[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:18

Een nieuwe hobby ontdekt. Schilderen met bijenwas. Hiermee heb ik kennisgemaakt toen ik een sessie had met een paardencoach. Het is erg leuk om te doen.
Afbeelding


Verder zijn zoonlief en ik vandaag op wedstrijd geweest. Hij had 194 en 201 punten in de B dressuur en 2x 2e prijs. Ik had 193,5 en 192,5 in de L1 dressuur, en met de 1e proef 1e prijs.

Vanavond zoonlief weggebracht. Hij gaat kampleiding zijn bij een recreatiepark hier in de buurt. Super leuk. Dat gaat hij later in de vakantie nog een keer doen, en dan gaat hij er ook nog zelf een week op kamp. Oftewel hij is amper thuis.

Hij wil graag dat ik Phantom voor hem ga rijden als hij er niet is. En nu is het dus zo, dat ik dat heel erg spannend vind. Het slaat werkelijk nergens op, Phantom is superbraaf, is kleiner dan Rembrand, maar toch vind ik het doodeng. In stap lukt het inmiddels wel, maar in draf ..... Nou ja, morgen toch maar proberen. Ik vind echt dat ik dit gewoon moet kunnen. Het was anders als Phantom er steeds vandoor zou gaan of iets, maar hij is schaapmak.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:33

Tine wat gaaf gemaakt <3 en ik snap je volkomen op phantom,ga eerst heerlijk stappen op hem,beetje schakelen en valt hij een keer in draf....ben je weer een stapje verder.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:17

Tine mooi schilderij had nog niet eerder gehoord dat je met bijewas kon schilderen.
Nou moed verzamelen voor Phantom, misschien helpt het om voor jou zekerheid de bodyprotector aan te doen.

Hier het span in enkelspan geoefend gister en vandaag, dan kunnen ze de komende dagen vrij krijgen.
Het is voor Cor erg nodig, die moet erg wennen in z'n eentje. Maar de 2e keer ging het al wat beter.
En verder stuurt mijn man me letterlijk de (kersen)boom in :D het is jam tijd.

Wpaard

Berichten: 470
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:05

Ik kom weer even onder mijn steen vandaan in deze topic. Ik heb eerder wel gereageerd maar toen weer een tijd niet.

Gisteren weer gement met mijn shetlander joly en mijn kids. Joly had er weer zin in :):) Ze is tevens in mei bevallen van een merrieveulen genaamd misty en in de toekomst mag ze naast mama lopen :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:58

Welkom terug,wat een schatje misty

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 06:55

Misty <3 wat een brutaal koppie zit daar op. Zalig

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:56

Madness start nummer 5 met witte neusband, witte banden om de knieën en pikeur met gele cap en geel rode buis.
Madness maakte een fout in de eerste bocht, de grond was daar hard en bobbelig......
Maar de pikeur kreeg hem weer snel in draf.
Hij lag alleen heel ver achter, terwijl het veld hard doorliep. Ze wachten op niemand.
Madness ging zo hard af, dat de pikeur hem liet gaan.......en ze weer aansluiting vonden.

Uiteindelijk derde plek, maar ik weet zeker dat als er ruimte was geweest, hij binnen door gewonnen had. Madness wil zelf zo graag winnen. Soms om eng van te worden.

Nu lekker twee weken rust en chillen met zijn Mattie's op de wei. Bedankt trainers Jacky Mollema en pikeur Marco Spin


Wpaard

Berichten: 470
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:34

Bedankt :)

Gefeliciteerd met je 3e plek! *\o/* Pff ze gaan wel hard hoor.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:52

Janouk een kanjer als hij er zo weer bij komt.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:21

Hi Wpaard wat een heerlijk veulen <3
Wat leuk Tine van je zoon, wat gaat het dan snel he dat groot worden... super dat hij zo lekker bezig is! Mijn zoon is coach van een basketbalteam (kinderen van 8 - 12 jaar) ook zo leuk. Leren ze veel van.
En prachtig jou nieuwe hobby _/-\o_
Janouk wat een geweldig seizoen heeft Madness =:)

Het is wat stilletjes hier, iedereen genieten van de zomer of ...?

Ik loop hier (bij vriend) elke dag met Wiske langs de bereden politie. Is een paard dat altijd 's ochtends buiten staat (of altijd, als ik er langs loop in ieder geval) die kijkt me altijd na. Mooi zwart paard. Doet me toch wel weer wat. En we komen regelmatig in Friesland waar de boot van mijn vriend ligt. Vlakbij de ligplaats staat een prachtig veulen in de wei, een zwart bonte uit een Friese moeder.
Dan kriebelt er toch weer wat.
Het is totaal niet de bedoeling om weer wat te kopen maar zo af en toe iets ermee doen, ik zou het toch wel weer willen. Ook al zou het een borstel erover halen zijn of zoiets.

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 00:32

Ik ben druk met werk, de SMR zomer Challenge met Alex en tweespan droog oefenen. Ergens komende weken gaan ze voor de wagen in tweespan. Zo grappig dat ze nu ook in stap al meer gelijkmatig lopen. Iets minder grappig, Alex slaat telkens zijn elleboog stuk aan de gesp van de buitensingel. Hij doet dit ongeveer 1-3 keer per jaar. Nu dus weer, dus maar weer een bontje om die gesp tijdens het wandelen in tweespan. Zolang de huid niet dicht is, span ik hem even nog niet in. Er moet eerst maar een korstje op komen. Anders moet ie maar even langs de fiets zodat het kan helen. Morgen eerst een rustdag voor hem. Foto is van toen het net gebeurt was, vandaag was het mooi licht roze:
Spoiler:
Afbeelding


Ik zal Jorie even weer oppakken. Die deed vorige week eerst stout. Dus flink aangepakt en doorgereden in galop. En toen op een heel sukkelig drafje in ons eentje langs een rustig weggetje terug gereden. Dus heel goed afgesloten. Mijn ouders zijn terug, dus morgenochtend gaat mams weer voorop op de fiets. Maar hier gaat alles dus zijn gangetje. En mijn nieuwe onderleggers zijn ook binnen, verdeelt de druk wat fijner dan die dunne schoftjes. Alex was vandaag de chill pony en Jorie was weer eens uberdruk dus was een intensief wandelingetje.
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:59

Schatjes <3 O:) :D

Lukt het om een binnenfietsband in stukken te knippen en die om de gesp te doen? Dat had ik vroeger bij mijn pony's. Groot voordeel tov bontje is dat het niet zakt of verschuift en ook niet vies wordt / gewoon af te spuiten is.

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:51

Vandaag mennen vaardigheid klasse Z gestart met Meneer Anton. Meneer is mega fit en stuitert door het veld.
Eerste omloop 2 balletjes en tweede omloop 1 balletje, ruim binnen de tijd...winstpunt erbij


Afbeelding

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:45

Wat fantastisch janouk dat dat allemaal weer kan met meneer Anton! :D
Gefeliciteerd met je winstpunt!

Ja wat ik er nu omheen heb gefabriceerd is eigenlijk een mini stukje normale onderlegger, dus die spoel ik ook gewoon uit. Het was een restje waar ze nog wat van had gemaakt als extra. Wondje heelt gelukkig goed en snel met 2 keer per dag wondzalf smeren. Er begint nu een korstje op te komen al. Jorie was vandaag te handhaven in galop, zelfs op een rustige weg in de berm gewoon gevraagd om een steeds iets snellere draf. En toen sprong ie heel kalm en rustig aan. Ook op het pad was het top, op een zijsprong in de bramenstruiken na. Maar ik geloof dat ie dat niet zo snel weer gaat doen. Ik kon doorns uit zijn neus plukken na de rit. _O-

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:02

Wat een mooi resultaat van je man en meneer Anton. Het is hun helemaal gegund.

Balen van de zijsprong Jorex. Hopelijk laat hij het voortaan achterwege.

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:24

Notes, o nee, de bramen in....au

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:47

Janouk gefeliciteerd met Anton fijn dat hij het weer goed doet.

Lekker bezig Jorex. Ik gebruik dan ook altijd een bontje als ze zich lek lopen. Dit jaar niet nodig gehad gelukkig.

Hier afgelopen week een meisje van 9 die met ons Pep aan het mennen was (ik zat er naast) en hij vond het prima, vandaag de 3e keer en hij begon zowaar goed naar haar te luisteren de laatste keer ging hij direct te draven dat ze het zei, i.p.v. hoorde ik iets van draf ? en dan na een paar seconden te gaan draven. :D Zij trots :j

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:54

Heel fijn dat meneer Anton weer voor de wagen kan lopen, en mooi resultaat, gefeliciteerd,
Hoe gaat het met Aladdin nu ? Ik zag dat je er nu zelf ook op rijd, stoer !!
Jorex..rottig zo'n plekje... hopelijk heelt het snel.
Hoop dat tweespan voor de kar ookgoed gaat.
Marga, wat gaaf dat dát zo goed gjng met Pep. Jeugdmennertjes zijn zo leuk !!

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:20

Ja en nu hopen dat ze het blijft doen in de toekomst jonge menners zijn nodig. Voordeel haar moeder ment ook, en die is fanatiek wedstrijdmenner, met een grote pony.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:59

Afbeelding
Lady ontmoed sandra
Anton gaat als de brandweer.
Gaaf een jonge generatie op de bok.
Hier nog even druk met 2 puppen,julia en jane ook weer opgehaald,beide drachtig.

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:56


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:51

Geweldig goed bezig Janouk, je doet dat toch maar mooi !! Topper _/-\o_

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:45

Happy birthday, Bianca

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:41

@HT wat een schattige foto <3 en gefeliciteerd met de drachtige dames!
@Biancacoo van harte :)F
@Janouk echt super stoer!

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:15

Biancacoo gefeliciteerd Y)(^)

Janouk mooi verteld je bent een natuurtalent.

HT leuke foto en gefeliciteerd met de drachtige dames