Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Afmetingen marathonwagen

 
Profiel   

Hoi!

Binnenkort ga ik kijken bij een marathonwagen 19 inch. Maar ik twijfel of deze niet te groot gaat zijn voor mijn pony's, mijn ene pony is 1 meter en de ander een stukje groter, 1.04.

Ik men nu met een 19 inch sulky achter de pony van een meter en die hangt eigenlijk heel mooi erachter, het zijn wel flinke banden in verhouding met de pony, maar hij hangt goed.

De wagen waarbij ik ga kijken heeft een bokhoogte van ongeveer 105 cm, het word mijn eerste vierwielige wagen dus ik heb eigenlijk geen idee waar je op moet letten dat hij niet te groot is.

Groetjes Demi
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 21:13 



 
Profiel   

Oei 19 inch is voor een vierwieler wel groot voor een a pony. En zal ook dan in de kilo's ook wel wegen

Ik heb nu voor mijn pony van een meter een 16 inch marathonwagentje gekocht. Weegt 105kg.
Zo rijden we nu rond

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 22:12 



 
Profiel   

Marisje76 schreef
Oei 19 inch is voor een vierwieler wel groot voor een a pony. En zal ook dan in de kilo's ook wel wegen

Ik heb nu voor mijn pony van een meter een 16 inch marathonwagentje gekocht. Weegt 105kg.
Zo rijden we nu rond

[ [url=m/msWPg2.jpg]Afbeelding[/url] ]


De wagen weegt 145 kg en zou alleen voor dubbelspan gebruikt gaan worden, voor enkelspan heb ik mijn sulky.

Leuke aanspanning heb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 22:15 



 
Profiel   

Ik heb een 19 inch marathonwagen voor mijn shetten 125 cm breed ongeveer 180kg
Het eerste span was 96 en 98 cm dit liep super Hangt ook af van de rolweerstand.
Nu loopt er een spannetje voor van 103 en 105cm.
Dus het kan goed.
16inch rolt in mijn ogen lang niet zo fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 22:23 



 
Profiel   

marga1 schreef
Ik heb een 19 inch marathonwagen voor mijn shetten 125 cm breed ongeveer 180kg
Het eerste span was 96 en 98 cm dit liep super Hangt ook af van de rolweerstand.
Nu loopt er een spannetje voor van 103 en 105cm.
Dus het kan goed.
16inch rolt in mijn ogen lang niet zo fijn.


Dankjewel! Dit stelt mij een beetje gerust haha. De wagen is echt precies waar ik naar opzoek ben, maar was bang dat het te groot zou worden.

Een stalgenootje rijd ook met een 19 inch, haar pony's zijn 105 maar was benieuwd of er meer met 19 inch gereden word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 22:26 



 
Profiel   

Tweespan scheelt idd wel dat moet kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 23:07 



 
Profiel   

ik heb 2 sulky's en een marathonwagen met 19 inch wielen. alles voor grote shetten van 103 tot 110cm.
past perfect vind ik. te kleine wielen rolt zwaarder dan grotere.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 20:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen