Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 59 van de 187 [ 4675 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 187  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

 
Profiel   

Sterkte VHU, moeilijke beslissing.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 20:03 



 
Profiel   

Marga ik hoop dat Pep toch goed opknapt..laatig hoor...
Janouk wat is aladdin toch waanzinnig knap <3

Een van mn hondjes heeft acuut ernstig rugpijn..ben bang voor hernia ;( .... even afwachten tot morgen.... dan maar naar DA....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 20:04 



 
Profiel   

Vhu het nieuwe plekje ziet er prachtig uit. En paarden verkopen went nooit.

Biancacoo wat naar! Hopelijk valt het mee of kunnen ze wat doen. Belle van Ollie had volgens mij ook een hernia. Misschien kun je haar benaderen hoe ze de tijd is doorgekomen? Sterkte in ieder geval !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 21:31 



 
Profiel   

Tijd voor iets nieuws, VHU! En uiteraard mag je ook met Miepje en mij meerijden :D . Na corona dan, want we houden de stal momenteel zoveel mogelijk 'dicht'.

Marga, ik hoop dat Pep het op eigen kracht kan.

Biancacoo: hoe komt een hond aan een hernia? Te druk geweest?

Vandaag voor het eerst sinds weken weer een keer aan de leidsels gezeten. Was een heerlijk half uurtje! 'sMiddags de intake met de arts gehad. Hij vond het een juweeltje van een hernia, want deze behoort tot de 10% uitzonderingsgevallen waarbij hij niet recht naar achteren naar buiten komt, maar opzij. Ik hoefde niet uit te leggen hoeveel last ik heb (gehad), want hij legde met modellen uit waarom het de 'misselijkste' vorm van hernia's is die je kunt krijgen.
Hij stelde dat er wrs al een zwakte op die plek zat, waardoor de hernia er 'scheef' uit kwam. Dat klopt, want ik heb daar een paar jaar geleden rugletsel gehad toen ik mijnvorige, 300 kilo zware koets op dacht te kunnen vangen toen die ongecontroleerd uit de trailer kwam denderen.

Woensdag moet ik naar Keulen voor een tweede intake met het ZH-personeel en de coronatest en dan weer naar huis. Donderdagochtend nuchter melden, dan operatie en vrijdag mag ik pijnvrij naar huis *\o/* .
De arts zat 'medisch gezien' te genieten van het vooruitzicht zijn mooie, zelfontwikkelde operatie-instrumentje weer eens te mogen gebruiken :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 22:44 



 
Profiel   

Hele onderneming Gem... sterkte!

En ik hoop vooral op niets nieuws want de afgelopen jaren heb ik zoveel nieuws te verwerken gekregen dat dat wel eens afgelopen mag zijn :+ denk bijv alleen al aan 4 verhuizingen in nauwelijks 2 jaar tijd (als ik mijn komende verhuizing meereken }:0 dat alleen al :o ). Daarom wilde ik ook geen nieuwe stal meer, weer opnieuw beginnen met andere mensen, paarden, gewoonten etc.

Ik blijf hier nog wel even doorpruttelen. En wie weet hier en daar nog wat paarden poetsen tzt :) ...

Wat naar Biancacoo ... zo sneu als een dier zo'n pijn heeft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 22:59 



 
Profiel   

Wat fijn Gem, op naar zaterdag, pijnvrij weer thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 23:15 



 
Profiel   

Gem, wat een zalig vooruitzicht. Op naar zaterdag, op naar pijnvrij genietem

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 06:14 



 
Profiel   

Gem alvast succes
VHU moeilijk, maar ze heeft goed nieuw huisje
Bianca, hopelijk snel antwoord en vooral afname pijn bij hond.

Voor de rest sterkte, succes, veel plezier, of wat je ook maar kunt gebruiken. Sorry, druk hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 06:36 



 
Profiel   

Wat een beslissing weer vhu. Fijn dat Jenn zo'n mooi plekje heeft.

Gem, dat gaat lekker snel in Duitsland. Veel succes met de operatie.

Bianca sterkte voor de patiënt. Is er goede medicatie of een oplossing?

Beterschap voor Pep. Soms wel lastig dat ze zo eigenwijs zijn en hun medicatie niet nemen.

