Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Lamoen aanpassen?

 
Profiel   

Weten jullie of een lamoen aanpasbaar is qua lengte en breedte? en zo ja waar dat kan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 10:17 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar een nieuw lamoen gekocht voor een kar die ik tweedehands had gekocht. Bij de man die de wagen ook gebouwd heeft, dus dat ging makkelijk (en paste perfect).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 20:09 



 
Profiel   

Mss maakt een foto het duidelijker ...
Het hangt er vanaf. Soms kan je het voorste deel een beetje uit- of inschuiven. Soms kan je het voorste deel ook een slagje naar buiten geven waardoor je soms wat ruimte wint. Maar dat jn niet bij alle types. Meestal zit je redelijk beperkt qua aanpasbaarheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 20:33 



 
Profiel   

Vaak kan je het lamoen wel wat aanpassen door het voorste deel los te halen en aan tr passen en weer vast te draaien.

Als dat niet voldoende is kan een nieuw lamoen ook. Zoals hier boven gezegd is via de bouwer vaak het makkelijkst zodat het mooi past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 20:47 



 
Profiel   

Als het uit 1 deel bestaat kun je qua lengte niks, of je moet er een stuk aan lassen. Je kunt het wel breder laten buigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 21:02 



 
Profiel   

Doorslijpen en een stuk tussen lassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 21:40 



 
Profiel   

Bedankt allemaal, het bestaat inderdaad uit een deel..het lamoen is ook afgebroken dus het moet sowieso gelast worden. Maar ik zat me af te vragen of het dan wel sterk genoeg blijft allemaal. Wellicht is een nieuwe of andere halen makkelijker. Het zou anders sowieso zo'n 10 cm verlengd moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 09:40 



 
Profiel   

Als het bij de kar past, koop dan een passend RVS lamoen. Iets duurder, maar taaier en beschadigingen zie je minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 09:46 



 
Profiel   

Het veiligste lijkt mij gewoon een ander/nieuw lamoen ipv verlengen.
Een handig iemand kan het zelf maken.
Of gewoon een wagenbouwer bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 11:47 



 
Profiel   

10 cm is erg weinig is dat dan echt wel nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 15:02 



 
Profiel   

Geen idee, voor mij is het allemaal nieuw.

Er heeft een shetlander voor gestaan en nu moet er een c pony voor maar mijn vader zei dat het lamoen te kort is. De lengte is 1.35/140 cm dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 15:06 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Geen idee, voor mij is het allemaal nieuw.

Er heeft een shetlander voor gestaan en nu moet er een c pony voor maar mijn vader zei dat het lamoen te kort is. De lengte is 1.35/140 cm dacht ik.

Ik zou eerst maar eens inspannen en kijken of het past. Ik denk dat het wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 16:07 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Geen idee, voor mij is het allemaal nieuw.

Er heeft een shetlander voor gestaan en nu moet er een c pony voor maar mijn vader zei dat het lamoen te kort is. De lengte is 1.35/140 cm dacht ik.


Wij hebben het lamoen aangepast voor een stevige c pony. Die is 185 lang worden en dat kan net. Stuk tussen lassen kan prima. Super stevig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 17:34 



 
Profiel   

Oke bedankt, inspannen gaat hem nog ff niet worden want de pony is nog niet beleerd voor de wagen. Ik wil het ook gelijk goed doen en niet met een te kort lamoen oid vandaar mijn vraag.

Is 185 cm lang voor een c pony niet erg lang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 09:09 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Oke bedankt, inspannen gaat hem nog ff niet worden want de pony is nog niet beleerd voor de wagen. Ik wil het ook gelijk goed doen en niet met een te kort lamoen oid vandaar mijn vraag.

Is 185 cm lang voor een c pony niet erg lang?


Kon net voor de mijne. Maar is wel een stevige, doch korte tinker
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 22:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen