[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:29

HaHa Tine waarom zou een ijslander niet dressuur kunnen lopen? de jouwe doet het gewoon maar ook de ruiter moet het kunnen, jij dus. gefeliciteerd met het super resultaat.

Janouk pech dat je uitgeloot bent. En een super knappe meneer Anton in de hei.

Belker wat een knappert ook ik hou van vossen.

En sorry voor de rest maar verder terug scrollen ga ik niet, heb wel aldoor mee gelezen, maar weinig te vertellen en vaak te gaar om te reageren.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:40

Zag ik vanmiddag een berichtje van iemand nieuw hier...... nu is je post weg....
Las iets van een losse stoot aan een schoftje..maar kon het niet goed zien..voel je welkom hier hoor....
Had vanmiddag geen tijd om reactie te posten...en kon foto niet goed bekijken..

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:26

@Belker zit wat door te scrollen om wat bij te lezen na mijn heerlijke vakantie en lees het afschuwelijke nieuws over Svarri, wat erg, heel veel sterkte nog. Fijn dat je een nieuw paard hebt gekocht, dat leidt ook een beetje af. Mooi een vos, hou ervan <3

Hier heerlijke vakantie gehad, was er zo vreselijk aan toe met alle ellende in mijn werk ivm corona (en ook privé mbt allerlei zaken die ik hier niet noem maar makkelijk was de afgelopen jaren niet). Ook een knoop doorgehakt mbt een van mijn honden, te weten Gretha, de Duitse Herder. Ik heb haar herplaatst bij een heel fijn adres (op het platteland, kan ze heel veel buiten) en bij hele lieve actieve mensen (die herders gewend zijn). Vreselijk proces om te doen, heb er weken buikpijn van gehad, maar ze krijgt het daar zoveel beter dan bij mij. Heb het verder niet op social media staan of ook maar ergens gedeeld maar denk hier kan ik het wel kwijt. Nu heb ik nog één hond, Wiske die gaat never nooit niet weg (erge makkelijke en ook kleinere hond) en ik hoop dat ze nog een paar mooie jaren bij me heeft (ze is nu 10).

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:37

VHU dappere beslissing met Gretha. :(:)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:39

Vhu wat een dappere beslissing en zag op fb leuke ontspannen foto's voorbij komen,hou dat gevoel vast :j
Ik ga maandagmorgen vroeg eindelijk na 5x omgeboekt te hebben na vorig jaar heerlijk naar gran canaria.eerst zaterdag met trailer en 2 koetsen naar eerbeek,ff de boel een beurtje geven,piepen/kraken oplossen en een rem losmaken.alles in 1x tijdens mijn vakantie.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:31

Dan. BEn je bij mij om de hoek HT. Voskamp zit de straat uit links.

Sterk besluit VHU. Fijn dat Gretha een goede nieuwe plek heeft. Sterkte met alles.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:52

Dapper en moeilijk besluit vhu, maar wel begrijpelijk.
Koetsen controle, goed bezit HT en dan lekker op vakantie. Geniet ervan.
Ips ook vakantie zag ik op fb, ziet er geweldig uit!!
Vhu heerlijke vakantie, verdient hoor..na alles wat je doorgemaakt hebt.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:03

Belker wat woon jij mooi zeg,vorige maand ff bij voskamp langsgeweest en ik heb zo genoten met uit-het-raampje-kijken onderweg :j
Wagens hebben 2,5 jaar stilgestaan,mijn ene wagen trapte ik weer de rem vast en andere wsgen heeft rammetjes,piepjes dus tijd om eens goed gesmeerd te worden,trailer was 2016 laatst gekeurd dus ook nodig

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:29

Dank je HT, het is idd een heel mooi afwisselend gebied. Ene kant de ijssel en de andere kant de veluwezoom.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:19

Zo..rustig hier..
Veluwe is echt schitterend.. ik ben er pas 2x geweest ofzo..meestal rijd ik er langs zeg maar...hier in Drenthe ook mooi, gelukkig, vandaag sinds lange tijd weer kunnen gaan wandelen lekker 8,7 km..heerlijk..genoten.
Hopelijk gaat bij jullie alles goed..fijne vakantie aan de vakantiegangers...werkze voor diegene die weer aan het werk gaan..
Successs

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:44

Hele fijne vakantie HT eindelijk dan na 5 x het is toch niet te volgen af en toe :+

Vandaag weer gewerkt. Zag er gewoon tegenop maar gelukkig goed gewerkt en niet te druk.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:22

Ik lees vakantie vakantie vakantie ... nog twee weken, dan mag ik ook *\o/* . We weten nog steeds niet hóe we gaan, maar dat we weer naar Sicilië gaan is wel zeker. Tenzij dat C-woord roet in de cannoli gooit.
Volgende week nog een keer dressuurwedstrijd (vaardigheid doe ik niet meer tenzij samengesteld) en ga mijn uiterste best doen om uit de L te komen. Heb zin in 'next level' zoals mijn trainer zegt. Miepje is er wel klaar voor, nu wij nog als combinatie.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:38

Ik heb niks te mennen momenteel, Joze staat nog in Brabant. Keshya wel aan t longeren, maar die heeft geen conditie dus 20 minuten is lang zat. Gister zijn mijn ponies wel voorbeeldige kinderponies geweest, dus vandaag mochten ze om half 5 al de wei op ( tot het donker wordt).

