[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:48

Janouk
Afbeelding

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:58

Mooie foto belker
Vanmorgen jane voor de wagen geknoopt en ik wilde opstappen....mevrouw vertrok zonder mij :x gelukkig alle hekken dicht,2de poging weer hetzelfde....haar maar even tegen de muur geparkeerd en opgestapt.daarna braaf gelopen alleen halthouden was vandaag niet haar ding terwijl ze normaal liever stilstaat dan loopt _O-
Heel bijzonder dat ik onwijs rustig bleef,haar rustig pakte en opnieuw probeerde....

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:59

Oeps HT…. Maar fijn dat je weer bezig bent.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:03

Wow, dapper dat je toch rustig kon blijven.
Belker, mooie foto.

Vandaag weer heerlijke dag gehad bij heel leuke school. Inmiddels wel een beetje een zere arm van injectie, maar verder geen last.

Ik had vanmiddag kennismakingsgesprek voor werk van volgend jaar. Ik ben me kapot geschrokken. Er werden gelijk allerlei klusjes op mijn bord gelegd en mijn agenda werd enorm geclaimd (op dagen dat ik daar niet werk, en ook al op dagen van dit schooljaar. Dagen dat ik dus ergens anders moet of zal gaan werken en die ik ook niet betaald krijg). Ik werd er steeds onrustiger van. Ik heb gewoon nu al stress van werk dat pas na de zomervakantie gaat beginnen. Hoe ik het moet doen weet ik niet (ben niet zo dapper daarin), maar ik ga dit wel afzeggen, want dit ga ik niet volhouden als ik er nu al stress van heb. Erg jammer, het leek me zo leuk. Maar mijn vrije dagen zijn van mij!

Dan blijf ik liever los invalwerk doen, dan ben ik baas over eigen agenda. Ook al krijg je dan geen enkele vakantie doorbetaald en is er altijd onzekerheid.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:22

Heel goed tine,luister naar je gevoel en als je er nu al stress van krijgt.( nog bedankt voor je antwoord op de palen)

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:13

Tine, je hebt he-le-maal gelijk. Goed van je. Kies voor jezelf. Echt :(:) +:)+
Prachtige foto Belker, hebben jullie ook het idee dat er meer bijen zijn dan voorgaande jaren? Ik heb er ook heel veel in de tuin. Gaat het misschien toch beter met de bijtjes.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:46

Belachelijk Tine! Zijn ze helemaal van God los?

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:55

Het gevolg is simpelweg dat je er niets meer bij zou kunnen doen en dat je gemiddelde uurloon tot minimale laagte daalt... echt waardeloos zo'n mentaliteit. Soms kun je dan nog beter ongeschoold leuk werk gaan doen zonder zorgen dan zoiets...

Zo dan, Jane had er ff de sokken in := goed dat je door bent gegaan HT +:)+

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:03

Jeetje Tine, wat een actie….. Hopelijk komen jullie er nog uit en anders sterkte met weer freelancen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:04

VanHuisUit schreef:
Het gevolg is simpelweg dat je er niets meer bij zou kunnen doen en dat je gemiddelde uurloon tot minimale laagte daalt... echt waardeloos zo'n mentaliteit. Soms kun je dan nog beter ongeschoold leuk werk gaan doen zonder zorgen dan zoiets...

Zo dan, Jane had er ff de sokken in := goed dat je door bent gegaan HT +:)+

En ik zou dan ook echt geen tijd of energie meer hebben voor Thor.
Probleem is nog wel even hoe dit te zeggen, normaal ben ik van de waarheid maar ik ben bang dat dat tegen me zal werken. Er wordt gekletst en dan heb ik zo ineens nergens bij die stichting meer werk. Ik ga er even weekend over nadenken

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:21

Wat staat er in het cao over dit soort dingen. Daar hebben ze zich toch aan te houden? Of een soort tegenbod doen, van 2 dagen en 1 avond Max buiten werktijd om. (Ik heb geen idee maar probeer wat te verzinnen)

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:07

Tine,gewoon de waarheid zeggen : je werkt tijdens de aangestelde betaalde uren en vrije tijd is jou tijd _/-\o_ je hebt een gezin,dieren enz en net als elk mens recht op tijd voor jezelf! Denken zij er anders over? Dan iemand anders zoeken!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:46

Ik ga even goed moed verzamelen......
Tja en CAO. Volgens CAO heb ik ook recht op 2x 15 minuten of 1 x 30 minuten pauze tussen 10 en 14 uur. Maar sinds de continueroosters ( en ook Covid, want daardoor gaan alle groepen apart naar buiten) heb ik echt geen pauze. Van 8.30 tot 14.30 ( of hoe laat de school ook uitgaat) ben je bij de groep.

