[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:48

Waarom heb ik zulke kleine pony's, ik ben echt serieus al een uur op zoek naar een nieuwe enkelspan zweep. Ik ben er zo klaar mee. Mijn huidige zweep is 120 cm stok met 60 cm aan slag, dus dit betekent dat ik een 100cm zweep nodig heb exclusief slag. Alleen de menner heeft deze, maar die hebben of maar 15 cm aan slag of 120cm aan slag. Dat wordt m dus niet. Dan maar even nog door mennen met mijn ducktapeje zweep. Ik wil Paard & Koets terug, daar heb ik mijn huidige vandaan. |(
Voor tweespan nu wel een leuke zweep besteld, die zou er ook in 100cm moeten zijn, maar gaat bij de menner vanaf 120cm. |o

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:03

Zijn er hier mensen met een camera in de wei? Zo ja, welke heb je? Wat zijn voor/nadelen? Wat is handig? 4g/wifi, stroom/zonnepaneel? Graag zoveel mogelijk tips.

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:34

Jorex: kan je de zweep met 120cm slag niet kopen en de slag zelf inkorten?

Tine: ik heb de Reolink Go en ben heel tevreden. Helaas is bij mij de batterij kapot, maar op mijn huidige wei heb ik stroom, dus heb ik hem gewoon permanent aan de oplader.
Verder zit er een simkaart in en een SD-kaart. Ik kan de beelden zien via mijn telefoon, ideaal.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:53

Jorex..heeft de menner.nl die ook niet..staat wel in advertentie..menzwepen vanaf 100 cm

Wpaard

Berichten: 475
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:31

Vandaag weer 4km gement met Joly.

Vind het wel erg jammer dat zodra ik op het zandpad ga, dat het dan zo erg hobbelt.. kan ik hier wat tegen doen? Ik heb diegene waar de kar vandaan komt al een bericht gestuurd of hij nog iets weet. Dat is een erkend bedrijf die meerdere karren te koop heeft staan.
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:20

Biancacoo schreef:
Jorex..heeft de menner.nl die ook niet..staat wel in advertentie..menzwepen vanaf 100 cm

Nee helaas niet, dan zijn ze meteen 135cm inclusief boog qua stok lang of met maar 15 cm slag. Maar de lemerij heeft eentje die wel goed gaat uit komen. Ik bestel m ff wat later, geef nogal veel geld uit aan de pony's deze maand. Dus ga die even uitstellen tot volgende maand salaris.

Alex na het fietsen vandaag, even mendurance tempo en afstand gepakt. Mijn kont is zo pijnlijk nu na die 23 km fietsen. Maar zijn wondjes hebben nu korstjes die eraf beginnen te vallen dus nog even volhouden met het fietsen. :P
Afbeelding


Gisteren Jorie langs het huis waar hij ervandoor was gegaan vanwege de hond gemend. Het ging helemaal super, wel af en toe op zijn Jorie's met wat schrikmomenten. Maar wel ook superbraaf stappen op momenten dat het nodig was. Zo moesten we tussen een kruiwagen aan de ene kant en 2 honden aan de andere kant door. Rustig in stap achter zijn vrouwtje aan ging dat helemaal prima! En gewoon in de berm wat rustige galopjes gingen ook goed. Hij luistert ook beter met Alex zijn bit, ik heb nu ook voor hem een Liverpool mee besteld. Hij protesteerde soms met het bokkebit en ging er dan op hangen.

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 08:32

VanHuisUit schreef:
Citaat:
a er zo veel keren langs gehuppeld te zijn heb ik het nu toch. 2 streepjes op de test vanmorgen.
Zucht. Maar wel blij dat het nu is en niet over 3 weken als ik op vakantie ga.
Maar goed het blijft lastig. Mijn schoonmoe van 90 heeft het ook en Gerrit voor als nog niet.
Klanten moeten zich zelf maar redden. En ik hoop dat het mee gaat vallen. Heb nu wel keelpijn, oorpijn,hoofdpijn en koorts.
We gaan het zien


He bah wat naar beterschap voor jou en schoonmoeder :(:)
Poosje terug had ik een positieve thuistest, twee zelfs, een met een zwak, later een met een flink tweede streepje. Naar de GG&GD, negatief.
Ik had vreselijke buikgriep. Maar dus geen corona.
Heel bijzonder allemaal, schijnt eens in de 10 thuistesten of zoiets voor te komen een valse positief maar ik had het dus zelfs 2x }:0


Maar je kan toch niet meer testen bij de GGD. Thuis test is voldoende.
Inmiddels is Gerrit er ook bij gekomen. En mijn tong en mond doen zeer en ik heb me toch een vieze smaak in de mond. Niks proeft meer hetzelfde. Heel raar.
Gisteren middag dacht ik,oh volgens mij gaat het beter. Nou gisteren avond was het weer niks. Gekke ziekte dit.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 08:48

Hier kunnen we nog wel GGDtesten,elk uur staat er op een locatie in de haarlemmermeer een mobile ambulance waar je op afspraak heen kan,heel handig.
Beterschap dan maar

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:07

Voor sommige doelgroepen kan het natuurlijk nog
Wel maar ik heb nog gebeld met
De huisarts er over en daar zeiden ze niet nodig. Maar goed met mijn klachten is het wel duidelijk Corona daar twijfel ik niet aan.

Ben er al helemaal klaar mee maar dat telt niet helaas. Alle afspraken voor deze week maar afgezegd ( inclusief mijn verjaardags visite, as woensdag) tja ach
Hopelijk smaakt me verjaardags taartje woensdag weer naar iets . Ha ha

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:05

De huisarts kan zeggen niet nodig maar het kan wel hoor. Het kan ook erg handig zijn ivm het corona herstelbewijs dat tot nu toe in veel landen (ook NL!) nog dezelfde status heeft als een vaccinatie. Waardoor je om wellicht straks weer een groen vinkje te houden niet hoeft te vaccineren (dat herstelbewijs geldt 7 maanden zo uit mijn hoofd).

