Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 188 [ 4688 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 188  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

 
Profiel   

:)F Welkom allemaal in ons huiskamertopic:
de paden op, de lanen in, ...... rijtuigje deel 9


Op 1 mei 2008 werd de eerste versie van het Rijtuigje in het leven geroepen door LadyMadonna,
na een slome start werd het al snel een stuk gezelliger en steeds meer leden sloten zich aan.
2 jaar later op 19 mei 2010 was het Tallechie die de eer kreeg om het tweede deel aan te kondigen.
En wat werd het gezellig, zo gezellig zelfs dat na het na 8 maanden al weer tijd was voor Deel 3!
Bokker Poeltje heeft een waar kunstwerk gemaakt van de opening en was een echte trendsetter,
want daarna volgenden er meer prachtige topics! Zoals Deel 4 gemaakt door Lanouska, welke
al 6 maanden na Deel 3 aangemaakt moest worden. Lanouska had de smaak te pakken en mocht
7 maanden later ook Deel 5 openen met leuke verhaaltjes en prachtige foto's!
:)ddd De paden op, de lanen in vooruit met flinken pas :)ddd
zo klont het openings lied van Deel 6, welke na 8 maanden feestelijk geopend werd door Smickey2011.
Na precies 1 jaar maakte de koninging ter topicstarters Lanoeska nogmaals een gezellig openingspost,
ja ja 5,5 jaar na Deel 1 was ook Deel 7 geboren! deze is na 2 jaar eindelijk volgeklets..en toen kwam deel 8 in 2015..
Met lief en leed, beginnen we in deze spannende tijd aan een nieuw deel...
Nu 2020 kan deel 9 van ons topic geboren worden...

Iedereen is welkom om mee te kletsen in het rijtuigen topic: jong en oud, wedstrijdmenner en
recreatiemenner, wel menner of misschien helemaal geen menner! Heb je een vraag?
Stel deze gerust, maar we vinden het natuurlijk nog leuker als je gewoon even mee komt kletsen :D

*-:) Ik daag jullie uit hieronder een mooie foto te posten van jullie kanjer(s) *-:)
Zodat we elkaar wat kunnen opbeuren met mooie foto's, in deze rollercoaster tijd....
het coronavirus gaat de ronde door ons land, en zal bij ieder van jullie een andere rol spelen, 499 pagina's nu in deel 8... ik ga proberen deel 9 aan te zetten...

veel sterkte allemaal, mijn wens voor jullie ; blijf gezond :(:)


Good friends are like stars,
You wont allways see them ,
but they are allways there....


Een aantal leden stellen zich voor,
reageer gezellig met een stukje tekst of foto als je ook mee wilt kletsen, lief en leed mag je hier delen, en we hopen dat in het najaar dan die meeting echt zal gaan lukken.


/3
VanHuisUit
Dag allemaal ik ben Maaike alias VanHuisUit en klets al zo'n 10 jaar (werkelijk :+ ) mee in dit topic. Die 10 jaar is er veel gebeurd, we delen hier dan ook van alles, lief & leed. Momenteel heb ik een tinkermerrie van nu 4 jaar. Met een beetje geluk komt ze deze zomer voor de wagen.

/3
Tinker_tje
Ik heet petruska 46 jaar jong (15-08-1973)
moeder van 2 volwassen dochters ,Ik sinds 1994 getrouwd met edwin.
Wij wonen op Texel.
Edwin zit in de offshore dus is altijd 2 weken op en 2 weken af.
Dat betekend dat het bedrijf min of meer op mijn schouders rust.
Wij runnen een paardenhotel voor toeristen en texelaars.
http://www.paardenhoteltexel.nl
Ik rij rijtuigritten met toeristen en we verhuren een 4 persoons B&B en een 4 persoons caravan.
Ik rij mijn leven lang al paard en men sinds 2004.
We hebben 5 paarden D-jee (tinker) , Anoeska (gelders) en Puck (geldersXtuigpaard)
+ 2 minishetten Mack en Suzie.
Met de drie grote paarden rij ik zowel onder het zadel als aangespannen.
We rijden met de 3 paarden rijtuigritten met toeristen en met Puck rij ik ook wedstrijden dressuur/vaardigheid en marathon.
Met D-jee doe ik al jaren mee met ringsteekwedstrijden.
Anoeska is nu met prepensioen ze loopt nog lekker mee met de toeristenritjes.

/3
Tine10.
Vanaf deel 1 klets ik al mee in dit hk topic. Inmiddels is er veel veranderd in de samenstelling van onze kudde en heb ik momenteel geen menpaard of pony. Maar hopelijk komt daar verandering in, want in april gaan we Rocky (onze 11 jarige NRPS-er/ halve Connemara) proberen te beleren. Ik zeg proberen, aangezien hij onder het zadel nog wel eens een losse achterhand wil hebben. Dat wil ik echt niet voor de wagen, zeker aangezien ik niet zo heel dapper ben. Hij is al bekend met het tuig, de volgende stap met slepen kan ik niet zonder hulp, dus we hebben een professional ingeschakeld. Dan gaan we eerst kijken hoe Rocky hierop reageert. We gaan pas een stap verder dan slepen als dit helemaal goed en veilig verloopt.
Verder heb ik sinds december een IJslander die ik tzt zou willen beleren voor de kar. Maar hij moet eerst onder het zadel maar eens alles goed gaan leren en begrijpen. Met zijn 9 jaar is hij nog erg groen, dus we gaan eerst werken aan onze vertrouwensband en zijn conditie.

/3
Marga1 is een eilandbewoner die al van af 13e jaar haflinger rijdt voornamelijk recreatief. Na een 4 tal jaar paardloos (lees haflingerloos) weer een haflinger aangeschaft Sterion bijnaam sterretje/maflinger. Deze kreeg een shettenvriendje Pepper (Pep) die voor de wagen belande, en een shet is geen shet dus een spanmaatje erbij dit is nu Evert (Eef) en nu een 3e jonge shet Laurens (Lau) erbij die alles nog moet leren. Met de shetten rij ik wedstrijd, alleen hier op het eiland verder lekker recreatief.

/3
Janouk
Her Royal Badness, wie kent haar niet? Haflinger Janouk van Bokker Janouk heeft zelfs een eigen boek! Janouk is met haar 22 jaar met menpensioen en wordt alleen onder het zadel gereden nog.
Meneer Anton is helaas op jonge leeftijd afgekeurd, maar hij vermaakt zich prima met zijn blonde chickie. De nieuwe ster is Aladdin, menpony in opleiding.

/3
Happytime, ik ben monique,ben al actief sinds topic nr 1,heb 4 welshponys (jane, julia, joy en jive)het blijft een leuk topic met personen die mennen met paarden,ponys,honden en er was er zelf 1 met ezels,we delen lief en leed met elkaar.

/3
Nog een paar van onze vaste topicposters..:
Baudyh, mooie tuig en rijpaarden, en erg gave veulens.
Gemma, heeft een nieuwe topper Inova.
Ipsilonka, een mooie Joze en Banjer.
Belker, kan haar hart ophalen met buitenritten met Svarri.
Mocht ik iemand vergeten zijn.... reageer gerust met een leuk stukje.
/3
En ik zelf ... :+ Biancacoo... heb geen paarden meer, geniet nu lekker met de hondjes naar het bos, lees met plezier jullie paardenverhalen, en belevenissen.

Y)(^)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 10:25 



 
Profiel   

[ img ]

Ik meld mij!

Heb sinds eind december mijn eigen menpaard! Een friese merrie van bijna 11 jaar. Ze is z mennen met winst en krijgt straks een veulen. Daarna is het de bedoeling wedstrijden te rijden en heelveel bosritjes!

Ben benieuwd naar jullie verhalen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 10:35 



 
Profiel   

Wat leuk, welkom Hatsikidee, gaaf een Fries !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 10:42 



 
Profiel   

Daar zijn we weer. Geen idee hoe lang ik al mee praat maar wel al jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 10:44 



 
Profiel   

Ook ik ben er weer.

Welkom Hatsikdee een zwarte parel voor de koets.