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:38

Vakantie.... ik heb wel 6 weken niet gewerkt, maar durf het geen vakantie te noemen. Zo heb ik het in ieder geval helaas niet kunnen ervaren. Stom lichaam -O-
Voel me uitgeput. Door de medicijnen is de hoofdpijn nu wel minder, maar heb ik veel last van de bijwerkingen en ben dus erg moe en duf..

Maar goed, vandaag met Thor en een voor mij onbekende menner op pad geweest. Haar pony zou heel druk worden in draf. Nou, was niets van te merken. In stap ging hij alleen wel errug langzaam. Maar Thor liet zich keurig inhouden/paste zelf het tempo aan.
Afbeelding

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:15

Sinds vandaag heb ik er weer 2 aan huis staan. Elsa is terug en ik heb er weer een freiberger bij. 3 jarige merrie, net geslaagd voor de feldtest. Elsa is verkocht en gaat eind deze maand weg. Ondertussen ga ik op zoek naar een ijslander, lukt dat niet dan maar een shetlander.
Afbeelding

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:40

Ik ga vrijdag op vakantie. Nog ff geduld dus.
Ben er wel aan toe. Zie wel een beetje op tegen de hele onderneming. Boekwerk aan papieren mee. Corona QR code. En uitgeprint voor als me telefoon wat overkomt. Plf formulier ( moet voor Griekenland) en ook maar uitgeprint. Ook een
QR code. Alle reisbescheidenen, gezondheidsverklaring. Wat een gedoe eigenlijk
Maar als ik vrijdag middag in mijn hotel zit ben ik het allemaal vergeten


Vandaag onze drachtige tuigpaardmerrie Meijs
Met Rembrandt haar veulen weggebracht naar de nieuwe eigenaar. We hebben er gewoon te veel. Dus dan moet je kiezen hè.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 00:10

Zeker ern klus al die QRcodes invullen,uitprinten.maar koffer is gepakt,gisteren weer voor het eerst eind met trailer gereden,maar gelukt,op terugweg even wezen buurten in putten bij jane haar fokker,uhhh hele mooie pony gezien....maar dan moeten er 2 weg...dilema....eerst op vakantie en dan zien we wel verder :j

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 06:30

Goede fijne zonnige reis, Mo en Baudyh. {:}

Beker, lekker weer paardjes thuis. Succes met zoektocht naar leuke Ijslander

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:14

Paardjes weg, paardjes erbij :7 mooi om te zien dat stel bij jou in de wei Belker. Hoop dat je een fijne IJslander kunt vinden, je had toch zo'n plezier met jouw kanjer :(:)

Ik ga nog steeds niet bij paarden / pony's kijken... heb paar keer aangeboden gekregen of ik als verzorger door het leven wilde gaan... ook echt leuke paarden / pony's, maar durf het nog niet aan. M'n leven is ook nog steeds zo onregelmatig bij tijden, dan kun je iemand voor wie je zijn/haar paard verzorgt ook geen zekerheid geven over de dag, vind dat maar niets (zou ik zelf tenminste niets hebben gevonden).

Heb een overbelaste peesplaat in mijn voet >;) is erg lastig want ik loop op mijn werk natuurlijk continue. Nu maar even gevraagd of ik geen ander werk kan doen waarbij ik merendeels kan zitten. Heb echt geen zin in chronische toestanden (peesplaat hangt samen met hielspoor...).

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:58

Hopelijk kun je hielspoor voorkomen. Ik heb er al 2,5 jaar last van

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:06

Gefeliciteerd Tine met je punten! En wat leuk een ritje met een mini erbij.

VHU houden van is ook loslaten inderdaad, fijn dat je hond zo'n goed plekje heeft gekregen.

Veel wisseling zeg Belker, succes met de zoektocht naar een IJslander!

HT veel plezier op je vakantie!

Hier gaan we niet op vakantie tot nog toe. We zijn vooral aan het sparen weer nu mijn vriend 2 maanden zonder werk heeft gezeten en ik ben nu nog steeds op zoek naar werk. Ik heb wel eindelijk mijn studie afgerond! Nu nog wachten op wat de examencommissie van mijn vakken vind.

Verder men ik wel door met Alex op het moment, maar staat Jorie even stil wegens gebrek aan vertrouwen van mijn kant. Wel heb ik een stalling in de buurt gevonden die bereid is ons een keertje in hun bak te laten rijden. Dus dat is erg prettig, alleen ik moest heel veel werken dus kwam er naast Alex beweging niet aan toe om hun te berichten. Dat zal ik straks eens doen. Eerst heb ik vanmiddag een kennismakingsgesprek bij een consultant van een detacheringsbureau hier in de buurt. Spanning is al hoog, heb nooit echt een gesprek gehad. Van mijn huidige werk was het een groepsgesprek van "Ja, we hebben mensen te kort dus jullie zijn allemaal aangenomen". :+

Verder afgelopen zaterdag zo dusdanig snel en goed gereden met Alex dat ik het heb aangedurfd me op te geven voor de impuls in Echten eind september. Wel de korte route. Maar met deze snelheid en 19 km, dan moet minimaal 7km/h over 21km ook wel lukken. Alleen de hartslag vind ik een spannend dingetje, maar goed dat ze mijn hartslag niet hoeven te meten haha. Bij de wedstrijddag van Shetlander menritten was zijn hartslag na het wegtraject ook te hoog. En tja waar doe je dan goed aan met een hypere pony, hem irriteren door hem in te houden of hem gewoon zijn eigen tempo laten lopen. Ik doe eigenlijk in ritjes altijd dat laatste, zolang hij maar loopt in de gang die ik wil en vertraagt hij teveel in draf, dan laat ik hem stappen. In stap moet ie overigens wel doorstappen, want die is echt max 4 km/h. Maar dit was ons ritje, pauze was op 15 km ongeveer.
Afbeelding

Hij liep voor zaterdag ook niet verder dan 15 km en ik moest nodig plassen. Maar ja dan raak je aan de praat en is als je terug komt van de wc de pony al uitgespannen en aan een touw in de tuin. Heerlijk hoe chill hij dan is, hyper voor de wagen en vervolgens rustig een uurtje grazen tussen de spelende kinderen. En ik span hem in en meneer wil eigenlijk wel weer vertrekken zonder dat ik zit. Ook nog een stukje bos meegepakt, dat vindt ie geweldig. En daarna kwamen we achterop een groep ruiters van de manege, maar dan is ie prime in stap te krijgen en te houden. Alleen het achterste paard had hem in de gaten.
Afbeelding

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:35

Ik heb al sinds februari last van een ontsteking in mijn voet. Aanhechting van een pees. Gepast bewegen krijg je als advies. Beetje lastig zeg maar. Maar met 2 x per dag voltaren smeren en een elastische voetje aan gaat het nu redelijk

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:37

Lekker bezig Jorex, leuk Echten.
Belker succes met zoektocht, en gefeliciteerd met je knappe vos merrie
Vhu..... hier ook zelfde met 1 voet...ben ook bang voor hielspoor....moet eerlijk zeggen dat mijn schoenen ook compleet aan vervanging toe waren...en lopen op blote voeten of schoenen met te weinig ondersteuning onder je voetzool is ook niet slim..dus goede wandelschoenen met stevige midden voetsondersteuning gekocht.. heb gelijk echt veel minder pijn..binnen 2 weken kon ik weer wandelen.
Hoop dat het blijft helpen.

Zaterdag...proefrit gereden in andere auto..een met trekhaak... zag er allemaal goed uit...dus vandaag m'n "nieuwe" auto opgehaald... _/-\o_ *\o/*

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:44

Mijn man heeft ook eens hielspoor gehad en wat bij hem goed helpt is wisselen van schoenen. Dus vandaag de nikes, morgen nette schoenen etc (en thuis loopt hij op klompen).

Belker, als je vast loopt in het zoeken naar een ijslander kan ik vragen aan vrienden van mij in Drenthe. Die hebben weleens wat leuks te koop. (of ze kennen wellicht weer mensen die wat zoeken).

Biancacoo, heel veel plezier met de auto, lekker zelf op pad met de honden toch?

Dames die op vakantie gaan, geniet er met volle teugen van en laat weten hoe het was. Ben vooral benieuwd qua corona dingen, wij zitten zo te twijfelen wel of niet boeken.

Best indrukwekkend, hele straat heeft de vlag halfstok ivm begrafenis van een buurman. Vorige week maandag reed hij nog met zijn motor op Assen. En woensdag was het zomaar over, 77 jaar is best een leeftijd, maar je verwacht het gewoon niet.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:49

Ips...dat is idd indrukwekkend.... 77 en dan nog op de motor, geweldig dat hij dat nog kon doen !!
Wisselen van schoenen, doe ik ook idd....
En bedankt ja....nu hoef ik niet meer te wachten op de auto van mijn man... en kan ik dagelijks alle honden tegelijk mee nemen om te trainen met de kar ipv 2 aan 2 voor de step., oudere auto, hoop dat we er geluk mee hebben... zooo blij mee **\O/**
Zo Jorex..beste ritten zo 15 km...heerlijk dat het kan.