[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:43

Vhu, lijkt mij heerlijk, electrische fiets,.ik zou via een lokale winkel doen...dan kun je makkelijk even terug als er wat is... maar die stella fietsen..ook mooi en vast wel thuishulp enzo.
Bedankt jorex.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 01:44

Ik heb een elektrische vouwfiets van Dahon. Dat is echt wel een uitvinding. De eerstvolgende vakantie gaat hij mee, gewoon in de kofferbak, want ik 'vrees' dat er ook een aanhanger mee gaat (dus geen fietsenrek achterop)

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:04

Hier ook nog altijd geen Corona gehad. Terwijl iedereen om me heen bijna wel.
Maar ach we gaan het zien.
Ja alles word wel erg duur hè
Het paardenvoer word echt mega duur. Havens basisbrok is in 2 weken tijd van 12,65 naar 13,80 gegaan. Om maar even een vb te geven.
( omgerekend 30 gulden voor een zakje basisbrok, dat hadden we 20 jaar geleden echt niet gedacht )
Vraag me wel af waar gaan we heen!

Van de week een aantal zakken honden en katten en knaagdieren voer naar een inzamel punt voor Oekraïne gebracht.
Hopelijk worden daar een paar dieren blij van.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:11

Goed bezig Baudyh !!

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:45

@baudyh Hier worden de parketvloeren inkoop ook mega duur: ik krijg soms elke week een nieuwe prijslijst met forse prijsverhogingen van 11%. En dat was al zo voor de oorlog in Oekraïne. Nu is het nog erger, omdat veel hout voor parket uit de Oekraïne komt. En daarbij komt dat de levertijden extreem lang zijn.

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 18:51

janouk schreef:
@baudyh Hier worden de parketvloeren inkoop ook mega duur: ik krijg soms elke week een nieuwe prijslijst met forse prijsverhogingen van 11%. En dat was al zo voor de oorlog in Oekraïne. Nu is het nog erger, omdat veel hout voor parket uit de Oekraïne komt. En daarbij komt dat de levertijden extreem lang zijn.


Ja dat klopt. Hout is het nieuwe goud zei mijn strooisel leverancier vorige week. Houtvezel was een euro per pakje duurder geworden

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:25


happytime

Berichten: 1247
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:09

Janouk: zeker leuk,moest erg lachen wat een leuke ertussen

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:58

Ja erg grappig. _O-
Leuk als je even lachen wilt. Het andere topic waarbij bokkers zichzelf omschrijven als paard is ook grappig.

Gisteren heerlijk gereden met Alex. Hij moest eerst wel weer even opstarten qua snelheid, maar zo is hij altijd. Al vermoed ik dat ie het ook wel een beetje heet had, dus binnenkort maar even beide scheren. Pfft wat is het warm ineens zeg. Vanmiddag heerlijk met de schoonfamilie gewandeld. En nu is net het bericht gepost op Facebook van SMR voor de 4daagse tickets, dus ik ben op alle fronten vrienden aan het porren om op me te stemmen en ik weet niet of ik de stress van het wachten deze week wel overleef. :o

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:15


VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 01:10

Daar ga ik ook ff een kijkje nemen dan :+

Ik ga duimen dat je ingeloot wordt Jorex!

En goed om de positieve elektrische fiets verhalen te horen :)

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 01:13

Echt GEWELDIG (mn hengsten) topic :D _/-\o_

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:27

Inderdaad leuk topic :D

En een elektrische fiets is fijn, je gaat toch wat sneller met de fiets ergens naar toe als het hard waait. Plus dat ik een hekel heb aan het lopen sjouwen met boodschappentassen met de fiets kan je mooi alle winkels langs.

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:47

Pppffff net de prijslijst van cavalor uitgeprint gaan ze weer omhoog. Zucht.

Kijk mijn oude Ted eens stoer zijn.
Afbeelding
Bijna 29 jaar die oude Ted.

happytime

Berichten: 1247
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:19

Ted <3
Ja echt die prijzen :( niet leuk meer

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:15

Lieve Ted!

Ik ben druk met Alex trainen. Morgen hopelijk even naar het Drents Friese Wold. De stemmen gaan goed tot nu toe, dus hopelijk heb ik een ticket voor Epe. Jorie was gisteren voor onze wandeling even schattig. Hij deed een halve poging overeind te komen met zijn voorbenen per ongeluk gekruisd en toen gaf hij op en kon ik met hem kroelen. <3
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:29

Genieten Jorex.

Mijn man had zaterdag zo een moment.
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:48

Heerlijk <3

Die Ted zeg wat ziet die er geweldig uit. Zag je filmpje ook op Facebook, hij marcheert ook nog heel goed 8-) _/-\o_

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:41


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:07

Belker geweldig plaatje
Jorex ook al zo mooi
Baudy, wat ziet hij er nog super goed uit!!!