Nou ja, nu eerst even lekker met mijn vriendje wandelen. Hij heeft dinsdag als verjaardagskado een sportmassage gehad en mocht gisteren even niets doen en vandaag licht werk. Dus we gaan zo even aan de wandel.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:23

Ik blijf het bizar vinden hoe onderwijsinstellingen met hun personeel omgaan, terwijl er zoveel krapte qua aanbod van leraren is.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:23

Ipsilonka schreef:
Ik blijf het bizar vinden hoe onderwijsinstellingen met hun personeel omgaan, terwijl er zoveel krapte qua aanbod van leraren is.

Helemaal mee eens. Ik heb dit ook al vele malen aangegeven, maar er wordt gewoon niets mee gedaan. Net als dingen als niet doorbetalen tijdens vakanties enzo bij langdurige klussen. Wat dat betreft kan ik beter bij het losse werk blijven, dan hoef ik al die extra dingen ook niet te doen. Als ik het lokaal aan kant heb, nakijkwerk klaar en verslagje gemaakt, ben ik klaar en kan ik weg.

marga1Jarig
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:10

HT weer aan de rij goed zo Jane had er zin in.

Tine wat een gedoe zeg. Kies voor dat waar jij je het beste bij voelt.

Hier op onze manier druk.
En helaas Lau in laten slapen want 5 is te veel en een ander huis voor hem was niet te doen i.v.m. zijn kapotte rug.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:37

Jeetje Marga wat heftig.... zo'n jonge pony. Wat eerlijk naar hem toe heel veel sterkte zoiets hakt er toch echt wel in :(:)

Vwb onderwijs, ik heb meer dan 25 jaar ervaring in onderwijs, weliswaar MBO en HBO maar dan nog, en het is altijd waardeloos geweest mbt personeelsbeleid. Vrees ook niet dat dat gaat veranderen is gewoon beetje zieke branche wat dat aangaat. Wordt ook zoveel met tijdelijke contracten gewerkt dat mensen toch van alles accepteren, omdat ze bang zijn voor hun baan. Maar daardoor wordt het ook nooit anders... heb afgelopen jaar weer eens een project gedaan via een MBO instelling, weer het zelfde ge*&%)z e i k.
Nu een project geaccepteerd gekregen door de zorginstelling waar ik ook voor werk, echt superleuk. Dus het onderwijs in de vorm van een gewone instelling zwaai ik toch ook weer echt gedag.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:00

Marga een knuffel voor jou :(:)
vandaag jane weer voor de wagen en tegen de muur geparkeerd met opstappen. Ging beter.
Mocht er nog iemand een vd mee concourswagen met rem maat shetland zoeken of een clever enkel/2span marathonwagen maat grote shetlander? stalgenootje gaat naar 1 wagen ipv 2.. :j

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:17

HT, wat goed, Jane alweer voor de wagen. Lekker van genieten
VHU, bonden doen er ook niet veel aan helaas.
Marga, ik heb ervoor gekozen om eens voor mezelf te kiezen. Dus heb al mail klaar staan (bellen durf ik niet, ben bang dat ik dan toch omgekletst wordt). En ik heb tot de zomervakantie een leuke opdracht voor 2 dagen in de week kleuters. Daarvoor moest ik wel 3 andere scholen afzeggen. Dat zou ik eerder nooit gedaan hebben, maar nu dus wel. Deze scholen hebben mij al meerdere keren ook zo ineens aan de kant gezet. Dus nu doe ik dat eens lekker terug :+ Voelt best goed hihi.

Morgen mri, vind het best spannend, maar goed, eerst nog even lekker met thor in de bak proefje oefenen, want zaterdag onderlinge WE wedstrijd.

Groutnis ;-) (zou morgen mijn laatste les Gronings hebben, helaas gaat dat niet passen, dus moet het zelf maar beetje bijhouden nu)

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:39

Tine _/-\o_ goed gedaan,alleen nog op knopje " versturen ' drukken

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:40

Marga, sorry, vergeten te reageren op Lau. Dappere maar ook heel moeilijke beslissing. Sterkte

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:29

Marga,..... wat een moeilijk besluit zal dat zijn geweest.....heel veel sterkte.... :(:)

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:30

Marga, heel veel sterkte, wat een besluit.

marga1Jarig
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:19

Dank dames.

HT heb hier wagens genoeg 1 vd Mee concourswagen geremd, enkelspan marathon-, 2span marathonwagen en een HCA sulky.
vd Mee gebruiken we op het ogenblik niet maar staat niet in de weg.

Tine goed gedaan :j

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:32

@marga. Wat een dapper besluit, maar heel moeilijk :(:)

Aladdin is een weekje op traingskamp geweest. Na zijn ongeluk voor de wagen. Qpwas hij zijn vertrouwen kwijt voor de koets. 2 maanden rustig rechuit op het harde vertrouwen opgebouwd en nu onder begeleiding de dressuur en vaardigheid weer opgepakt.

Hij is gespierder geworden in een week tijd, heel apart om te zien hoe snel dat kan, als de opbouw er voor hoed is geweest.

Kijk die hals.....
Afbeelding

Hij durft weer te trekken

Afbeelding



Afbeelding