[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:34

Dit is een lange adem traject. Het is een kleintje, geen idee hoe klein. Verder is het er 1 met looplust geloof ik. Ze start zaterdag op een wedstrijd 1 dorp verder.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:37

Spannend Belker

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:30

Spannend en erg leuk Belker, ik duim voor je !!!! +:)+

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:29

Zo dames we zijn weer thuis van een rondje camperen in Nederland.

Kon vanochtend direct het regenpak aan voor het voeren, leek wel alsof ik in het diepe werd gegooid.
De hond uitlaten was zwemmen in het bos (voor de teckel) vroeg manlief of hij de kano had meegnomen. Alle paden stonden onder water, wat een bui.


De vraag of het rustiger is hier op Texel ????
Ben zelf nog niet aan het inkopen geweest, maar manlief kon met moeite de auto kwijt dat hij om gerookte vis ging, en kwam met andere vis dan besteld omdat het bizar druk was en alles bijna op was.
Of dat dit kwam omdat hier ongeveer 30 mm regen gevallen was ????

Tine een paard rijker.

Belker nog op ijsco jacht.

Bianca niet zzulke leuke berichten maar sterkte gewenst hopelijk helpt het.

Wpaard welkom, ik rij ook met shetten.

Baudyh ook lekker weg geweest.

HT met Janouk en Paul en Anton mee geweest.

Jorex lekker met de pony's bezig.

En de rest, sorry ben het vergeten.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:25

Vanmorgen de nieuwe hooinetten opgehangen met 3cm maaswijdte. De geiten waren er niet heel enthousiast over. Ik ben benieuwd wat de paarden ervan vinden

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:08

Ze wennen er snel genoeg aan hoor Tine!
Hier nog steeds blij met mijn hooibakken *\%/* behalve als Joze er ‘s nachts tegen aan ramt omdat ze eten wil :+

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:21

Haha, monster.

Hier een hooibak waar nog een rooster ingemaakt moet worden, hooiruif met deksel en slowfeeder hooinetten. Ik wil nog een grofmazig hooinet voor stro in de schuilstal. Fiesta kun je onbeperkt geven, die stopt ook met eten.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:03

Ik weet nog wel dat Ber er erg gefrustreerd van werd :Y) :+ Ollie was juist heel precies. Die zat het heel geconcentreerd (en heel snel!) dan op te eten. Nou ja, zonder hooinet was het uiteraard nog sneller weg :')

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:00

Hier word je toch heel blij van <3
De allereerste keer thuis op Phantom. Harde wind, klapperend zeil, en ik denk voor paard de eerste keer een ruiter zonder zadel, want hij liep heel voorzichtig. Zo ontzettend braaf
Afbeelding


En ik ben ook ontzettend blij met onze PP
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:44

Leuk Tine *\o/*

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:44

Gaaf zeg dat boogschieten Tine! Wat goed dat phantom zo braaf is 8-)

Veel plezier bij de nieuwe aanwinst kijken belker of heb je al gekeken? En was het wat ?

Dankjewel marga.

Ik baal enorm van het weer! Dagen dat het droog was, was ik aan het werk en regende het en was ik vrij dus van de week niet kunnen mennen. Volgende week misschien wel weer.
Wel tussendoor kunnen knuffelen en poetsen. Ze is vandaag 110 dagen drachtig <3

Afbeelding

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:18

Wat een droppie.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:26

Ha wpaard, wat leuk, is het een shet met stamboom of niet ?

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:02

Mijn shet heeft wel een stamboom maar waarmee ze gedekt is niet. Maar dat geeft niet. Mijn uiteindelijke doel is om in 2span te mennen :)

Bah wat een weer.. :(

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:22

Zo, eindelijk weer een echte tweedaagse samengestelde wedstrijd achter de rug in Tilburg als groom. Leuk hoor! Vandaag baggeren in de marathon door een zeven kilometer lange waterhindernis ... ehhh A-traject. We zagen er al als scharrelvarkens uit voordat we ook maar één hindernis gezien hadden. Maar veel lol gehad en de wedstrijd uitgereden met het jonge paard.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:48

