[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:54

Welkom thuis, Gem *\o/*

Arme Themba, tine....wat apart

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:05

assie schreef:
Succes met rustig aan doen Gem . Iets zegt me dat je daar het type niet voor bent.

De psycholoog van twee jaar geleden heeft me eens gezegd: "Jij bent een olifant die door haar eigen porceleinkast heen dendert" :') . Oftewel, doorgaan tot je de ravage achter je opmerkt :x .
Ik zag het zelf altijd anders: de grenzen opzoeken waar het pijn begint te doen, maar als je ergens aan begonnen bent maak je het wel af, anders is alle moeite voor niets geweest. Dan maar met iets meer pijn. Ik geloof dat ik dáár nu toch maar eens van terug moet komen, want als je eenmaal een hernia hebt gehad is de kans een stuk groter dat je er nog eens eentje krijgt. Groter dan het krijgen van je eerste hernia.
(Maar ja, of het me lukt ....... stond bij het openen van onze tuinpoort (net terug van het ziekenhuis) al te zoeken naar een bezem omdat onze kersenboom al zijn bladeren op de stoep had laten vallen 8)7. ik denk dat ik maar weer in lockdown op het schip ga. Stukje zelfbescherming :o )

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:12

Sterkte Gem met rustig aan doen. Fij. Dat je weer thuis bent.

Ja Assie, het is ijskoud...... en met een huis open en overal nog tochtgaten helemaal O:) Maar we hebben nu in 2/3 e van het huis vloerverwarming dus die staat ook lekker aan. Maandag gaat de zand cement vloer erin en dan even een weekje rusr *\o/*

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:12

Sterkte met rustig herstellen Gem. Ik herken het wel ;-).

De wond is bij Themba nog groter geworden, omdat de hechting in de onderlaag (die had da laten zitten) net bij beweging ook is losgegaan. Ik heb toch al heel veel dieren in mijn leven gehad, en ook heel veel operaties. Maar nog nooit meegemaakt dat de huid niet aan elkaar groeide. Het ziet er wel rustig uit. Hij had ook geen reactie op hechtingen ofzo, zag er heel mooi rustig uit. Maar alles is dus gewoon helemaal los van het snijden. Manlief was met hond naar kliniek en heeft verder geen vragen gesteld. Ik barst nu dus van de vragen. Dus schrijf nu alles maar op. Maandag moeten we een foto naar kliniek sturen hoe het er dan uitziet. En dan stuur ik al mijn vragen maar mee.

Ik weet niet of jullie op de foto's zitten te wachten, ziet er best heftig uit. Als je interesse hebt, kan ik ze wel per pb sturen.

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:13

Wat heftig Tine en heel raar ook.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:17

Afbeelding

Zo zag het eruit toen de hechtingen er nog inzaten. Niets mis mee

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:19

@Gem fijn dat je weer thuis bent :(:) heel veel sterkte met je 'programma'.... misschien ff week of 8 niet te eigenwijs zijn :+ ;) :(:) die schipquarantaine is denk ik wel goed voor je :P

Moet toch een soort van (steriele) infectie aan ten grondslag hebben gelegen of iets dergelijks... Lastig... bij mensen doen ze dan spoelen met AB oplossing. Je hebt kans dat de bovenhuid helemaal los komt... ziet er dan heftig uit maar is op zich niet dramatisch echter wel kans op ontstekingen. Dan groeit de huid als het ware weer compleet aan. Maar dat is een erg lang proces met dus kans op infecties omdat het zo'n groot oppervlak is.
Lastig...

Zo zeg Assie 15x :oo da's veul!
Ik zit nu in totaal op 11... ben jaren en jaren bijzonder honkvast geweest (16 jaar op dezelfde plek gewoond in Rotterdam).
En je wordt er handig in ja :+ plus dat je zooi afneemt :o :+
Hele dag soort 'gevecht' moeten leveren om parkeerruimte bij mijn huis te krijgen voor de verhuiswagen maar dat is gelukt. Was mijn grootste stresspunt eigenlijk :o

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:13

Gem lekker weer thuis in eigen bedd een rustig aan. En als ik het zo hoor het beste aan boord voor zelf bescherming.

Tine wat vreemd dat het niet wil dicht groeien sterkte ermee.

VHU nog een nachtje en dan in nieuwe huis.

