Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gewicht koets

 
Profiel   

Ik vraag me af hoe zwaar een koets maximaal moet zijn voor mijn pony. De pony is een fijne new forest van 138. Ik heb thuis een koets staan waar ik met mijn grote pony mee rijd. Ik vraag me af of ik een nieuwe koets moet kopen voor mijn pony of dat deze ook kan. De koets die is heb is een 2 span pony wagen omgebouwd naar enkelspan en weegt 220 kilo. Als ik ga rijden ben ik alleen of gaat er een groom mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 12:10 



 
Profiel   

Er is een vuistregel die zegt:
max 1x eigen gewicht paard op rulle grond/heuvelachtig terrein. Dat zou zo'n maximaal 300 kg zijn, dus dat is krap-an in jouw geval (áltijd met groom mennen!)
max 2x eigen gewicht op vlakke zachte grond
max 3x eigen gewicht op vlakke verharde bodem (asfalt en klinkerwegen dus)

Dus zolang je op vlakke niet al te mulle wegen rijdt zou je met 2 personen op de wagen uit de voeten moeten kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 12:14 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Er is een vuistregel die zegt:
max 1x eigen gewicht paard op rulle grond/heuvelachtig terrein. Dat zou zo'n maximaal 300 kg zijn, dus dat is krap-an in jouw geval (áltijd met groom mennen!)
max 2x eigen gewicht op vlakke zachte grond
max 3x eigen gewicht op vlakke verharde bodem (asfalt en klinkerwegen dus)

Dus zolang je op vlakke niet al te mulle wegen rijdt zou je met 2 personen op de wagen uit de voeten moeten kunnen.


Oke, bedankt. Ik denk dat ik dan nu wel met deze koets vooruit kan en later als ik marathons ga rijden naar andere koetsen ga kijken. Ik rijd alleen zonder groom als ik dressuurmatig op het veld ga rijden, anders gaat er altijd iemand mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 15:00 



 
Profiel   

wij reden met een stevige exmoorpony , (350kg), van 1.30m ook met een koets van 220 kg.
en deze gebruiken we ook voor ons tweespan grote shetten.
voor beide combinatie's echt prima te doen. en we gaan altijd met twee mensen op de koets i.v.m. veiligheid.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 15:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen