[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:46

Knap veulen.
En ik zoek ook altijd Cassiopeia in de lucht. ;)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:03

Iedereen kijkt sterren in de lucht en Baudyh....gewoon in haar weiland _/-\o_
Fijn te lezen dat iedereen weer langzaam actief word.
Ik was bij de fokker van jane geweest voor een hengst uit te zoeken voor 2 merries,welke merrie is nog de vraag...julia loopt al een tijdje niet helemaal zuiver en staat nu op medicijnen,maandag maar eens foto's van haar hoefbeentje laten maken en andere testen en haar had ik juist willen dekken.
Wel een puppylabradormeisje laten reserveren,vorig jaar zat er geen zwart teefje tussen,nu wel.leuk na 12,5 jaar weer een labrador <3 toevallig dat ik er was dat ze net 2 dagen ervoor geboren waren,nog 7 weken wachten :j

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:16

Ik heb jaren lang Sterrepony gekeken, ben er wel ff klaar mee :D :') _O- . Nee geintje, zou haar best wel weer eens willen zien :) . Miepje is ook wel eens sterrenkijker, maar daar maak ik dan korte metten mee :P .

Druk weekend voor de boeg: morgen ga ik meedoen aan de Sportdag Gelders Paard in Putten. Twee dressuurproefjes en hopen op minimaal één wp ... dan heeft mevrouw de predicaten binnen.
Zondag naar Someren (vlak in de buurt), dus als Putten niet helemaal volgens plan gaat, kan ik in de herkansing.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:11

Spannend HT wat een leuk idee weer veulen(tjes) wat jammer van de kreupelheid hoop dat je snel weet waar het aan ligt...
En een labrador pupsel ohhhhhh die zijn zo leuk <3

Oja, Ster jouw NF dame, ook zo'n gave tante :j
Succes met de puntenhalerij Gem!

En Stella Nova ik vind het een prachtige naam! Lijkt zo op de foto een heel mooi chique veulen. Wat fijn dat je er nu niet meer uit hoeft Baudyh :O :))

Blijft de poown nu beter op gewicht Jorex?

Nog steeds hoesterig, is vrij hardnekkige verkoudheid helaas.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-05-22 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:14

Sterre zit nu toch in Zweden? Ze heeft net een veulen gekregen of vergis ik me nu

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:55

Afbeelding
Dit was hem afgelopen dinsdag na het afspuiten. Mijn paardenmasseuse gisteren vond hem een kleine korte powerhouse (en heeft Jorie gedoopt tot kamikazepony nadat ze hoorde wat hij allemaal had uitgevroten in zijn leven). :D

Alex zat zoals verwacht vast linkerschouder en rechtsachter. Hij kijkt ook graag naar links. Vandaag een korte ronde van 12,5 km gedaan. Hij was wat stijf eerst, maar na een paar kilometer loswerken wat beter. Jorie zat compleet vast in zijn achterhand, wat ik ook al had gedacht. Hij liep wel voor de sulky maar ook veel te vlak achter na een sliding door de draden in de paddock. Dus ze zijn beide lekker los voor Epe nu.

Verder heeft Alex afgelopen weekend zonder problemen tijdens ons ponyweekend 16 en 12 km gedaan. En Jorie had in het eerste uur meteen een halster kapot en had toen we terugkwamen van rit zaterdag toch een rake trap van 1 van de stalponies gehad met als gevolg een schram waarin allemaal dikke vieze vliegen zaten. Dus ik was blij dat ik de eczeemdeken/soepjurken mee had. Alex was vreselijk druk zaterdag en heeft uiteindelijk ook voorop gelopen daarom. Ongeveer 5 km en toen vond ie het toch wel erg vermoeiend voorop. Hij was zondag goed in het ritme van de groep en toen kon ik ook relaxt zitten en wat om me heen kijken. Alleen stilstaan blijft een probleem, hij gaat inmiddels niet meer voor of achteruit. Zijn nieuwe ding is nu rondjes draaien, want als je niet voor of achteruit mag, dan ga je maar opzij. :j
Ik denk dat dat in Epe beter gaat zijn, want zijn conditie was gewoon te goed voor de rondes die we reden. En als hij wat vermoeider is (en als ie alleen is) dan kan hij wel netjes stilstaan.
Hij is wel lekker incognito:
Schraap schraap!
Afbeelding

Dan maar een pasje opzij omdat ik nog niet mag lopen:
Afbeelding

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 00:14

baudyh schreef:
Sterre zit nu toch in Zweden? Ze heeft net een veulen gekregen of vergis ik me nu

Niet dat ik weet? Ze was binnen Duitsland verkocht.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:28

Ht, superleuk vooruitzicht een knappe pup !!
Vhu..beterschap
Gem succes
Jorex druk met de poniezss, hoop dat ze goed op gewicht blijven in Epe.
Tine zit lekker dagelijks in de wei.. Thor gaat goed op buitenritten.
Baudyh, gefeliciteerd !! Wat een knapp merrieveulen met een mooie naam.
Hier niks bijzonders..een hond erg ziek,..langzaam herstellende van de ellende...en ik ben gewoon brak ivm nachtcontrole..en langsstruinende egels..de honden zien dit als heerlijke nachtsnacks, dus ik ga ze steeds maar redden..

