Les zonder rijbak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Les zonder rijbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:42

Hoi!

Ik loop tijdens het mennen met mijn paard tegen een paar dingetjes aan en ik zou wel graag les willen hebben. Nu hebben wij geen geschikte menbak. Mijn vraag is, zijn er meer mensen die menles krijgen gewoon op buitenrit? Zonder rijbak. Hoe gaat zo iets en is het handig?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Les zonder rijbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:50

Afhankelijk van de dingetjes waar je op doelt kun je meer dan genoeg dingen op de weg trainen, denk aan overgangen, gehoorzaamheid, tempocontrole etc.
Een (ruime) wei die enigszins vlak is waar je in kan mennen kun je ook prima in trainen ipv een bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:56

MelanieB schreef:
Afhankelijk van de dingetjes waar je op doelt kun je meer dan genoeg dingen op de weg trainen, denk aan overgangen, gehoorzaamheid, tempocontrole etc.
Een (ruime) wei die enigszins vlak is waar je in kan mennen kun je ook prima in trainen ipv een bak.


Dat zijn eigenlijk wel de punten waar ik tegen aan loop. Ik vind het lastig om op de wagen consequent te zijn en ik heb leren mennen met het Achenbach, maar het sturen wordt 'n beetje slordig. :=

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Les zonder rijbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:09

Hier kan je gewoon naar de vereniging. Geven ze nergens in de buurt menles? En anders evt in de wei? Trainen kan ook buiten maar lessen is iets minder handig denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:18

Amado7 schreef:
Hier kan je gewoon naar de vereniging. Geven ze nergens in de buurt menles? En anders evt in de wei? Trainen kan ook buiten maar lessen is iets minder handig denk ik.


Ik heb geen idee of ze in de buurt menles geven. Wij beschikken niet over een trailer. We hebben wel 'n veldje waar we op mogen rijden evt. Maar of dat zo verstandig is met hoog gras, mollengaten etc.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Les zonder rijbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:49

Ik zou eens kijken in de buurt. Dan kan je zo mennend er heen als dat vertrouwd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:04

Amado7 schreef:
Ik zou eens kijken in de buurt. Dan kan je zo mennend er heen als dat vertrouwd is.


Ik heb eens gegoogeld. Op 1u en 11 minuten lopen of 18 minuten fietsen zit een stal welke menlessen organiseert. Maar lijkt mij erg veel, eerst heen, dan 'n uur les en dan terug rijden...

MyLittleAnna

Berichten: 57
Geregistreerd: 17-01-18

Re: Les zonder rijbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:36

Ik heb altijd menles gehad op de wei en op de weg. Ging prima :o

Anoniem

Re: Les zonder rijbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:05

De lessen tijdens het menbewijs heb ik ook op de weg gehad. Maar dan leer je puur de basis. Maar volgend weekend staat een les gepland. Ik ben benieuwd!

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:19

Lessen moeten ook wel praktisch zijn hè. Als jij alleen buiten ment en buiten tegen wat dingetjes aanloopt, is het niet zo heel logisch om in een bak te gaan lessen :D
In een bak kom je bijvoorbeeld geen vrachtauto's tegen, of modderpoelen waar je paard niet doorheen wil. Grote voordeel is bovendien dat je lesgever pal naast je kan zitten, met de neus er bovenop kan zien wat je doet én ook nog eens direct kan overnemen om te laten zien wat hij/zij bedoelt als je het niet direct snapt.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Les zonder rijbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:31

Ik zou gewoon eens contact opnemen met wat mensen/verenigingen die les aanbieden.

En dan informeren of de instructeur ook wel privélessen aan huis doet.
En dan bespreek je met de instructeur of hij/zij met je mee wil om buiten je techniek te verbeteren.

Moet vast wel wat mogelijk zijn in overleg!

Je zou ook kunnen informeren naar les met een paard van de club/instructeur zelf. Want soms kan je jezelf ook verbeteren elders en het daarna toepassen op je eigen paard.

Anoniem

Re: Les zonder rijbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:49

Thanks iedereen! Zondag staat de les gepland volgend week, gewoon buiten!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Les zonder rijbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:44

Leuk! Veel plezier met les.

Ik heb eigenlijk bijna nooit les gehad in een bak. Meestal op de wei, of ook op de weg. Gaat prima, en die paar keer op wedstrijd voelt dan meteen heel erg luxe, in een 'echte' bak.

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:21

Zoek een parkeerplaats die een stuk heeft waar geen auto's geparkeerd worden. Zo heb ik twee parkeerplaatsen in de buurt die (op de juiste dagdelen) heerlijk ruim zijn.
Je kunt ook aan een bedrijf vragen of je in het weekend of 's avonds op hun terrein mag rijden.