Assie 15 x verhuisd brrr.

Ik maar een keer en een keer uit huis i.v.m. verbouwing. Het is wel goed om spullen op te ruimen.
Hier vanochtend ontdekt dat mafje een lossige snijtand heeft we hebben foto's gemaak en naar de kliniek gestuurd en mogen dinsdag er heen voor röntgen foto's.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 11:08

Gem heel herkenbaar,ik ben ook zo'n wervelwind die vanalles doet maar nu...de chemo zorgt dat alle energie uit mijn lijf is gegaan,dat maakt me boos,machteloos en heel verdrietig omdat ik heel veel uit handen moet geven en ik me dan weer schuldig voel omdat andere weer voor mijn ponys moeten zorgen.terwijl ze het met liefde doen voor me.

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 11:31

HT, heel herkenbaar. Sterkte.

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:07

HT ook ik wens je sterkte. Niet schuldig voelen maar dankbaar zijn, en geniet van die hele kleine dingen.
:(:)

Belker dooorbijten met verbouwing. Jullie hebben toch een fijne houtkachel of kan die net niet aan.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:02

happytime schreef:
Gem heel herkenbaar,ik ben ook zo'n wervelwind die vanalles doet maar nu...de chemo zorgt dat alle energie uit mijn lijf is gegaan,dat maakt me boos,machteloos en heel verdrietig omdat ik heel veel uit handen moet geven en ik me dan weer schuldig voel omdat andere weer voor mijn ponys moeten zorgen.terwijl ze het met liefde doen voor me.

Jij mag jezelf helemaal niet schuldig voelen .... verdikkeme, wat kan er nog erger zijn dan CHEMO!

En ja, daar loop ik ook zo tegenaan. Ben altijd bang dat ik teveel van de stalhouders vraag. Of dat ze iets wel aanbieden, maar stiekem hopen of misschien zelfs vanuit gaan dat ik gewoon zeg: "Nee joh, nergens nodig voor, dat kan ik zelf ook wel." En dat stoere moet ik echt eens laten varen, want ervaringen uit het verleden .... dat wordt stuk gaan met een flinke terugslag in mijn fysiek. Eén van onze Duitse opdrachtgevers heeft me (via mijn man) gewaarschuwd dat niet goed herstellen van rugletsel onomkeerbare schade kan opleveren. Daar schrok ik toch wel genoeg van.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:29

En knoop dat goed in je oren Gem ....

@HT sterkte met dit hele proces lijkt me zo heftig... wat Gem zegt wat is er erger dan dat? Hele dikke knuffel voor jou :(:)

Zo hier verhuisd. Zit er heerlijk bij. Op mijn bank, met (gas) open haardje (zooooo leuk), ruimte om me heen. Hondjes relaxed. Zoonlief blij. Life's good here. Op z'n Rotterdams gezegd, 't duurt ff maar dan heb je ook wat :+

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:03

Uhhh gem,chemo is maar tijdelijk en hopelijk geen schade ervan maar je rug moet je echt zuinig op zijn want die heb je nog lang in goede staat nodig dus...hup naar het schip _/-\o_
Vhu heerlijk in je huisje en genieten maar
Hoe gaat het verder met idereen? Vandaag nog mooie ritten gereden met het droge weer.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:43

En zo...vecht ieder in zijn of haar leven z'n eigen gevecht !!
Heel veel sterkte voor wie het nodig heeft... :knuffel:

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:48

Biancacoo schreef:
En zo...vecht ieder in zijn of haar leven z'n eigen gevecht !!
Heel veel sterkte voor wie het nodig heeft... :knuffel:

Zo waar!! Sluit ik.me even bij aan

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 07:28

:knuffel:

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:55

Absuluut waar hoor Biancacoo. Niemand is er erger 'ziek' dan een ander, maar ik heb zo met HT, en iedereen die met dit soort onvoorspelbare k#tziektes rondloopt, te doen.

