Excellent Shetland trainer menwagen. Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dvdbarselaar
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-10-12

Excellent Shetland trainer menwagen. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 00:19

Hallo,
Ik ben op zoek naar iemand die met een menwagen van excellent rijdt. En dan specifiek iemand die met de Shetland trainer rijdt. Ik ben namelijk geïnteresseerd in deze wagen en wil hem waarschijnlijk aanschaffen, maar nou heeft de dealer die wagen niet meer staan . Voordat ik de wagen aanschaf, wil ik wat ervaringen horen en evt eentje zien . Erop zitten . Ervaring 16 of 18 inch wielen . Laat het mij weten , zodat ik kan beslissen of ik deze menwagen kan bestellen .

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Excellent Shetland trainer menwagen. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 00:43

Ik ken de wagen niet, maar ik heb de sport 16 van tjeu van de meulengraaf besteld.

Dvdbarselaar
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 06:13

Sorry, maar ik ben echt op zoek naar mensen die met deze specifieke menwagen ervaring hebben en zo’n wagen in het bezit hebben .

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:13

enige wat ik van excellent wagens hoor is dat ze vrij zwaar zijn voor shetten/ kleine pony's. eventueel zelf laten wegen en er niet vanuit gaan dat het gewicht dat ze aangeven klopt.
(basisgewicht 155kg + 1 volwassen persoon is al meer dan 200kg. voor enkelspen shetlander zwaar genoeg.....

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Excellent Shetland trainer menwagen. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:51

Ik heb sinds kort een marathonwagen van excellent.
Mijn tweespan van 92cm loopt ervoor en trekt het bijna moeiteloos weg. Ik rij vooral op gras en op de verharde weg.
Ik denk dat ie 180kg weegt. 16 inch wielen.

Voor enkelspan heb ik een HCA. Dan is hij wel erg zwaar voor ze.

Ter vergelijking: deze wagen trekt lichter weg dan de goedkope wagens van Tj*u
Een kennis van mij heeft die wagen van hem, dus ik heb hem uitgebreid bekeken en gevoeld.

Afbeelding

hrhr
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-09-09

Re: Excellent Shetland trainer menwagen. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:21

Yep, ik heb zo’n wagen.
Ben er bijzonder tevreden mee. Ik heb er Welsh A’s voor lopen. In enkelspan op het harde of een grasbodem gaat prima. Voor enkelspan vind ik hem op een zandbodem te zwaar, maar dat vind ik vrijwel alle 4 wielige wagens, dan rijd ik met een sulky. In dubbelspan gaat het op alle bodems prima.

hrhr
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-09-09

Re: Excellent Shetland trainer menwagen. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:23

Edit: ik heb er ook een kruising Shet-Welsh A voor gehad van 1.05 meter. Dat paste goed.