Baudyh hoe gaat het met mv. G en Phirola

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 11:49 



 
Profiel   

Bedankt! Ik ben heel blij Met haar! Sinds 2 weken onze eigen koetsentrailer, en wauw! Die vrijheid is echt fantastisch! Afgelopen weekend een eerste buitenrit gemaakt achter iemand anders aan. Absoluut genoten! Het as niet mijn bedoeling een drachtige merrie te kopen, maar soms lopen dingen zo. Jammer dat ik een poosje niks kan doen met haar maar een veulen in de wei is ook leuk! Kunnen jullie nog naar jullie paarden? Rare tijden zo met die corona!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 11:54 



 
Profiel   

*\o/* Nieuw topic bedankt voor de start Biancacoo _/-\o_ +:)+

[ img ]
Hier mijn schatje <3 foto van vorige zomer. Ze is momenteel erg wit. Was ze vorig jaar ook rond deze tijd. Maar toen werd ze toch weer donkerder. Ben benieuwd of dat weer gaat gebeuren.

Maar we moeten nog het oude topic volkletsen begrijp ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 19:36 



 
Profiel   

Hoi allemaal. Vaak reageer ik niet meer, maar ik leef graag mee met jullie wel en wee, jullie lief en leed en jullie avonturen.
Ik men nog steeds met mijn liefste vriendinnetje Tentsi. Wedstrijden durven we niet meer, dus we houden het bij buitenritten.
Mijn tweede liefste vriendinnetje Roos gaat ook vaak mee.

[ img ]

[ img ]


Vorig jaar zijn we op pad gegaan van Groningen naar Limburg. We zijn gestrand in Overijssel. Dit jaar wil ik in september weer een poging wagen (afhankelijk van corona uiteraard).

[ img ]


Of ik dit deel wel fanatiek meeklets... :o . Doe mijn best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 20:23 



 
Profiel   

Zoals je mij het meest ziet, met hond en ijsco, lekker samen.
[ img ]

En uit de oude doos, maar van toen we nog regelmatig menden.
[ img ]

Dank je wel voor de opening Biancacoo

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 22:13 



 
Profiel   

Yeahhhh nieuw deel *\o/*
Mooie opening Biancacoo

welkom hatsikidee :j
VHU mooie dame *\o/*
assie ooh wouw wat gaaf zeg zo’n reis
belker heerlijke plaatjes

Ik klets nog even verder in het oude deel :D

Hier gewoon wat plaatjes van vandaag
heerlijk genieten van het mooie weer.

[ img ]
Nel en Doris

[ img ]
D-jee

[ img ]
Anoeska

[ img ]
Puck


Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 25-03-20 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 22:20 



 
Profiel   

[ img ]
Ik ben er ook weer bij. Klets ook al een behoorlijk tijdje mee. Hierboven mijn collectie paarden in relax stand hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 22:28 



 
Profiel   

Ips je moet er af en toe wel nieuwe batterijen in doen ;) .

Mooie collectie tinkertje

Hoi Belker :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 23:14 



 
Profiel   

En ik klets ook weer mee,het is je gelukt met openen van nr 9 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 23:41 



 
Profiel   

Haha, wonderlijk idd...gelukt, wat een leuke foto's al !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 09:51 



 
Profiel   

Ik kom mij hier ook graag melden. :)
Renske, woonachtig in het prachtige Friesland.
Samen met mijn vriend hebben we op dit moment 3 haflingers.
Olivia van 't vöske, 4 jarige merrie, beleerd voor de koets en onder het zadel, ik heb haar al van veulen af.
[ img ]
Wiseguy fan ût Resihof
Knappe zoon van Olivia. :D
Inmiddels ruim 4 weken oud.
[ img ]
[ img ]
En sinds half december hebben we Ariel, een 3 jarige merrie en zij is inmiddels beleerd voor de koets. Heeft er nu een keer of 10 voorgelopen en doet het super. <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 10:09 



 
Profiel   

Renske_W schreef
Ik kom mij hier ook graag melden. :)
Renske, woonachtig in het prachtige Friesland.
Samen met mijn vriend hebben we op dit moment 3 haflingers.
Olivia van 't vöske, 4 jarige merrie, beleerd voor de koets en onder het zadel, ik heb haar al van veulen af.
[ [url=m/R6k6mg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wiseguy fan ût Resihof
Knappe zoon van Olivia. :D
Inmiddels ruim 4 weken oud.
[ [url=m/yLIYse.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X4apVU.jpg]Afbeelding[/url] ]
En sinds half december hebben we Ariel, een 3 jarige merrie en zij is inmiddels beleerd voor de koets. Heeft er nu een keer of 10 voorgelopen en doet het super. <3
[ [url=m/5wUcm2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m22uSs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2UOmse.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk Renske!