Amerigo is hier ook al flink op leeftijd maar doet het ondanks al jaren PPID nog super goed. Hij rijdt nog 1x per week met een beginnertje op zijn rug.

Vreselijk moe hier. Vanmorgen gewoon bijna een half uur door mijn piepende wekker heen geslapen. Zoonlief heeft me wakker gemaakt. Dat lukte eerst ook nog niet (vertelde hij vanavond), dus hij was zich rot geschrokken. Gelukkig kreeg hij me daarna wel wakker. Arme ventje, moet echt wel bang geweest zijn, maar hij heeft niets gezegd.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:31

Vervelende ervaring Tine, voor jullie allebei.

Vandaag pony knuffel moment gehad bij vriendin die een eindje bij mij vandaan woont dus dat was even leuk. Nu bij een airbnb-adresje waar ze 3 prachtige Friezen hebben, dus morgenochtend ook nog ff paardknuffelen. De tuigen hangen hier in de slaapkamer (worden niet meer gebruikt aldus de mevrouw van de B&B :+ ). Dus het ruikt hier wat naar zadelkamer :+
En wat een prachtig weer vandaag {:}

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:56

Vandaag uitgeprobeerd hoe het is om tegen 2 bomen te landen. Resultaat: niet aan te bevelen. Oftewel ik ben ongeschikt als stuntvrouw

Thor en ik waren lekker in het bos aan het rijden, met de bedoeling een rit van zo'n 20 km te maken. Helaas zorgde een agressieve hond voor wijziging van de plannen. We waren net iets meer dan 3km onderweg toen er ineens ( gelukkig wel achter een hek) een hond op ons af vloog. Thor schrok natuurlijk en sprong opzij, maar ja het was een smal pad dus we belandden tussen de bomen. Ik werd soort van gelanceerd, waardoor ik met bovenbenen tegen een boom en onderbenen tegen andere boom kwam. Wat een helse pijn, ik dacht echt even dat ik vier breuken had. Maar terwijl ik gilde van de pijn , was mijn angst vooral om Thor. Hij rende richting de weg. Ik was zooo bang dat hij zou worden aangereden. Met heel veel pijn en moeite overeind gekomen. Toen ik wat rondstrompelde, zag ik Thor gelukkig staan iets verderop. Man wat was ik blij. Hij had gelukkig niets, alleen zadel heeft een schaafwond. Tja, als je valt moet je er meteen weer op.... dus met hulp van iemand die op mijn geroep was afgekomen weer in het zadel. Ik moest tenslotte 20 km rijden. . Ik heb zelfs nog draf en galop gedaan, maar zodra het kon, toch maar de kortste route terug naar de auto. Tja en dan moet je een half uur stilzitten in de auto op weg naar huis. Net in bad geweest en alles flink ingesmeerd, en flinke dosis pijnstillers genomen. Ik wilde nog lekker gaan wandelen met de honden -O-

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:34

Oeff Tine. Sterkte met de stijve spieren :(:)
Gelukkig Thor in orde. Zo'n hond heeft Jorie ook angst aangejaagd. Ook achter een hek, maar die blafte wel zo naar dat ook voorbijgaande fietsers wel eens naast de fiets lagen van schrik..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:52

Ik kom daar heel vaak langs, nooit een hond gezien. Volgende keer de teugels op maat houden

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:30

Wat balen Tine, sterkte.

Even copypaste van een ander forum, we hebben genoten.
Vandaag hadden we vanuit de freibergers een kennisaking met de Xtremetrail in Empe.
Helaas had ik de voorwaarden niet goed gelezen moest Fiesta aan de hand omdat ze te jong was.
Dus 1 foto van onder de man en de rest is aan de hand.
Afbeelding

Na het voorstellen gingen we naar het begin. Hier heb je de wip, lage boomstammen waar ze op moeten gaan staan en een zigzag die je op diverse manieren kunt gebruiken.
Fiesta is weinig onder de indruk, ze heeft zich wel super vermaakt met alles onderzoeken.
Afbeelding

Van hieruit gingen we door naar de mijn, gevolgd door het stenen pad. Helaas geen foto’s gemaakt. Beiden waren niet bijzonder en deed ze mooi ontspannen.

De dry creek brug was ook niet spectaculair.
Afbeelding

Er pasten zelfs 2 freibergers op terwijl de rest het heuveltje met boomstammen opgaan.
Afbeelding

Afbeelding

De na evaluatie is ook gezellig.
Wat is het toch een gouden paard
Afbeelding