Wij hebben gisteren weer een stukje gemend. De bak was vrij zwaar en mijn merrie zit dik in het haar, dus ik heb het heel kort gehouden. Ze was wel heerlijk los en braaf. Knap dier.
Zaterdag wordt ze voor het eerst geschoren. Waarschijnlijk een racestreep. Stiekem vind ik het wel spannend hoor, maar het zal vast goed gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 07:32 



 
Profiel   

Gem, ik hoop dat alles goed gaat en je snel weer pijnvrij thuis bent, heel veel sterkte alvast !
Hondje lijkt ietsje beter..is allerter en kwispelt weer .....
Goede pijnstillers en ontstekingremmers en rust zijn goede remedie, ligt een beetje aan waar de hernia zit
...operaties worden ook wel gedaan bij honden....
Maar ons hondje voelt zich stukje beter dan gisteren...erg opgelucht.....zij is altijd gevoelig op haar rug qua blessures...nogal uitbundig harde werker..en druktemaker..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 08:53 



 
Profiel   

Fijn dat ze zich al beter voelt.
Doe je bij de honden ook nog aan iets van warm-up voor het lopen eigenlijk? Losmaken en warmlopen enzo? Kan me voorstellen dat dat wel wenselijk is omdat ze natuurlijk hard moeten werken voor de step/slee etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 09:15 



 
Profiel   

Ja we laten ze eerst aan de riem..ze zijn dsn vanaf huis al hyper dus zijn erg druk..door het heen en weer lopen tijdens het klaar zetten van alle spullen en harnassen aan doen worden ze lekker warm.
Een van de honden gaat echt eerst stukjes joggen met zoon voor we beginnen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:19 



 
Profiel   

Gem ik hoop voor je dat alles vandaag voorspoedig verloopt. Lijkt me toch ook geen pretje te reizen met zo'n verrotte rug :(:) hoe ver is Keulen bij jullie vandaan eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 12:05 



 
Profiel   

Het 'grappige' van een hernia is dat je eerst last hebt van je rug, maar als de hernia doorbreekt is de rugpijn bijna weg, maar is je been verrot :D. Keulen is een ruim uur rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 12:26 



 
Profiel   

Sterkte gem op de goede afloop *\o/*
Vhu ik schrik van je bericht over jenn,gelukkig een mooi plekkie voor haar gevonden.
Biancacoo ik geniet altijd van je bosfoto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 12:31 



 
Profiel   

Sterkte Gem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 17:02 



 
Profiel   

Gem sterkte en zatedag pijnvrij naar huis.

Pep eet dan geen antibiotica poeder maar dankzij de tip van Tine gaat het spuitje met prascend er nu voor de 2x gewoon in, los in de wei net voordat hij zijn voerbak krijgt. En geen vies gezicht. En wat kan je blij zijn met een zo goed als normale hoop mest van het mannetje, vadaag voor het eerst in 6 weken schone billen *\o/*

Biancacoo hoop dat het met hondlief weer beter gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 22:05 



 
Profiel   

Gem sterkte
Bianca, hoe is het nu met de hond
Marga, kan je de abpoeder niet ook in een spuitje geven dan? Ik geef de prascend inderdaad ook vlak voor het voeren. Eerder was hij heel moeilijk met spuitjes geven, maar hij weet nu gewoon dat het erbij hoort en blijft keurig staan, hoef geen halster meer om te doen ofzo.
HT hoe gaat het met jou?
Assie heeft weer lekker gemend
VHU wanneer staat de verhuizing gepland? En dan nu veel jaren blijven wonen, wat een verhuizingen in korte tijd.....

Hier erg moe, wordt mijn 4e werkdag deze week. Maar goed nog even volhouden. Morgen "vrij" (nog wel druk met school, want ik zit in sinterklaascommissie en er moet heel veel geregeld worden)

Fijne dag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 06:38 



 
Profiel   

Marga top, gewone poep..
Tine succes !!
Hondje gaat heel goed !! Valt echt reuze mee !!
Gem succes, ik blijf het moeilijk vinden.. na mijn dubbele nekhernia heb ik vaak pijn aan mijn linkerkant..arm en been..en krachtverlies, heb de zorg ju na 4 jaat een beetje opgegeven..heel slecht misschien,... ik hoop dat ze jou wel kunnen helpen, dat het echt werkt en je snel weer fit en gezond naar huis kunt, het is echt waardeloos hoe beperkt je bent met hernia..