Ik woon ook in Friesland! Waar zitje ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 10:14 



 
Profiel   

Welkom renske
mooi drietal heb je
ene kleine wiseguy is zo knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 10:23 



 
Profiel   

Dankje!
Ik woon een 20 minuten van Sneek af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 11:07 



 
Profiel   

Oh leuk! ik haak ook aan.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 11:35 



 
Profiel   

Allo allo iedereen. Naam is Chamion maar je mag ook Sabrina zeggen :D
Ik men tegenwoordig weer actiever na ruim 8 a 9 jaar niet meer gemend te hebben. Nouja, tegenwoordig is meer alweer bijna een jaar. Vorig jaar ging rond deze periode de proefperiode van lease in. Vanaf mei is het officieel een jaar (even snel gerekend)

Pony is een kleine, vlekloze tinker van 15 jaar (uit mijn hoofd)

De pony die ik, 3 dagen per week, voor de wagen heb is een manegepony welke destijds was beleerd omdat de manege menlessen gingen aanbieden. Na het instorten van de overdekte buitenbaan werden de menlessen stop gezet. Dus toen ik haar weer leasen had ze bijna 1,5 jaar niet voor de wagen gestaan, terwijl ze nog niet zo lang betuigd was. Dus met goede begeleiding dit weer opgepakt.

En nu? Nog geen wedstrijd gestart ookal vind mijn trainer dat we prima afgelopen seizoen hadden kunnen meedoen met de hobbyklasse. Zo wel pony als ik vind het bos prima.
Ben het hele jaar bezig geweest haar conditie op te bouwen, gelijktijdig een jong meisje met haar jonge pony geholpen met het buitenrijden. Want hoewel onder het zadel mevrouw een draakje kan zijn is ze voor de kar goed verkeersmak (mountainbikers uitgesloten..)

En vorig weekend voor het eerst richting de hei geweest. Bij de rand van de hei foto's gemaakt en weer terug gegaan. Eigenaar vond rondje hei nog wat heftig (rit van makkelijk 3 uur) dus afgesproken om te kijken hoe ze het deed met puur de heen en terug weg. MAKKELIJK. Ze was niet eens nat en ook niet buiten adem. Dus binnenkort (nadat we weer met 3 man buitenritten mogen maken) maar eens het kleinste rondje hei meepakken.

Onlangs heb ik brancard beugels gekocht, ander bit, pony dichter bij de wagen gezet en borsttuig een gaatje bijgeprikt zodat die hoger kon. Tandarts is geweest (komt jaarlijks op de manege) En ik merk duidelijk verschil. Nu aan het sparen voor iets kortere leidsel. Het liefst wil ik een cognac kleurig tuig met een marathon wagen, maar dat kost wat, dus dat is iets voor langer termijn.

Altijd vrolijk:
[ img ]

Bij de rand van de hei
[ img ]

Bloemenfoto:
[ img ]

Komen nog wel eens wat tegen:
[ img ]

Nog meer vrolijke oortjes:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 12:01 



 
Profiel   

Welkom classico en chamion sabrina
Leuk dat je het mennen weer op hebt gepakt en zo lekker aan de rij bent.
Leuk tinkertje <3

Hier een fotootje van onze laatste wedstrijd 2,5 week terug toen zag de wereld er nog anders uit.
voorlopig gaan dit soort uitjes even niet door.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 12:12 



 
Profiel   

Ik heb nog niet eerder meegekletst hier, wel af en toe wat gelezen in vorige topics. Maar ik ben Fenna. Ik doe momenteel mijn master project aan het NIOZ op Texel en alles zit nu dicht dus ik ben in afwachting van wat mijn begeleider me te bieden heeft deze week. Mijn pony's staan nu tijdelijk bij tinkertje gestald tot eind juli. Anders ben ik te vinden in voornamelijk omgeving Drachten Friesland en het Drents-Friese Wold is ook een favoriet om te mennen.

