[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:32

Wat leuk Gem! Gefeliciteerd!

Succes met trainen Marga.

Hier heeft Alex toch weer wat een jas uit gedaan door het vele mennen afgelopen week. Dus hij zal nu wel rond de 75-80 wegen ipv de 84 kg die hij op de weegschaal had dinsdag. Ik heb zijn lijnzaad weer flink omhoog gegooid zodat hij aankomt en hij komt lekker dagelijks in het gras. Ik stapte ook braaf af op mulle stukken als ik niet langszij kon, want ik+sulky weegt dus veel meer dan Alex. Jorie woog 100kg, ik had dit juist gegokt want ik dacht al dat ie 10-15 meer zou zijn dan Alex. En mijn DA zat er dus 40kg naast met zijn gok voor de castratie jaren terug. Alex is altijd al aan de slanke kant geweest, ben blij dat ze toen maar voor 75kg aan verdoving hadden gedaan qua onderdoseren. Dit betekent dus dat een tweespan wagen voor hen tussen de 100 en 150 kg helemaal prima is. En dat maakt de zoektocht vele malen makkelijker. :D

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:03

Gem gefeliciteerd :Y)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:33

Vandaag meegedaan aan een POR, puzzelorientatierit, die ook geschikt was voor menners. Echt super leuk, en dit keer niet verdwaald. Trots op Phantom en Thor.

Super leuke en uitdagende route. Van sommige stukjes kregen we een ingetekende kaart, een stukje moesten we bij de start zelf intekenen, we moesten met GPS coordinaten aan de slag en met foto's die de route aangaven. Op 1 klein stukje na hebben we de route helemaal goed gereden (en op een paar stukken wel even getwijfeld of we wel goed zaten, maar dat zaten we)

Onderweg moesten we op zoek naar letters en knippertjes, dus je moest de hele tijd ook opletten, naast het kaartlezen. Van die letters moesten we bij de finish een woord maken. Ook waren er nog wat opdrachten die punten konden opleveren (ballen uit het water halen, maar ja, dat lukte ons niet, want de paarden gingen het water niet in, iets met een nepgewonde die je moest helpen, en een verkleedselfie (handig met een puber die niet op de foto wil) Bij de pauzeplek moesten we ook nog diverse puzzels maken. Alles onderdelen leverden punten op. Helaas zaten we niet in de prijzen, maar we hebben het supergoed gedaan(vinden we zelf , zijn dit keer niet verdwaald en onze paarden deden het ook top.

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:27

@HT sterkte met dit alles. Vind het een super leuk spannetje pony's. Daar moet een leuke eigenaar voor te vinden zijn. Heel verstandig dat je het hebt uitbesteed :(:)
@Gem wat gaaf en stoer *\o/*
@Jorex echt super leuk dat je de Eper 4-daagse hebt uitgereden echt geweldig. En poown maar ff weekje of twee rustig aan denk ik dan, vanuit mijn endurance ervaring. Beetje mee wandelen, flink veel ruwvoer erin, komt hij lekker weer bij :j
@Tine leuk zeg een POR met je zoon. Is toch wel heel mooi dat jullie dat gezamenlijk doen <3

Hier weekendje 'boot' gehad. Vlakbij Blondie (een van mijn vorige pony's), ben nog even langs de wei gereden met de fiets, erg grappig altijd om haar dan weer te zien :j Helaas staat Ollie nu ergens anders.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 23:17

goed bezig geweest gem *\o/*
Jorex de 4daagse gehad,volgend jaar weer?
Gaaf Tine,leuke route
VHU ff langs blondie,wat is ze ook leuk.nou voorlopig komen we niet overeen met de prijs(tja hij wil er ook op verdienen)dus ik hou mijn prijs vast en dan maar dekken,dus volgend jaar dan maar geen 4J's maar 6xJ"s _/-\o_

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 23:19

Volgend jaar wil ik m het liefst in tweespan rijden. Dus dat wordt goed sparen voor een wagen tweespan. Pony staat nu inderdaad lekker dagelijks in het gras.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:05

Blondie is nog steeds een plaatje met haar prachtige manen en mooie koppie maar o o o wat een bitch ~~}>

Je gaat doorsparen voor een elftal HT :)) jouw pony's zijn echt wel een aardig prijskaartje waard en als ik zie wat er voor een leuke Welsh wordt gevraagd geef ik je groot gelijk.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:55

Afbeelding

Afbeelding
Hectische week geweest hier,joy en jive zijn verkocht via hengstenboer/fokker van jane naar ook een 'bokker" die ze gaat beleren enz
Jane en julia staan nu bij de hengst om gedekt te worden en hengstenboer heeft voor mij een pony opgehaalt zodat ik weer kan mennen/rijden in ruil voor joy,jive.mooie oplossing en nu een leuke 11 jarige merrie erbij,sandra uhhh san/sanny gaan we haar noemen.de merrie vond het uitladen te lang duren en draaide maar ff zelf om!
Ook nog even onze pup Lady van 4 weken oud geknuffeld,die moet nog een maand bij haar moeder blijven.
Fijn werken allemaal

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:47

Ook hectische week hier gehad
eerst Baloe, 14,5 jaar oud, labrador in laten slapen. Toen mijn man met Meneer Anton op trainingskamp. Aladdin kon niet alleen thuis blijven, dus die is een weekje gaan logeren bij mijn instructrice. En daarna Belle onze aanloopkat laten in slapen.
Het was hier in eens heel stil. |(

In het nestje van HT haar nieuwe puppie zit ook een zwart broertje James.........en samen met Mo gaan kijken. En nu komt het broertje bij ons wonen. Nieuw labrador vriendje voor Max.
En James en Lady van HT kunnen bij elkaar in de buurt opgroeien.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:58

Zo, jullie hebben weer aardig wat meegemaakt zeg! Ik ga niet overal op in, maar Monique spant wel de kroon: haar beestenstapel ligt aardig overhoop :D .