Werkze allemaal of fijne dag.. hier nu regen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 10:32 



 
Profiel   

Dat is waardeloos Biancacoo -O- ... en goede poep is top Marga _/-\o_

Ik ga zaterdag 'echt' verhuizen dwz dan komt de verhuiswagen voor de grotere spullen die niet in een auto passen cq die zwaar zijn (bijv wasmachine, bank). Rest is al bijna soort van klaar, erg veel heen en weer gereden afgelopen 2 weken. Dan moet daarna het huis nog goed worden schoongemaakt, en bij het nieuwe adres alles weer uitgepakt en geïnstalleerd etc.
Dankzij de scheiding nu bijna 2 jaar terug heb ik een geminimaliseerd huishouden, is laatste jaar wel weer ietsje uitgebreid maar elk nadeel heeft zo zijn voordeel zeg maar dus verhuizen is op zich niet zo'n klus... het is meer het schilderen, opknappen, schoonmaken, plannen etc.
Ik ben nu in deze tijd van 30m2 via 40m2, 55m2 naar maar liefst tadaaa.... 90m2 gegaan. Dus heb eindelijk weer een beetje ruimte.
Ik ga er wel vanuit dat dit voorlopig een eindadres is voor zoonlief en mezelf hier in Rotterdam althans. Als zoonlief op zichzelf gaat ga ik Rotterdam uit. Ben er hier eigenlijk helemaal klaar mee >;) :roll: hoe leuk de stad ook is maar het lawaai, de onrust, de zooi... en de huizenprijzen... dat is ook werkelijk bizar... maar goed voor hem kan dat nu nog niet en is Rotterdam uit juist géén optie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 14:55 



 
Profiel   

En Gem, hoe voelt het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 16:09 



 
Profiel   

Net hechtingen bij Themba eruit laten halen. Er is niets aan elkaar gegroeid, onderhuids en bovenhuids. Bizar. Het ziet er wel rustig uit. Nu 2x per dag smeren met honingzalf. Maar we gaan hem dus niet laten castreren, veel te veel risico

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 17:08 



 
Profiel   

Ben ik weer! Moest eerst zoooveel app'jes van familie en vrienden beantwoorden dat jullie even moesten wachten Y;( .
En ik had een super gezellige buurvrouw waarmee ik voor en na de operatie tot het licht uitging mee heb gekletst alsof we vriendinnen waren die elkaar een paar jaar niet hadden gezien *\o/* .
Maar goed, de operatie startte pas op om 13.00 uur, dus het heerlijke eten dat me door ervaringsdeskundigen voorspeld was, ging aan mijn neus voorbij. Lekkere geurtjes in de gangen terwijl.ik met een luid knorrende maag naar de OK gereden werd -O- . De operatie is goed gegaan. Relaxte mensen en heel prettig wakker geworden met een soort harmonica-buis (zoals de afvoer van een droogtrommel) met stromende warme lucht erdoor, onder de dekens. Heer-lijk!

Na uitslapen uiteraard geen honger meer, dan word je gelqnceerd in het naverzorging-protocol en om 18.30 uur dan Deutsche Brötchen met een heuse étagère met schaaltjes met soort champignonragout, kruidenpate en kruiden-Philadelphia, tomaat, komkommer, sperzieboontjessalat .. gegarneerd (!) met druifjes, cherrytomaatjes en toefjes peterselie. Duidelijk dat dit een gespecialeerde (privé?)kliniek is.
De kamer was net een appartment, als je niet keek naar het ziekenhuisbed en de infuusstandaard, was het net een 4* stadshotel. Het ontbijt 'sochtends was net zo lekker, jammer dat het verpleegcircus er ook steeds tussendoor kwam .

Nu weer thuis, moet helaas toch langzamer opbouwen dan ik gehoopt had. Zag mezelf volgende week eigenlijk wel alweer één of twee km hardlopen. Maar helaas .
Liggen, zitten, staan en wandelen afwisselen en maximaal 10 minuten per keer wandelen en de week erop 20 minuten wandelen. Was toch even verbaasd, want de arts had gezegd dat ik, met mijn hardloopconditie, wel snel weer zou voelen dat ik weer een beetje kon gaan joggen. Maar goed, ik denk dat we verschillende inzichten hebben over het woord 'snel' :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 17:29 



 
Profiel   

Fijn weer thuis gem,nu dan maar langzamer revalideren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 19:34 



 
Profiel   

Succes met rustig aan doen Gem . Iets zegt me dat je daar het type niet voor bent.

Wat bijzonder Tine. Reageerde hij zo slecht op de hechtingen dan?

Vhu succes met verhuizen. Op een gegeven moment word je er handig in he? Bij mij staat de teller op 15 plus.

Marga nog steeds goede poep?

Vinden jullie het ook zo k-k-koud? Brrr
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 19:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 59 van de 187 [ 4675 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 187  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen