[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 07:47

Welkom Jasia.
Jorex..een heel avontuur dus meegemaakt, goed dat je hem zo goed kon stoppen, dat gaat steeds beter dus !
Baudyh, nog 8 paarden, hulp bij het uitmesten is dan idd wel heel fijn .
Janouk :):) een hele wand gemaakt voor de bitten, mooie collectie, wel lekker overzichtelijk zo. :j
Fijne zondag allemaal, zoon en manlief zijn weer thuis, ze waren 12 dagen backpacken in Noorwegen. Schitterend maar zwaar, dus nu zijn ze stuk _O-

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:03

Janouk, wat leuk die bitten wand!

Jorex, fijn dat ie het zo goed aangeeft en dan nog braaf te stoppen is. Goed dat je hem zo kun5 lezen en aanvoelt, teamwork :D

Hier met Cheveyo het "droog mennen" alvast weer opgepakt, zodat we alvast kunnen oefenen voordat hij volgende maand in training gaat. Hij pakt het direct weer super goed op :+:
Nieuw tuig is besteld en komt hopelijk deze week binnen! :):)

Afbeelding

Wpaard

Berichten: 470
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:12

Balen jullie ook zo van dit weer? Of ben ik de enige? -O-

Was het net wat koeler en pakte ik joly weer op en nu is het weer heet. Bah..

Vorige week nog 3,5 km gement en eergisteren 4km. We genieten er zo van en nu maar weer even een stop..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:32

Iets koeler mag wel ja. Maar de paarden lijken er hier helemaal geen last van te hebben.

Wij mogen vrijdag naar de hippiade, maar er staan nog steeds geen startlijsten.... -O-

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:40

Ik heb vanochtend nog met Alex gemend voor de ergste warmte op. Heeft ie zichzelf desondanks bontjes weer open getikt in de oksel. En ditmaal aan beide kanten. Dus dat wordt even conditie onderhouden met fietsen. Hij moet 11 september goed zijn namelijk, dan wil ik mendurance Echten starten. Hij loopt veel te ruim voor zo'n kleintje nu hij goed op conditie is. Hij heeft er gelukkig verder zelf geen last van en ze zijn ook met een week dicht meestal. Hij tikt zichzelf ook zo random open, zondag 25km gereden zonder problemen en vandaag 13,5 en het is weer mis. -O-
Afbeelding

En gisteren even iets luchtiger kapsel gedaan voor beide. Ze zitten alweer half in wintervacht en dat is met dit weer echt niet grappig.
Afbeelding
Afbeelding

En tweespan maandag ging zo goed dat we zelfs gegaloppeerd hebben en nu ligt het tuig eerst bij de tuigenmaker. Het borsttuig is de buitensingel en de stopriem te lang en de broeken waren ook te ruim.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:42

Balen weer met alex,gaat je schoffie / singel niet steeds naar voren door een dik buikje? Had ik met sun ook last van behalve als ik smorgens mennde maar na een dagje wei....
Mag van mij ook wel weer naar 20 graden met snachts een bui regen :j
Vanmorgen eindelijk weer eens sandra aan de longe gehad....pfff die had maar 1 versnelling : galop,later toch wel een drafje en stap.
Jane en julia ff paar rondjes geslingerd...die kunnen het nog *\o/*
Verder druk met puppys opvoeden,wat groeien ze,elke dag weer groter en nu 2 nachten tot half 6/6uur doorslapen ( gisteren half 6 geen piepende helpikmoetplassenpuppys maar ik moest nodig :( )

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:43

Wat een knappe pony's heb je Jorex :+:

Hoewel ik liever het iets koelere weer heb, pas ik mijn planning nu gewoon aan aan de temperatuur..

Ik was vanochtend om 07.30 op stal, eerst alles uitgemest, gevoerd, en. En daarna met mijn oude verzorgster (zij is gestopt met verzorgen, omdat ik ben verhuisd en de paarden mee gingen, waardoor het qua afstand niet meer haalbaar was voor haar. We hebben nog regelmatig contact en soms komt ze nog even iets met de pony's doen :D ) twee mini's opgeladen en naar het bos gereden.
Daar heeft zij gewandeld met Mees en heb ik Cheveyo in het tuig gehad, was echt heerlijk! Kan niet wachten tot hij voor de kar staat:):)

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 15:05

@HT ik heb er dit jaar gewoon een abbo op ofzo. Vooral vlak voor belangrijke men evenementen. Ik had het ook vlak voordat we naar Epe gingen en toen was ie alles behalve te rond. Hij staat er nu gelukkig goed voor verder, niet te dik, niet te mager. Hij heeft zelfs weer rugbespiering nu. Dus hij staat er wel goed genoeg voor om Echten te lopen al. Ik heb wel 4 september een rit met hem staan en dan 11 september de mendurance. Dus hij kan komende week wel ff langs de fiets trainen.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 15:47

ik ben een van de weinige die van dit weer houd geloof ik.
Heb net ff de stallen gedaan ( afmest hulp is op vakantie) en voer verplaatst. Ja dan zweet ik ook wel maar nog steeds hou ik van dit weer. Paarden staan ook gewoon lekker buiten. Hebben er weinig last van.
Vanmorgen is ons jongste veulen gechipt. Die was nog te jong toen de andere gechipt werden.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:30

Onze paarden kunnen goed tegen de hitte. Gisteren nog springles gehad. Natuurlijk na afloop goed gekoeld. Maar de paarden waren er topfit bij.
Vanavond zou ik dressuurwedstrijd hebben. Die maar wel afgezegd, er is helemaal geen wind. Thor zou het nog wel redden denk ik (maar hij zou 4 proeven rijden, gelukkig wel met genoeg tijd ertussen en veel water om te koelen), maar ikzelf werd helemaal naar bij het vlechten. Dus wedstrijd afgemeld, Thor weer in de wei gezet en zelf snel naar binnen.

Rembrand had ook altijd wondjes bij de oksels, ondanks bontjes. Maar ja, witte vacht, altijd gevoelig. Hij had met zomervacht ook kale plekken van lamoen, terwijl ik een heel breed lamoen had.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:13

Hier nu ook een wondje volgens mij aik de singel te strak had (pony was wat gegroeid) nu een gaatje losser en een bontje.
Jasia welkom leuk nog iemand met een kleintje.

Morgen maar wat vroeger opstaan en nog wat dressuur trainen voor a.s. weekend, heb zo'n zin in de SMW. Kan eindelijk weer meedoen.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:17

@Jorex mijn pony Snuitje had ook altijd last van plekjes achter / bij de singel. Toen op aanraden instructeur, nadat ik tig bontjes en ook volgens mij alle verschillende singels plus manieren van aansingelen etc had geprobeerd een zeemleren lap om de singel gedaan. Die nat maken voordat je gaat mennen. Probleemloos. En niet té strak.... plus zo dun mogelijk (qua dikte / breedte) singel proberen.
Maar het is erg vervelend. Ollie had er met mennen geen last van maar wel met rijden, daar hielp een ouderwetse touwsingel perfect maar ja daar heb je met mennen weer niets aan.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:12

Na er zo veel keren langs gehuppeld te zijn heb ik het nu toch. 2 streepjes op de test vanmorgen.
Zucht. Maar wel blij dat het nu is en niet over 3 weken als ik op vakantie ga.
Maar goed het blijft lastig. Mijn schoonmoe van 90 heeft het ook en Gerrit voor als nog niet.
Klanten moeten zich zelf maar redden. En ik hoop dat het mee gaat vallen. Heb nu wel keelpijn, oorpijn,hoofdpijn en koorts.
We gaan het zien

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:20

Beterschap Baudyh!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:55

Beterschap Baudy

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:59

Beterschap Baudyh voor jou en oma

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:02

Citaat:
a er zo veel keren langs gehuppeld te zijn heb ik het nu toch. 2 streepjes op de test vanmorgen.
Zucht. Maar wel blij dat het nu is en niet over 3 weken als ik op vakantie ga.
Maar goed het blijft lastig. Mijn schoonmoe van 90 heeft het ook en Gerrit voor als nog niet.
Klanten moeten zich zelf maar redden. En ik hoop dat het mee gaat vallen. Heb nu wel keelpijn, oorpijn,hoofdpijn en koorts.
We gaan het zien


He bah wat naar beterschap voor jou en schoonmoeder :(:)
Poosje terug had ik een positieve thuistest, twee zelfs, een met een zwak, later een met een flink tweede streepje. Naar de GG&GD, negatief.
Ik had vreselijke buikgriep. Maar dus geen corona.
Heel bijzonder allemaal, schijnt eens in de 10 thuistesten of zoiets voor te komen een valse positief maar ik had het dus zelfs 2x }:0

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:35

Baudyh beterschap.

Tine verstandig dat je de wedstrijd hebt afgezegd. Er is niks aan als het zo heet is.
Hier vanochtend lekker wat dressuurmatig geknutseld en nog wat met kegels en verder toch een beetje rustig aan, het werd best heet en klam.

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:12

Beterschap Baudyh!

Tine verstandig dat je de wedstrijd hebt afgezegd, ik vind het echt plakkerig heet vandaag. Kan er eigenlijk altijd wel goed tegen, maar toch.. :')

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:18

Ik en mijn schoonmoeder hadden allebei 2 vette streepjes. En mijn schoonmoeder geeft het slecht aan maar ik heb alle symptomen die er zijn geloof ik. Nu zwaar verkouden. Schuurpapier keel, diarree. Het hele pakket.
Mijn schoonmoeder slaapt heel veel daar is het lastig vocht in te krijgen.
Gelukkig morgen weekend. Dan is Gerrit bij huis.
Klanten helpen zich zelf dat gaat ook prima.
Ik sta ze te woord door het raam van de serre.
Betaalverzoek er achter aan. Dat gaat prima
Maar voor iemand zorgen als je zelf ziek ben is niet je van het.
Thuiszorg komt einde ochtend helemaal in pak mijn schoonmoeder uit bed halen.
Dus die kunnen haar ook nog wel checken hoe het gaat.

Iemand van jullie ook flink ziek geweest van Corona?

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:47

Ik heb 1 dag plat gelegen van de koorts en verder was het bij mij een hele zware verkoudheid.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:47

Baudyh, beterschap !
Ik heb ook corona gehad, maar was al in Januari..... was er ook flink ziek van.... vooral toen griepverschijnselen weg waren,.... écht veel spierpijn en totaal geen energie en conditie meer... werd longcovid...heb nog last als ik me inspan...maar het word steeds beter.
Hopelijk voel jij je snel beter en kun je heerlijk op vakantie gaan .... ga je alleen of met je mams ?

Wpaard

Berichten: 470
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:18

Ik was heel erg verkouden en moe. Verder geen hoge koorts gehad. Beterschap!

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:19



Helaas op de finish geklopt...onze Madness

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:31

baudyh schreef:
Iemand van jullie ook flink ziek geweest van Corona?

Wij waren (vier van de vijf) vorig jaar april de klos. Ik had enkele dagen koorts, maar had als bijwerking dat ik twee weken lang ontzettend duizelig was, hoewel al lang niet ziek meer. Ik dacht toen echt dat ik er nooit meer vanaf zou komen.
Mijn man was wel echt ziek. IJlen in bed, 41 graden koorts, maar geen ziekenhuis. Hij is nog wel een paar weken heel slap geweest. Conditie totaal weg.