[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:18

Jorex goed bezig,
Baudyh wordt geprikt,
Tine hoe gaat het ?
Vhu druk met lesgeven.
Janouk hoe gaat het met je.
Ips, hoe gaat het met jou en de paardjes
Ht, hoe is het met jou en de paardjes
Marga hoe gaat het bij jullie

Wie ik vergeten heb sorry..
Koekjes in de over..hele huis ruikt lekker...
Dagggg

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:22

Ha Bianca jij koekjes, hier appeltaart.

Vandaag genoten van het mooie weer en van Cor en Eef die deden het weer goed als span. Had Cor nu hoofdstel met halve oogkleppen om gedaan en dit gaat prima hij lijkt wel wat rustiger en hij is al zo braaf.
Ook in de kudde gaat het goed, ze waren met z'n allen aan het rond racen vanavond met Pep voorop die zat dus ook weer goed in z'n vel.
Verder lekker op het land en in de tuin aan het werk, slaap hier goed van. :z

happytime

Berichten: 1244
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:38

Hmmm lekker koekjes en appeltaart.
Biancacoo: met mij gaat het langzaam aan steeds beter,mijn hoofd wilt veel doen maar het lijf doet niet goed mee,erg frustrerend.van het weekend heerlijk naar Domburg geweest en uitgewaaid op het strand,zo bijzonder dat je de mensen kon tellen zo rustig

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:05

Ht goed te lezen dat het langzaam aan beter gaat, en een fijn uitstapje gehad, hééérrlijk *\o/*

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:22

Gisteren kwam de HH insimineren en wilde hij in ene ikke wel kopen. Hij die nooit een vos wil. Maar blijkbaar is de vraag naar een vos er nu wel. Ik twijfelde nog wel iets omdat hij gewoon niks doet. Maar hij bood ook te weinig en tja het is ook wel weer zonde.
Dus hij blijft gewoon.

Ik heb vandaag bij de reumatoloog de diagnose Hypermobieliteitssyndroom gekregen.
Ik heb echt overal pijn voor mijn gevoel.
Er vielen wel veel dingen op zijn plek door deze diagnose. Ook artrose in vingers en pols.
Tja daar kan ik het weer mee doen.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:31

Dan blijft Ikke lekker bij jullie Baudyh :(:)
Wat lastig Baudyh.... HMS kun je vrij weinig aan doen... wel 'fijn' dat dingen op z'n plek vallen maar ja, hoe dan verder etc. :(:)

Fijn HT dat je je weer wat beter voelt, nu dat lijf nog. Dat zal wel tijd nodig hebben. Domburg, leuke plek :j

Wat geweldig dat het zo goed gaat met jullie nieuwe aanwinst Marga1, zo leuk om te lezen.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:53

Baudyh, geen fijne diagnose. Maar wellicht kun je dingen nu wel beter plaatsen en maatregelen nemen om t leven makkelijker te maken?

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:25

Baudyh ik sluit me bij IPS aan, en wat Ikke betreft bij VHU.

HT fijn dat je weer wat beter voelt, en dan wil het koppie meer dan het lijf aankan, en die muur zal je wel eens vaker tegenkomen. Dus doseren maar dat is af en toe lastig.

happytime

Berichten: 1244
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:50

baudyh: hebben ze na de schokkende diagnose een behandelplan oid aangeboden om er mee leren omgaan? wel ff een klap in je gezicht wat je krijgt.

janouk
Blogger

Berichten: 17882
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:53

Baudyh :knuffel:

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:44

happytime schreef:
baudyh: hebben ze na de schokkende diagnose een behandelplan oid aangeboden om er mee leren omgaan? wel ff een klap in je gezicht wat je krijgt.


Ja ik moet mijn spieren gericht sterker gaan trainen bij de fysio en heb over 2 weken een afspraak bij een reuma verpleegkundige.
Ja het idee dat je pijn alleen door pijnmedicatie
Verlicht kan worden is best een dingetje.
Nou ja we gaan het zien

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:32

Baudyh... sterkte..idd pijnmedicatie is niet zaligmakend.. hier worstel ik met bijwerkingen..en de pijn..welke van de 2 moet ik kiezen..ik ben er naar 20 jaar nog steeds niet achter..
Ik hoop dat ze je goed gaan begeleiden zodat je de balans kunt vinden. Maar fysio klinkt al fijn

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:37

Nee dat geloof ik graag bianca. Ik weet ook al als ik het langer gebruik dat ik hoofdpijn krijg. Dus ja dat word dat lastig.
Ik heb nu wel pijn maar het is nog wel te
Doen. Maar ja mijn baan past natuurlijk ook niet echt hierbij. Alhoewel de arts wel zij dat juist door mijn werk ik wel sterk ben en daardoor houd ik het wel langer vol.
Ik moet het ermee doen dus weinig keus

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:02

Maar op het werk zo min mogelijk tillen/slepen? Electrische palletwagen, of een karretje dat je niet gaat lopen slepen? Ik weet niet wat jullie al gebruiken natuurlijk :o
Hier bij de fysio voor een tennisarm, dus ik joh dit is de tweede keer, andere arm. Wat kan ik zelf doen om het in de toekomst te voorkomen. Ik heb niet gek gedaan met iets in de tijd dat ik er last van kreeg. Krijg ik ook geen antwoord op wat bevredigend is. O:)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:24

Idd baudyh, sterk blijven is gewoon heel goed.. je vind de juiste balans wel !! Gelukkig duidelijkheid en hopelijk helpt de begeleiding.
Ips..tennisarm...hier nu ook sterkte !!