Ik hoopte echt dat ik positief zou zijn die laatste keer, omdat ik ook 2x positief thuis had getest, want dan had ik die vaccinatie niet meer gehoeven / genomen. Ben zo ziek steeds van die vaccinaties... -O-

Sterkte verder!!

Alex ziet er goed uit zeg +:)+
Met de tweewieler mende ik Simba'tje (die was 86 cm... <3 ) gewoon met een lange dresssuurzweep. Niet dat hij die nodig had qua tempo maar meer om vliegen weg te jagen en tegen hem aan te houden als ik langs sloten reed zodat hij niet opeens opzij zou springen.

Mbt hobbelen op zandpad dat heeft met vering te maken maar soms ook met afstellen van je lamoen tov je wagen... goede wagenmaker / persoon kan je daar wel mee verder helpen of over adviseren.... soms kan het ook een idee zijn een andere bank / stoel / bokkussen aan te schaffen.

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:11

Ik hoef geen herstel bewijs. Heb alle vaccinaties gehad en als we toch half sept een oproep krijgen voor een nieuwe booster dan wacht ik daar gewoon ff mee.
Ik vind die spuit halen geen probleem.
Mijn booster is ook al 8 mnd geleden.

Ik ben er bijna weer boven op. Nog een beetje zere keel en mijn smaak is nog niet wat het wezen moet.

Gerrit is nu natuurlijke ziek. Elkaar mooi kunnen aflossen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:20

Alex ziet er goed uit !
Menzweep komt wel.
Baudyh, hopelijk knap je nu echt snel op.
Beterschap voor Gerrit.
Volgende prik weet ik nog niet..heb nog steeds pijn en last in mijn oksel na de boosterprik 8)7 is echt al maanden..

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:43

Baudyh..ook via hier,...fijne dag vandaag, gefeliciteeeeerd !!

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:09

Dank je wel bianca :-)

Belker

Berichten: 15321
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:30

Gefeliciteerd Baudyh. Sterkte met de corona. Hoe gaat het nu?

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:49

Happy birthday Baudyh *\%/*

1e boswandeling voor James. Hij is nu 4 maanden, en hij kan nu 40 minuten lopen met een koffie pauze er tussen

Afbeelding

Zoveel te zien, horen, voelen, ruiken.....achter Max aan.

Kadootje zo goed als ze het samen kunnen vinden

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:08

Baudyh gefeliciteerd,hoop dat je toch nog een beetje een fijne verjaardag heb

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:41

Baudyh gefeliciteerd en beterschap.

Jorex heeft zadelpijn ook dit is mogelijk op de fiets :D

Wpaard de ene vering is de andere niet en is per wagen verschillend. Heb je bladveren en of schokbrekers.

Jasia ook ik heet je welkom (beetje laat maar ja)

Afgelopen weekend een fijne SMW gehad en onze missie was geslaagd *\o/* geen D en geen tijdstrafpunten in de trajecten van de marathon. In de hindernissen genoeg tijd nodig gehad om mijn voorspelde eerste plaats van onder te halen :D Maar Cor begon tijdens de hindernissen steeds meer mee te werken was voor hem een primeur en voor het span in zijn geheel ook. Voor mij was het de eerste keer dat ik starte in de L i.p.v. impuls.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:13

Je heb het toch maar gedaan marga1,mag je trots op zijn

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 16:16

Marga, knap gedaan.
HT, hoe gaat het met jou?
Baudy alweer een beetje opgeknapt?
Janouk, wat wordt James groot <3
Bianca, jeetje nog steeds pijn van laatste prik. Heftig!
Sorry als ik je vergeten ben, beetje duf hoofd hier.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:15

Marga, toch super gedaan zo met 2-span, super leuk !!
Manlief heeft een nieuwe wielrenfiets(je) voor mij via mp gevonden,... dus nu óp naar meer fitheid !! Was lastig de juiste maat te vinden...
15 jaar geleden ook een blauwe maandag gedaan..ik mis het fietsen, maar nog geen idee of mijn lijf het nu wel gaat volhouden, we bouwen rustig op.
De hondjes worden ouder..ik weet nog niet of ik veel met ze kan gaan trainen...

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:18

Wat leuk Marga!

Hier alles even een paar keer in de rondte geslingerd. Alex zijn wondjes zijn geheeld. Tweespan tuig is ingekort en de zwepen en Jorie zijn nieuwe bit zijn binnen. Komend weekend heb ik een leuke rit staan met Alex en verder zie ik wel. Ik ben ook weer druk met solliciteren.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:49

Goed bezig Jorex ! Solliciteren...werk je niet meer op Texel...of haal ik nu alles door elkaar.
Succes in ieder geval

Mocht iemand serieuze tips hebben mbt een goede sollicitatiebrief... stuur dat mij aub in pb...ben dringend op zoek naar hoe je dat tegenwoordig moet doen...

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:09

Ha Biancacoo ik fiets electrisch ideaal met een beetje wind (waait hier vaak meer dan een beetje) je pakt dan toch vaker de fiets :D en knietjes blij.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:22

@Biancacoo is het nodig te solliciteren met een brief? Tegenwoordig gaat steeds meer na telefoontje, aanbeveling van iemand anders of even langsgaan direct op gesprek. Scheelt gedoe met schrijven van zo'n brief / cv etc. :(:)
Dappere plannen met de racefiets! Ben juist blij met m'n elektrische fiets :o :+

@Baudyh hoop dat je leuke dag hebt gehad!