Sulky opknappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotografysie

Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-20
Woonplaats: Beuningen

Sulky opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 16:39

Beste bokkers!

Aankomende zondag ga ik dan eindelijk mijn sulky ophalen. Ik kan niet wachten te gaan beginnen met mennen met mijn shetlander. Helaas was mijn budget niet hoog genoeg om een nieuwe sulky te kopen, dus ben ik opzoek gegaan naar een 2dehands sulky. Na een paar maanden zoeken heb ik dan eindelijk een goede betaalbare sulky gevonden. Het frame en de banden zijn nog helemaal goed. dus het zou inspannen en wegrijden kunnen zijn. Nu heb ik wel besloten de sulky ook een beetje op te gaan knappen. Ik ben benieuwd of jullie hier al ervaring in hebben en o jullie tips en tricks voor mij hebben. Het is natuurlijk ook leuk als jij de before en after delen van jullie kar.

Ik zal hier ook foto's gaan delen van wat ik allemaal heb gedaan.
Als eerste zal ik de verkoop foto's plaatsen:


Afbeelding


Afbeelding

Zoals je op de foto's kan zien kan deze wel een likje verf gebruiken. en zijn de kusentjes wel aan vervanging toe. Ik zal hieronder even mijn 'stappenplan' delen van hoe ik de sulky op wil gaan knappen. Mochten jullie tips, tricks of nog leuke ideeen hebben voor de sulky laat het dan zeker weten!

1: Eerst ga ik sommige delen van de sulky demonteren
2: Dan ga ik de sulky even goed schoonmaken
3: Dan ga ik alles opschuren
4: Dan ga ik de roestplekjes behandelen
5: Dan alles goed ontvetten
6: Dan ga ik de sulky helemaal zwart spuiten
7: Vervolgens ga ik de sulky weer goed in elkaar zetten met nieuwe bouten.
8: Ik ga de kussentjes opnieuw bekleden met Skai.
9: Ik ga nog opzoek naar een tasje die ik achterop de sulky kan hangen. Ik zat te denken aan een enkele fietstas die ik ook makkelijk eraf kan halen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Justine2000
Berichten: 38
Geregistreerd: 27-03-21

Re: Sulky opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:49

Groot project suces ermee

Fotografysie

Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-20
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 21:29

Justine2000 schreef:
Groot project suces ermee

Dankjewel ☺️

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:48

Leuk hoor, ik heb ook een cavaletti. Bevalt prima. Met metaalverf weer zwart geverfd en alle bouten vervangen voor nieuwe. De oude waren knap verroest. Alleen heb ik geen moeite gedaan de zitting te bekleden maar nieuwe gekocht. Voor 20 euro heb je een nieuwe rugleuning. Een stuk skai is zowat duurder. Van een stuk rubbermat van een paar mm heb ik een mat gemaakt en met tiewraps vastgezet. En in een zadeltasje van een fietszadel heb ik wat spulletjes. Iedereen kraakt ze af maar ik vind ze heerlijk licht en simpel te repareren, losse onderdelen te bestellen, of te lassen als dat nodig is.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Sulky opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:17

Wat zou je in zo'n tasje allemaal mee willen nemen?

Fotografysie

Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-20
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 22:44

Jessica_1998 schreef:
Wat zou je in zo'n tasje allemaal mee willen nemen?

Ik dacht aan gereedschappen zoals een mesje schroeven draaier etc. mocht er bijvoorbeeld een keer iets gebeuren wasrvoor ik het nodig heb. Maar ook bijvoorbeeld een halstertouw, strotouwtje. Dus eigenlijk allemaal dingetjes voor als er iets gebeurt of kapot gaat..

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:06

Fotografysie schreef:
Jessica_1998 schreef:
Wat zou je in zo'n tasje allemaal mee willen nemen?

Ik dacht aan gereedschappen zoals een mesje schroeven draaier etc. mocht er bijvoorbeeld een keer iets gebeuren wasrvoor ik het nodig heb. Maar ook bijvoorbeeld een halstertouw, strotouwtje. Dus eigenlijk allemaal dingetjes voor als er iets gebeurt of kapot gaat..



Oké!
Een vriendin van mij maakt tasjes voor aan de sulky. & nog meer dingen :)
https://www.frutzels.nl dit is haar website

Justine2000
Berichten: 38
Geregistreerd: 27-03-21

Re: Sulky opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:55

Ik zou zoeen tas voor mijn zadel willen
En iets waar ik telefoon in kan doen

Fotografysie

Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-20
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 10:06

Gisteren hebben we de sulky opgehaald! We moesten in totaal 5 uur rijden!! Maar we hebben hem. Eenmaal thuis zijn we begonnen met schuren, ze hadden heel slecht geverd en er zat veel roest op. Na 3 uur schuren is hij dan helemaal kaal en roest vrij. Vanmiddag ga ik zwarte verf halen voor de sulky en grijze verf voor de spaken. De kussentjes waren beter dan ik had gedacht, ze draaien we om en dan zien ze er best goed uit!

Afbeelding

Afbeelding