De laatste dagen was ik 'grond'-groom bij het (vierspan-)team van mijn trainer tijdens de DVI (CAI Valkenswaard). Net zo leuk als vermoeiend, maar het doel is behaald: ticket voor deelname aan het WK in Italiƫ. Daarnaast ga ik ook weer een spannende tijd tegemoet met Miepje. Komende week gaan 'ze' haar skills in het vierspan testen.
En eindelijk zijn de punten in de M dressuur bijgeschreven en kan ik de predicaten voor keur / Elite aanvragen bij het KWPN. Morgen meteen maar werk van maken.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:27

Wauw Gem,gaaf.en miepje straks in 4span,leuk fotos :j

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:32

@HT ooooh wat leuk weer een menpony voor jou *\o/* en de beide peuters verkocht :(:) maar een pupseltje in je handen <3 zo lief.

@Janouk wat grappig uit hetzelfde nest. Zag foto op Facebook van het nest <3 <3 <3 gelukkig maar het ging wel erg snel allemaal bij jullie :(:)

@Gem ook weer een etappe verder zooooo stoer 8-)

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:21




Yesssss 1e overwinning voor Madness

Zooooooo trots

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:59

Gefeliciteerd

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:09

Gefeliciteerd! Wat goed van Madness zeg!

Hier afgelopen weekend even weer gemend. Eerst Jorie voor het eerst sinds april ofzo weer opgepakt voor de sulky. Dat ging super! Zondags lekker met Alex gemend ook. En gisteren met beide even gewandeld. Vrijdag maar even tweespan droog oefenen weer. Vanavond lekker paard gereden op een vlotte voor het eerst sinds ik weer rijd. Dat ging ook helemaal super, dus ik ben blij met mijn week tot nu toe!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:14

Heel gaaf Janouk ! Wat knap !!
Jorex, fijn bezig met de paardjes.
Ht superleuk nieuw paardje, hoe gaat het nu ?
Gem, druk geweest als groom, en miepje gaat 4-spannen, spannend !

Hier weinig nieuws, een van de hondjes vandaag onder narcose met spoed 1 tand getrokken,.... binnenkort onder narcose om de rest van haar gebit, nakijken want ze heeft 1 pijnlijke kies en een paar van haar snijtanden staan los... hopelijk zal ze daarna zich snel beter voelen...balen dat ze vandaag niet alles in 1x konden doen..

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:30

HT leuk een nieuwe kanjer.

Janouk hoera een winnaar.

Gem Miepje is een super veelzijdig zo.

Bianca een hond met zere mond.

Hier genoten van een zeer mooie dag. Vanochtend tempo training gedaan met de mannen en het gaat ze steeds makkelijker af.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:44

Afbeelding
Afbeelding
Tijd om sun's tuig op san te passen,word een langere staartriem bestellen.
Zaterdagavond met janouk puppies geknuffeld,maak kennis met lady en james,ze zijn zo leuk.
Ook nog even met jane en julia geknuffeld,juul stond helemaal verbaast te kijken dat ze me stem hoorde...helemaal verbluft

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:59

Dat koppie van Julia was briljant, toen jij ineens je hoofd over haar staldeur deed. Hahah

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:19

Leuk paard Ht !!
En een blije puppy foto, super om te zien.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:15

HT leuke pony is wel een die je veel moet poesten.
En puppy's om te smelten.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:49

Hier zal ik vanavond Alex maar even oppakken. Zondagavond Jorie gemend, hij was wat vrolijk _O-
Ik zeg ja mar heel rustig en zoef daar gingen we volle kracht voorwaarts in galop. Ik heb hem maar even verteld dat een handgalopje ook kan. Maar verder was ie goed.
Afbeelding

Gisteren mijn oude hamster in laten slapen, voelt gek zo'n lege kooi en mijn hele avondritme is nu verstoord. Ik doe altijd kattenbak, handen wassen, hamster water en eten en dan mijn pillen innemen. Wilde gisteravond al eten uitstrooien in de lege kooi en vergat daarna mijn pillen. Dus moest mijn bed weer uit. Maar het is beter voor hem zo, hij had een gigantische tumor die ieder moment door zijn huid heen kon breken..
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:03

Ah dat is rot Jorex, afscheid moeten nemen van een van je beestjes.. ik kan mij voorstellen dat je ritme dan in de war raakt... :(:)

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:21


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:26

Janouk, zooo knap dat het allemaal lukt, geweldig goed bezig !