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:22

Ik vrees dat dus Biancacoo :+ zie mezelf zo door de sloten van de polder gaan _O- totaal niet kwaad bedoeld maar meer type van o daar staat een paardenbloem en o ja er hangt een mug aan mijn halstertouwtje :7

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:30

Wat genieten Jorex.

VHU, jammer, maar verstandig.

Hier gaat alles zijn gangetje, soms beter zicht, soms minder.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:19

Vhu, ik heb 3 ontzettend lieve paarden staan in 3 maten. Pak wat bij je past haha. Jaja, het is een eind rijden maar je moet er iets voor over hebben toch :P

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:22

Ipsilonka schreef:
Vhu, ik heb 3 ontzettend lieve paarden staan in 3 maten. Pak wat bij je past haha. Jaja, het is een eind rijden maar je moet er iets voor over hebben toch :P

Haha, dat dacht ik ook :+

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:26

_O- :+ :))

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:29

We zijn lief toch voor je O:)

Gister voor het eerst weer een uurtje lesgegeven op de vereniging na 2 jaar.
En dit weekend erachter gekomen dat ik de reglementen niet goed ken. Ik mag met Joze meteen M starten (of b of l), ik dacht dat dat pas mocht als je 2 x Z bent. Dat motiveert me meer als de B proeven, die nodigen Jos heel erg uit om als een ongetraind paard door de baan te gaan 8)7

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:52

Vhu: en op de terug van ips,heb ik 4 welshmeisjes staan die aandacht heerlijk vinden en net voordat je de snelweg oprijd kom je janouk tegen..... +:)+
Ips is dat B overslaan al vanaf 1x Z gestart? Of vanaf Z2?

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:54

Heel lief _/-\o_ :j

Daar kan ik me alles bij voorstellen Ips. Met wat meer ingewikkelde proeven blijft zowel je paard als jezelf beter bij de les. Vond het met dressuren onder de man ook altijd erg fijn dat ik de B en de L niet meer in hoefde in principe. Kijk als je een jong paard hebt en je wilt eerst wat ring-ervaring opdoen is het wat anders. Ik weet niet of het met mennen ook zo is dat je wel een paar keer kunt starten in de B en L maar op eigen initiatief mag doorstromen naar het niveau waar je maximaal op mag starten? Was destijds toen ik dressuurde (wat ook alweer eeuwen geleden is :P ) wel zo.

Gisteren had ik een oproepje in verzorgpaarden gevraagd / aangeboden in Zuid-Holland geplaatst. Dacht misschien krijg ik een reactie. Niet te geloven binnen een paar uur enorm veel reacties. Dus komende week / weken staan in het kader van iets uitzoeken wat echt goed past zowel qua paard/pony, eigenaar als afstand etc. Zo leuk!