Thuis beleren, is dat een mogelijkheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerRosco

Berichten: 54
Geregistreerd: 06-01-21

Thuis beleren, is dat een mogelijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 10:39

Goede morgen,

Graag wil ik lessen gaan volgen om te leren mennen. (Iemand tips, voor omgeving Moordrecht)
Mijn tinker is enorm braaf met dubbele lijnen maar ik moet nu uitbreiding gaan zoeken.
Ook wil ik iemand vinden die hem op zijn eigen plekje kan en wilt gaan beleren.

Ik kom helemaal blanco in de menwereld, dus zou graag opbouwende tips horen om hier mooi in te beginnen.

Alvast bedankt.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Thuis beleren, is dat een mogelijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:19

Er zijn veel die dat liever niet doen, een uitzondering is er natuurlijk altijd als je goed zoekt. De meesten vinden het prettiger om het bij hun zelf op locatie te doen en dat het paard daar dan ook in stalling staat. Vaak hebben ze dan iemand die mee helpt, zij zijn op elkaar ingespeeld, kunnen dan het paard pakken wanneer ze dat willen en gebruiken hun eigen vertrouwde spullen.

TinkerRosco

Berichten: 54
Geregistreerd: 06-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 11:23

meggiemeg schreef:
Er zijn veel die dat liever niet doen, een uitzondering is er natuurlijk altijd als je goed zoekt. De meesten vinden het prettiger om het bij hun zelf op locatie te doen en dat het paard daar dan ook in stalling staat. Vaak hebben ze dan iemand die mee helpt, zij zijn op elkaar ingespeeld, kunnen dan het paard pakken wanneer ze dat willen en gebruiken hun eigen vertrouwde spullen.


Maar waarom willen de meesten dat niet? Ik wil hem dus absoluut niet uit zijn vertrouwde omgeving halen. Vandaar dat ik hem "thuis" beleerd wil hebben.

Heb je misschien ook tips waar ik kan beginnen?

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Thuis beleren, is dat een mogelijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:30

Ik heb dat in het verleden ook laten doen door een men-instructeur.

Mijn vriend is ook instructeur en beleert ook paarden voor de wagen aan huis, hij woont in Belgie dus daar heb jij niks aan.

Ik vind je vraag niet gek, je kan eens een men-vereniging in je buurt contacteren.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:48

TinkerRosco schreef:
meggiemeg schreef:
Er zijn veel die dat liever niet doen, een uitzondering is er natuurlijk altijd als je goed zoekt. De meesten vinden het prettiger om het bij hun zelf op locatie te doen en dat het paard daar dan ook in stalling staat. Vaak hebben ze dan iemand die mee helpt, zij zijn op elkaar ingespeeld, kunnen dan het paard pakken wanneer ze dat willen en gebruiken hun eigen vertrouwde spullen.


Maar waarom willen de meesten dat niet? Ik wil hem dus absoluut niet uit zijn vertrouwde omgeving halen. Vandaar dat ik hem "thuis" beleerd wil hebben.

Heb je misschien ook tips waar ik kan beginnen?

Omdat ze bij hun op locatie alles hebben wat ze voor het beleren nodig hebben. Vaak is dat de reden.
Ga zelf alvast beginnen met een mencursus, dan ben je iets minder blue als jullie het mennen samen op gaan pakken.