Leuk w paard veulentje op komst !!
Gem, lekker modderen, maar wat goed om het helemaal uit te kunnen rijden met een jong paard.
Vanmorgen met de hondjes naar het bos geweest..... veel plassen :+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:43

Gem schreef:
Zo, eindelijk weer een echte tweedaagse samengestelde wedstrijd achter de rug in Tilburg als groom. Leuk hoor! Vandaag baggeren in de marathon door een zeven kilometer lange waterhindernis ... ehhh A-traject. We zagen er al als scharrelvarkens uit voordat we ook maar één hindernis gezien hadden. Maar veel lol gehad en de wedstrijd uitgereden met het jonge paard.


_O- _O- _O- _O- ik heb beeld

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:05

Soort Parijs-Roubaix paardenversie of zoiets dus :D :')

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:25

VanHuisUit schreef:
Soort Parijs-Roubaix paardenversie of zoiets dus :D :')


HHaha..moest ik ook aan denken..

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:56

En daar is natuurlijk geen foto van …….. heel jammer denk ik

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:04

Gem ik kan het mij echt voor me zien. :D

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:57

baudyh schreef:
En daar is natuurlijk geen foto van …….. heel jammer denk ik

Er was een foto van de achterkant van mijn jas gemaakt, maar daar lijkt het lang niet zo smerig dan dat het in werkelijkheid was. Die jas was loodzwaar van de bagger :D .

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:19

Zo leuk, Thor maakt eindelijk ook gebruik van de mineralenbar. Dankzij het goede voorbeeld van Phantom. Thor vond het eerst te eng om in de schuilstal te komen, dus hem daar 2 weken lang zijn voer gegeven. Vandaag heb ik 1 emmer opnieuw gevuld, omdat die leeg was. Phantom liep er gelijk op af. Tja, toen moest Thor natuurlijk ook wel even gaan kijken en proeven.
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:56

Schot in de roos jullie Phantom Tine _/-\o_ :j

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:36

Heerlijk Gem.

Hier vanavond lekker paard gereden op Kadir ditmaal. Pascoe werd wat te mager dus die staat nu lekker dik in het gras om aan te komen en wordt even niet gereden.

En dan de mendurance 2 weken terug inmiddels, sorry voor het niet geven van een update. Alex was super vlot van start, maar zodra de man bij de start hem beet had gedroeg hij zich heel goed. Man liet los, ik draai 2 voltes en zoef in galop over de lijn. :+
Later was zijn energie wel beter, maar de mannen bij de spoorlijn waren verbaasd dat ie op 3 km al in het zweet zat. Tja, hij was hyper en hij zweet makkelijk. Het spoor was geen probleem. De mendurance ook niet. En toen verdwaalden we samen met het nummer wat voor ons reed en hebben we gezamenlijk de rit uit gereden. Oftewel Alex heeft een nieuw vosbont vriendje erbij, weer een minimaatje, ditmaal Amerikaans. Het was alleen ff jammer dat er op 2 km van de finish een sulky rijder ons in galop passeerde terwijl wij al aan het uitdraven waren aan een lang leidsel. Dus dat was Alex in galop en King in galop en weg rust. Oftewel Alex zijn hartslag was 80 bij de finish. Een kwartier later was dat 52 en nog een halfuur later zei de dierenarts "deze kan nog wel een rondje". Hij zat keurig weer op zijn rusthartslag van 40. En toen kwam het moment dat ik besloot dat mijn vinger wel een lapje vel kon missen en sneed ik mezelf bij het verwijderen van mijn startnummers. Dus Alex bij King geparkeerd en toen ik terug kwam stond Alex heerlijk te slapen met zijn hoofd zo ongeveer in de schoot van sharani haar vriend. <3

Moraal van het verhaal: Het was leuk en we willen zeker nog eens voor het echie starten en Alex is kennelijk tegen iedereen een schat van een pony behalve tegen mij (en tegen de trailer die hij besloot verrot te schoppen toen ik even niet op schoot met wegrijden omdat er een losse pony achter mijn trailer stond). _O-