Voor jullie gemoedsrust: ik ben door mijn zoon afgevoerd naar het schip. Hondje is mee, dus gelukkig het gevoel dat een wandelingetje nog een tweede 'nut' heeft. En het allergrootste voordeel van het schip: tijdens het varen verandert de omgeving steeds, dus je hebt elke keer een ander uitzicht.
Ik word behoorlijk negatief wanneer ik thuis uit het raam kijk en weinig meer zie dan dat de lantaarnpaale voor het huis elke dag een stukje eerder aangaat, het ritueel van de buurvrouw die haar kinderen naar oma brengt, dezelfde grote hond die altijd zijn poot moet optillen tegen het stenen randje van de tuin, nou ja .... het gevoel dat ik oud word zonder iets met die tijd te kunnen doen. Het is geen verloren tijd, want je bent aan het herstellen, maar elk uur LIJKT te lang.

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:53

HiHiHi Gem, klinkt wel, afgevoerd door zoon naar schip :D Hond uitlaten is een must, en veranderend uitzicht is ook fijn. En nu leren luieren is ook moeilijk.

Maar het is lastig met rug problemen, als je niets voelt doe je vaak te veel, en onbewuste bewegingen.
Voel je je rug wel, dan denk je beter na hoe je beweegt en probeer je niet te veel te doen.

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:43

Fijn Gem dat je zoon je ontvoert heeft. Mooie pas op de plaats voor je. :D

HT, het is wat het is. Sterkte met de kuren. Ben je nog wel aan te prikken?

Hier is vandaag de zandcementvloer gestort.

Afbeelding
Mu even een week rust _/-\o_

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:01

Wat een werkelijk prachtige vloer zeg :* <3

Sterkte voor iedereen die het kan gebruiken. Ik geniet hier nu ook volop van het nieuwe uitzicht. Zo mooi heb behoorlijk vrij uitzicht, over stadspark. Dus eindelijk weer eens van een mooie zonsondergang kunnen genieten vanavond.
Ik bedoel, er zijn ergere dingen in de wereld, zeker, maar ben een mens van de polder en hou zo van ruimte om me heen. En dat is in de stad soms zo ver te zoeken. Dus erg blij dat ik weer een woning heb waar ik dat gewoon heb, al is het maar door een uitzicht.

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:40

Die ruimtewens snap ik VHU. Geniet van je room with a view.

Dit is de zand cementvloer, maar ik vind de kleur nat zo mooi. Dit is nog even genieten, straks is hij grijs.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:09

Top Belker..de zandcementvloer er in *\o/*
Ik heb het schuine dak van de badkamer geïsolleerd, dan moet de douche en alles er nog uit binnekort..maar eerst isoleren, dan kan de rest daarna.. hoop dat het lukt..zal lang duren..maar komt goed !!
Vhu klinkt super hoor je nieuwe huis !! -O-
Tine..hoe gaat het met Themba ??
Gem hoe gaat het ?
Marga alles nog steeds goed met Pep ?
Baudyh, hoe gaat het bij jullie ?
En Ips... hoe is t met jou boevenbende..
Janouk heeft mooie uilen om het huis, geweldig mooi !!
Ht heeft superfijne hulp, dat is echt goud waard !!
En..verder...sorry... als ik je vergeet..

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:49

Goeiemorgen!

VHU, ik ben benieuwd naar je uitzicht. Maak eens een foto? Ik besef steeds wanneer ik aan boord ben hoe belangrijk het voor me is om uitzicht te hebben. Thuis heb ik vanuit het keukenraam een tamelijk wijds uitzicht: we hebben een hoekhuis, dus ik kijk onze eigen straat in, maar ook helemaal door de aanliggende straat. Handig voor als ik mijn kinderen zie aan komen lopen, dan kan hun eten meteen de magnetron in als ze laat zijn :D .

Biancacoo, het lijkt me heerlijk om twee rechterhanden te hebben. Jij bent zo handig!

Tine, ben ook benieuwd naar de hond.

Belker, ziet er goed uit!

Ik heb de afgelopen dagen vier wandelingetjes per dag gehad over de dijk. We zitten in de buurt van Tholen, aan de Antwerpse kant van de Kreekraksluizen. Straks varen we naar Antwerpen, morgenochtend vroeg lossen.
Het wandelen gaat prima, maar ik heb toch een lichte zwelling onder de hechtingen. Volgens mijn man ziet het er wel gewoon wit en rustig uit. (Wit omdat ik gewoon een bleekscheet ben :D )

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:20

Mooie samenvatting Biancacoo. Isoleren is dankbaar werk, dat merk je gelijk. Sterkte met de rest. Ik ben blij dat we nu even “rust” hebben. Tussenhaakjes omdat thuis alles gewoon doorgaat.