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:32

Ja doe veel met de heftruck en probeer zo min mogelijk te sjouwen. Meer kan je niet doen lijkt me. Vandaag een medische dag. Vanmorgen prik halen bij de dokter ( die voor dat je geen kinders kan krijgen :-)) einde ochtend wortelkanaal behandeling. Een uur in de stoel ppfff en kom nu net bij de podotherapeut vandaan. Ik heb een super zere voet. Maar me zooltjes zijn nog prima dus het zal dan wel HMS zijn. Pppfffff
Nu ben ik het zat en ga een koppie koffie drinken

Belker

Berichten: 15333
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:18

Wat balen Baudyh. Idd keuze uit 2 kwaden. Sterkte.
Die zere voet heb ik ook, ook mijn enkel, is bij mij zeer waarschijnlijk de neuropathie dus het bestaat niet voor mij.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:49

Baudy, wat een beroerd nieuws. Heel veel sterkte
HT, hopelijk wordt je lichaam weer snel wat sterker
Ips, tennisarm is hier ook een regelmatig terugkerend ding. Waardeloos.
Bianca :knuffel:

Als ik het zo lees zijn we hier allemaal bij elkaar eigenlijk wel een enorm stel bikkels. Allemaal kampen we wel met klachten en toch gaan we allemaal ook gewoon door. Trots op ons allemaal!

Vanmiddag had ik een "blinddate" met een andere IJsco eigenaar. De paarden deden het super samen en wij hebben lekker gekletst. Ze las steeds mijn verhalen/zag mijn foto's op de IJslander pagina van fb. Ze woont hier ook in de buurt en had me berichtje gestuurd of we een keer samen op pad konden. Dat was leuk. Alleen tolt haar paard veel sneller dan Thor, dus dan krijgen we veel taktfouten of galop.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:01

Belker schreef:
Wat balen Baudyh. Idd keuze uit 2 kwaden. Sterkte.
Die zere voet heb ik ook, ook mijn enkel, is bij mij zeer waarschijnlijk de neuropathie dus het bestaat niet voor mij.


Bij mij is het aan de buitenkant van de voet. Schijnt een aanhechting van een pees te zijn. De podotherapeut adviseerde een echo ervan te laten maken. Dan kun je zien wat er is en dan evt met dry needling of shokwave kon er dan nog wat mee. Nou we gaan het zien
Ppfff dat klinkt ook niet best belker

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:10

Ik hoop dat het bij jullie werkt, hier meerdere keren (en lange tijd) shockwave therapie gehad. Ben er uiteindelijk mee gestopt, deed gruwelijk pijn en geen enkele verbetering. Osteopaat doet meer voor me.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:49

Kun je nagaan wat sommige paarden en pony's allemaal moeten doorstaan met therapieën, verschillende soorten ijzers, soorten bekappen etc... -O- en die arme dieren kunnen niets zeggen, alleen kreupelen maar vaak zijn ze zo dapper en braaf dat ze daar ook nog doorheen lopen...

Ik heb sinds kort nieuwe werkschoenen, speciaal aangeschaft want ze zouden zo goed zijn... en loop er dus van geen meter op... laatst ook weer geprobeerd word er moe in en krijg last van pijn in de bal van mijn linkervoet.
Normaal loop ik op new balance gympen en daar loop ik probleemloos soms wel 10.000 stappen of meer op in één dienst.
Dus maar weer naar de nb gympen ...

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:58

Belker schreef:
Wat balen Baudyh. Idd keuze uit 2 kwaden. Sterkte.
Die zere voet heb ik ook, ook mijn enkel, is bij mij zeer waarschijnlijk de neuropathie dus het bestaat niet voor mij.


Mijn man kreeg het advies om 400mg magnesium te nemen voor zijn neuropathie.

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:04

VHU schoenen is ook zo een ding, ze passen of niet. Snap ook niet dat men ze via internet besteld zou bij mij niet werken.

Belker

Berichten: 15333
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:06

Ik slik al 800mg......., gecombineerd met calcium.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:41

marga1 schreef:
VHU schoenen is ook zo een ding, ze passen of niet. Snap ook niet dat men ze via internet besteld zou bij mij niet werken.


Oh schoenen dat is echt niks. De laatste keer heb ik de hele winkel gepast . Ook de echte dure
Niks paste. Uiteindelijk met 2 paar thuis gekomen ( nu 1 1/2 jaar geleden) en daar loop ik nog op. Zie er als een huis tegenop om weer schoenen te moeten kopen.
Nee via internet gaat echt niet


Ik slik al jaren magnesium. Zal eens kijken hoeveel. Voor de kramp in benen en voeten s’nachts