Mijn eerste pony ooit is Alex, gekregen van mijn ouders toen ik 11 was en hij 5 maanden. We konden niet altijd even goed overweg met elkaar, hij heeft een sterke eigen mening en is dominant en ik was dat als tiener totaal niet. Het hielp ook niet dat ie hengst was en bleef want die ballen daalden pas vlak voor zijn 7de jaar in. En hij stond alleen, wel met merrie's in het land naast hem, maar toch, het enige wat ie kon domineren was zijn mensen en dat deed ie dan ook. Met zijn 84 cm in hoogte. Tot dus zijn 7de toen ik meer zelfvertrouwen ontwikkelde en hij zijn ballen eraf kreeg, vanaf toen zijn we met dalen en pieken omhoog geklommen. En ik kan nu zeggen dat ik hem 100% vertrouw op buitenrit en dat is wederzijds. Ik men al bijna 10 jaar met Alex, hij is op zijn derde beleerd. Hij is mijn recreatieve buitenmenshet, het enige aan wedstrijden waar ik hem in kan interesseren is denk ik wel vaardigheid en marathon recreatief, want hij is niet echt een baktype. Hij heeft er gewoon echt een vreselijk hekel aan om in een bak te werken. De bak waar we afgelopen zondag waren, is de enige die hij wel leuk vindt. En zondag was onze eerste strandrit, Alex houdt echt van buitenrijden. Misschien ooit als ik een goede kar voor tweespan heb dat ze met hun tweeën mendurance mogen gaan rijden.

[ img ]

Dan Jorie, Jorie is op 6 maanden bij mij gekomen, nu 4 en een half jaar geleden. Jorie is ook een minishetlander ruintje van rond dezelfde hoogte als Alex. Dus ze zijn een goed tweespan ooit in de toekomst. Jorie moet nog 5 jaar worden dit jaar. Ook hij is beleerd op 3 jaar, maar hij is nu pas echt goed aan het uitgroeien. Jorie kan ik alleen in de bak mennen en ik zie hem het ooit nog wel goed doen op een dressuurwedstrijdje. Jorie vindt alles eng en denkt dat ie een groot dressuurpaard is wat dat betreft. Hij schrikt zelfs nog wel eens als Alex briest. Jorie heeft veel power voor de wagen en uit op die manier ook zijn angst, hij rent graag weg. Maar Jorie is aan de andere kant dan weer super gehoorzaam, ik hoef maar iets te zeggen en hij doet het zonder enige discussie. Alleen bij de enge dingen met veel twijfel, dus Jorie moet ik vooral vertrouwen geven. Maar het wegrennen zorgt er wel voor dat ik nooit alleen met hem langs de weg zal gaan mennen. In tweespan durf ik het wel aan, Alex is de leider van de twee en die schrikt nergens van terug. En dan kan ik ook een extra persoon mee nemen op de kar, dat gaat een beetje lastig met een HCA sulky. Jorie is voor mij echt nog steeds een work in progress. Vooral omdat hij precies tegenovergesteld is aan Alex qua karakter. Alleen het spelen in de wei hebben ze gemeen en doen ze graag.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 12:43 



 
Profiel   

Welkom, Renske, Classico, Chamion, Jorex, mooie foto's van jullie paarden, erg gaaf dat bruine tuig op de haflinger.
Chamion, wat een leuk dier !! vlekloze tink !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 14:43 



 
Profiel   

haiii jorex :wave:
Hier een plaatje van je knappe spannetje *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 14:55 



 
Profiel   

Stuiter stuiter helemaal blij
Ik heb een schilderij naar keuze gewonnen van een van mijn paarden door mijn grote voorbeeld Paulina Stasikowska
Ik teken graag haar schilderijen na, omdat ik haar stijl zo mooi vind.

Moeilijk moeilijk, welk paard of hond moet ik kiezen?



[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 15:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 188 [ 4688 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 188  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen