Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft zijn/haar slee al klaar staan?

 
Profiel   

Wie gaan er dit weekend sleeën met paard/pony? Plaatsen jullie foto's????
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 18:45 



 
Profiel   

Ik ga sowieso sleeën met paard als er genoeg sneeuw ligt altijd weer iets waar ik naar uit kijk :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 19:24 



 
Profiel   

Jaaaaaa, die staat natuurlijk al klaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 19:25 



 
Profiel   

Ik ga het dit jaar voor het eerst proberen,dus ben heel benieuwd.
Hoe maken jullie een zweng?
Ik zie veel strotouw bevestigen langskomen als ik er op zoek maar is dat wel betrouwbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 19:28 



 
Profiel   

Ik heb een hele mooie metalen zweng. En tandemtuig met paniek haakjes.
Zo sleep ik de bak ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 19:37 



 
Profiel   

Ik heb een lamoen met zweng voor mijn slee. Ik vindt die touwtjes constructies levensgevaarlijk. Ik heb 2 sleetjes klaarstaan! We hebben deze winter de pony's al voor de slee gehad. Nog een keer zou leuk zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 19:50 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 19:52 



 
Profiel   

Te leuk!
Ben niet in de gelegenheid helaas, maar ik ga can alle foto’s genieten op Bokt,
Hoop wel heel erg dat het echt zo gaat sneeuwen als voorspeld. Ze blazen het zo hoog vd toren. Dan kan het bijna alleen maar tegenvallen vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 19:57 



 
Profiel   

Ik heb een los metalen zweng speciaal voor slepen. Dan met strotouwtjes de slee of sleep erachter. Ik heb strengverlengers en dan die met een clip aan een stukje strotouw aan het zweng. En een mes in de jaszak. Zo kan het snel los als dat nodig is.

Zweng kun je ook improviseren met een stuk hout en metalen buis, iets langer dan je pony breed is.
Zonder zweng zou ik echt niet doen, dat loopt erg vervelend in bochten voor je pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 20:09 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels een staalkabel met katrolen besteld en ga het op de zelfde manier als mn sulky proberen.
Wil liever niet met touwtjes aan de gang gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 22:22 



 
Profiel   

Vergeet de strengophouders niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 22:34 



 
Profiel   

Er zijn gemeentes die het gebruik van een slee verbieden, anders komen er te veel mensen bij elkaar. Voor mij een reden om dus wel met de slee er op uit te gaan, het is gewoon erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 22:46 



 
Profiel   

De slee staat de hele winter al klaar in de hoop dat er een pak sneeuw zou vallen. Helaas is de pony die ervoor kan 1,5e week geleden geblesseerd geraakt, dus dat wordt zelf maar de slee trekken vrees ik. :+

Een drie jaar terug heeft hij er nog wel voorgestaan. Echt enorm leuk om te doen, maar wel lastig af te stellen qua afstand tussen de zweng en de slee. Tip is om ook niet een te grote afstand aan te houden. Ik merkte dat het dan veel te zwaar werd om de slee weg te trekken.


Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 05-02-21 23:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 22:59 



 
Profiel   

Hilary schreef
Vergeet de strengophouders niet.


Thanks voor de tip!
Die zitten aan mn broek dus dat komt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 22:59 



 
Profiel   

Ook hier staat de slee klaar, nu nog sneeuw genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 23:21 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's allemaal! Ik wil ook gaan sleeën met mijn pony. Dit wil ik graag veilig doen, hij is bekend met een tuig en het trekken van balken en dat vind hij allemaal prima. Daarnaast doen we veeel grondwerk en loopt hij aan de dubbele longe, lange lijnen en de lange teugel. Dit doen we ook wel buiten op de dijk. Duss de stap naar een slee lijkt me veilig te maken. Ik kan hiervoor een tuig lenen en heb een grotere degelijke slee beschikbaar.
Maar hoe maak ik de slee en het tuig veilig aan elkaar vast? Hoever moet de pony van de slee afstaan? Hij heeft nog weleens losse achterpootjes als hij blij wordt of veel spanning heeft, zet ik hem dan wat verder ervanaf?

Kortom hebben jullie tips en willen jullie laten zien hoe jullie dit doen/gedaan hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 21:31 



 
Profiel   

Ja hoor hier gelukt!!
Geen duidelijke foto van is uit een filmpje geknipt maar katrollen en staaldraad werkt prima!

[ img ]
[ img ]



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 15:11 



 
Profiel   

Goed idee.
Hier is het zo onaangenaam :brr: met een stormachtige wind :brr: en niet erg veel sneeuw, dat ik nog een dagje wacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 15:54 



 
Profiel   

Wij hadden vandaag lol!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:43 



 
Profiel   

Hier ook gesleed met Prince :brr: [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:47 



 
Profiel   

Hier ook heel veel sneeuw! %) %)


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:49 



 
Profiel   

Ipv een pony, heb ik mijn hond voor de slee geknoopt. Maar ik kon het mooi vergeten. Hij heeft misschien 20cm de slee getrokken met mij erop, verder ging hij steeds stil staan en wilde hij knuffelen.

Hij loopt normaal gesproken ook voor de step, dus hij is het principe trekken prima gewend. We hebben ook een goed passend tuigje, daar ligt het niet aan.

Als de sneeuw weer weg is (hopelijk niet te snel) dan gaan we maar weer gewoon steppen ipv sleeën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 22:55 



 
Profiel   

Leuk alle sleetjes!

Wij hadden vandaag ook sneeuw pret.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 23:01 



 
Profiel   

Ik dacht dat ik nog ergens een zweng had maar blijkbaar niet, maar goed toch even een paar rondjes in de wei gedaan. Het blijft leuk. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 23:09 



 
Profiel   

Zo het was vandaag beter te deon met die wind, dus Pep voor de slee en het bos in.[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen