Paard bitloos voor de wagen beleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Paard bitloos voor de wagen beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 22:22

Hoi allemaal!

Mijn 6-jarige fjordenruin is nu ongeveer een half jaartje onder het zadel en pakt dit super goed op. We rijden al lekker buitenritjes en hij is niet snel onder de indruk. Nu zou ik hem graag beleren voor de kar. Ik heb hem met een sidepull onder het zadel beleerd en omdat hij niet anders kent lijkt het mij het makkelijkst om het mennen ook bitloos te doen.

Omdat ik ook men met mijn merrie zijn alle spullen aanwezig. Hij heeft het tuig al op gehad. Nu zou ik graag begeleid worden in dit proces door iemand die ervaring heeft met het beleren van menpaarden. Wel is het belangrijk dat diegene het geen probleem vindt dat we dit zonder bit doen. We doen veel op basis van vertrouwen en natural horsemanship. Ik vind ik het belangrijk dat het niet optuigen en gaan is, maar dat alles opgebouwd wordt en vanuit ontspanning gebeurd. Het mooiste zou zijn als dit gewoon bij ons op stal kan in zijn vertrouwde omgeving. We hebben hier ook super uitrijmogelijkheden.

Ik ben benieuwd of jullie iemand kunnen aanraden die mij hier omgeving Dalfsen/Zwolle mee kan helpen.


Afbeelding

Afbeelding

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:24

Ik ken hier zo niet iemand maar wil wel even zeggen dat je hondje daar wel erg leuk in het midden van de bak zit _/-\o_. Die van mij rent voornamelijk als een gek rond.

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 00:41

Wil je ook wedstrijden rijden? Dan is een hoofdstel met bit verplicht. Dus dan zou ik ook overwegen om met bit te beleren.

Ik kan je helaas niet helpen aan mensen die een paard bitloos beleren voor de wagen, al zijn ze er vast. Immers gaat mennen veel op stemhulpen en minimaal op leidsel- of zweephulpen.

Jets

Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Paard bitloos voor de wagen beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 09:39

Nee ik rij alleen recreatief :)

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paard bitloos voor de wagen beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:59

De enige die ik ooit heb kunnen vinden is Bregje Heijman

De meeste trainers verklaren je voor gek als je bitloos wilt helaas.. goed van je dat je bitloos wilt mennen! Je zou Bregje eens op kunnen zoeken op Facebook, maar weet niet waar je vandaan komt
Afbeelding
(Bregje met 1 van haar pony’s)

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:14