Sorry als ik je vergeten ben...
Succes en veel plezier dit weekend.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:22

Bianca ik sluit me even aan bij jouw samenvatting.

Hopelijk knapt Gabun weer snel op. En kan jij s nachts weer gewoon slapen. Die egels, hier vinden de honden ze ook erg leuk om mee te spelen. Zo sneu.

Ik ga zo Thor weer ombouwen tot dressuurpony en na de wedstrijd gaan we hier weer gezamenlijk aan de slag om compost over de 3e wei heen te rijden. Ik heb de makkelijkste klus, de grasmaaier met aanhangwagen heen en weer rijden.

Fijne dag allemaal, en wedstrijdgangers veel succes.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:12

Vanmorgen had Gabun weer een normale drol _/-\o_ hoop dat het zo blijft !! Dan is hij op de goede weg.
Succes Tine.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:45

Fijn dat Gabun weer op de goede weg lijkt Bianca!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:31

Zo fijn dat Gabun weer beter gaat!!!

Thor is een topper. Met mij 204 en 177,5 (2e ring was heel erg spannend, wilde niet over de hoefslag, dus ben nog heel blij met deze punten) en met de andere ruiter 198 en 184,5. Dit was haar allereerste officiele wedstrijd ooit. En dan gelijk met 3 wp thuiskomen. Thor kon het ook prima volhouden gelukkig.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:39

Tine, Gefeliciteerd met Thor's winstpunten.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:51

Gem schreef:
baudyh schreef:
Sterre zit nu toch in Zweden? Ze heeft net een veulen gekregen of vergis ik me nu

Niet dat ik weet? Ze was binnen Duitsland verkocht.


Oh dan heb ik me vergist. Is dit een andere Sterre

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:59

Bizar weekend achter de rug, maar ik kan de predicaten aanvragen *\o/*

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:10

_/-\o_ *\o/* _/-\o_ echt heel knap Gem met jouw ADHD stuiterbal _/-\o_

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:32

Wat goed Gem! *\o/*


Hier heerlijk gereden gisteren. Bijna 37 km gedaan en hij heeft het goed vol gehouden.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:55

Jeetje wat een afstand Jorex!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:30

Gem, gaaf, gefeliciteerd !!
Jorex..wauwww..wat een lange rit

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:42

Pppfff 37 km voor een shet is nogal wat.
Gefeliciteerd Gem

Paarden fokken is echt met pieken en dalen.
Van de week zag de 30 dgn scan van blitz er nog niet zo goed uit. Vruchtje blijft te klein. Van de week weer scannen. Ze is drachtig verkocht maar ja moet ze wel drachtig zijn.

Gisteren wezen scannen met Diantha en Ivo.
Ivo plakt aan Diantha en Diantha na haar dode veulen aan Ivo. Kunnen slecht zonder elkaar. Dus samen hengstig spuiten, samen naar de hengstenhouder, dezelfde dag geinsimineerd en nu gisteren op 16 dgn allebei drachtig. Dat is dan weer mooi. Hopelijk blijft het zo

Vanmorgen weer naar mijn naalden dokter geweest. Iets met acupunctuur naalden en daar stroom op. Voor die vervelende tennisarm maar doet ook wonderen voor mijn rug.
Dit zijn een broer en zus. Broer doet paarden en zus mensen.
Nu ben ik weer 2 dgn moe en voelt het alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden. Maar toch word het langzaam beter
En daar gaat het om

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:58

He Baudyh gedoetje met de merrie, lastig kan het soms zijn inderdaad :(:)

Hoop dat het je op termijn helpt met de naalden...

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:31

Gem Gefeliciteerd *\o/*

Jorex wat een afstand.

Baudyh ben het met VHU eens.

Hier overspannen armen, heb gister op de tuintrekker gezeten die heeft geen stuurbekrachtiging. En normaal doet ml dit. Wel lekker rond gecrost in mijn gras rijbaan (koppensnellen)

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:45

Alsof je met een woest span over de heide bent gegaan marga1 :+

Hier vandaag voor de 7e keer in 5 maanden naar de tandarts. Val van het een in het andere. Al 4x zenuwbehandeling gehad. En altijd trouw naar de tandarts gegaan etc. Zo balen (en zo duur...).

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:14

Baudyh, ik hoop dat het je goed helpt met die acupunctuur en stroom !!
En veel werk altijd het insemineren en scannen e.d... weet ik nog van mn werk..gelukkig kwam de hele rataplan dat bij ons op de stoeterij doen..maar dan nog, altijd spannend en tijdrovende klusjes..
Bevalt de nieuwe trailer goed ?

Vhu..bah..sterkte...waardeloos.is dat zoveel pijn in je mond...
Marga..powertraining gedaan met trekker.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:31

Ja ik heb t wel heel rustig aan gedaan met genoeg pauzes tussendoor. Twee keer een pauze van in totaal bijna anderhalf uur. Tweede pauze zelfs even uitgespannen. :D
Maar het gaat goed samen met de andere menner erbij. Samen met haar ga ik ook de 4 daagse rijden, dus was wel fijn. Even wat beter kennismaken.

Lees straks even iedereen wat beter bij. Sterkte met jullie pijn allemaal. :knuffel: