Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

inch wielen & verschillende advies

 
Profiel   

hoi,

toch hier maar even topic over maken...

ik had voor mijn merrie een wagen 23inch, deze is jammer genoeg te zwaar. dus zoekend naar andere betaalbare wagen.

maar zie beetje even door bomen het bos niet..

mijn merrie is 155 en als papier kwpner dus geen robuust paardje.

nu kwam ik wagen tegen op marktplaats inch wielen maat 21 en achter 18.. dit zou dus voor haar te klein zijn.

maar hoe kun je nou makkelijk bij advertenties zien of ze wel passend zijn voor mijn dame.

heb geen zin om nog x een verre rit te maken en dan dat het weer net niet goed is
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 15:08 



 
Profiel   

pinkie87 schreef
hoi,

toch hier maar even topic over maken...

ik had voor mijn merrie een wagen 23inch, deze is jammer genoeg te zwaar. dus zoekend naar andere betaalbare wagen.

maar zie beetje even door bomen het bos niet..

mijn merrie is 155 en als papier kwpner dus geen robuust paardje.

nu kwam ik wagen tegen op marktplaats inch wielen maat 21 en achter 18.. dit zou dus voor haar te klein zijn.

maar hoe kun je nou makkelijk bij advertenties zien of ze wel passend zijn voor mijn dame.

heb geen zin om nog x een verre rit te maken en dan dat het weer net niet goed is



Ik zou in ieder geval de inchmaat los laten, want dat is niet echt van belang, dat hangt nogal van het model af.

Wat ik belangrijk vind bij bepalen of een wagen goed past:
- het gewicht; afhankelijk van hoe je paard gebouwd en getraind is en of je over straat of bospaden of bak rijdt.
- de bokhoogte (waarvan een groot deel ook voorkeur is. zit je graag veel hoger dan je paard, of juist niet.. en evt ook te verhogen met een bokkussen) Ik dacht dat ze bij een normaal gebouwd persoon als richtlijn aangaven dat de bok zo hoog moest zijn als de schofthoogte dacht ik, maar ik zit persoonlijk bijv liever iets lager.
- de hoogte van de zweng(en). Meet bij je paard op waar de ideale hoogte zit. Niet te laag, dan is de hoek van trekken niet goed en heb je risico dat ze eroverheen gaan. Maar ook niet te hoog natuurlijk. Dit geld natuurlijk ook voor het lamoen, alhoewel dat in mijn ogen iets minder nauw luistert als de zweng.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 20:52 



 
Profiel   

dankjewel! jah vind het zo lastig goede wagen voor dan ook nog leuk bedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 06:40 



 
Profiel   

Mijn wagens hebben ook 23 inch wielen en rijd er mee met al mijn paarden van 145 tot 165. Mijn wagens zijn 180 tot 225 kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 07:04 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Mijn wagens hebben ook 23 inch wielen en rijd er mee met al mijn paarden van 145 tot 165. Mijn wagens zijn 180 tot 225 kilo.


mag ik wat voorbeelden van jou wagens

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 14:51 



 
Profiel   

Een kelders marathonwagen en een de laat marathonwagen.
[ img ]
De kelders wagen, merrie is 158.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 17:02 



 
Profiel   

23 inch wielen is toch prima voor jouw maat paard.
we hebben altijd gereden met een v/d mee wagen met deze maat wielen.
met fjordjes, dravers en paarden tot 165m. wagen weegt 300kg. en liep super licht.
nu tweespan shetlanders en wagen met 19 inch wielen. ( even ter vergelijking)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 10:14 



 
Profiel   

23 inch is toch prima bij 1.55?

rij hier met of mijn excellent wagen met 25 inch of met een oudere lemerij wagen met 23 voor en 19 achter, da's een lekker licht wagentje maar vanwege de geweldige vering van de excellent vind mijn lijf deze prettiger ;)
mijn paarden zijn allemaal rond de 1.55-1.60

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 18:03 



 
Profiel   

jah de wagen die ik nu heb is ongeveer 300kg. maar die trekt ze dus niet weg. en die rolt ook gewoon oke...

met met mijn shet dus die heeft 16inch..

ben wel wijzer geworden dat het ook door lagers kan komen en banden waarom de wagen zwaarder loopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:16 



 
Profiel   

Hier meerdere voorbeelden, ik vind 25"het fijnst, omdat ik dan het best overzicht heb over mijn paard..

Onze tinker 1.54 met onze eigen koets 25"
[ img ]

Onze tinker met een huurkoets 25"
[ img ]

Onze tinker met een huurkoets 23"
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 09:38 



 
Profiel   

jah denk dat jou tinker wel wat breder is en makkelijker meer kg kan trekken. maar ga gewoon rustig opzoeken en lekker rustig door trainen dan krijgt ze ook langzaam wat extra spieren

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 09:46 



 
Profiel   

[ img ]

hier staat ze trouwens vor de wagem

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 09:47 



 
Profiel   

Het kan aan mij liggen, maar deze wagen ziet er wel vrij zwaar uit. Heb je enig idee wat hij weegt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 09:52 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Het kan aan mij liggen, maar deze wagen ziet er wel vrij zwaar uit. Heb je enig idee wat hij weegt?


ehm gisteren contact met iemand gehad die zei 300kg...
maar de wagens zijn nu bijna niet te betalen.
helemaal niet als je wagen rond de 200kg wilt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:33 



 
Profiel   

Ik zou voor andere Lamoen gaan gebogen en dichte. Daarnaast mag paard nog wat korter op de wagen
En uiteindelijk is de kar zoals deze hier toont op de foto vrij heavy voor dit type paardje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:40 



 
Profiel   

Is je paardje gewend voor de wagen te lopen ? Als ze net beleerd zijn moeten ze vaak ook even leren het gewicht te trekken. Maar deze wagen ziet er idd wat zwaar uit.
Er staan best wel wat betaalbare lichtere wagens te koop hoor, ik heb er laatst nog eentje in de buurt gekocht. Gewoon een oproepje via Facebook geplaatst en ik kreeg best wat reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:46 



 
Profiel   

Ik zou niet alleen kijken naar de inches. De menwagen op de foto oogt heel zwaar. Je hebt een grote zitting achter. Ik zou kijken naar meer een marathonkar. Die zijn vaak lichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:05 



 
Profiel   

https://www.bokt.nl/markt/ad/510694/kel ... ts-te-koop

Dit is misschien ook wat voor je. Zelfde soort als waar we het vorige week over hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:38 



 
Profiel   

deze wagen is erg lang en lijkt erg groot voor je paard. ik denk dat hij zeker meer dan 300kg weegt.
het mooiste zou zijn om de wagen bijv. bij een boerenbond of fouragehandel op de weegbrug te zetten. dan weet je echt wat hij weegt.
we hebben al onze wagens zo gewogen. dan weet je zeker wat je paard of pony moet trekken en of dat fair is of niet.
( hebben eens een wagen gekocht die volgens een koetsenverkoper rond de 200 kg zou wegen. woog uiteindelijk bijna 300 kg met langboom. weer verkocht overigens).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:49 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
https://www.bokt.nl/markt/ad/510694/kel ... ts-te-koop

Dit is misschien ook wat voor je. Zelfde soort als waar we het vorige week over hadden.



had hem ook zien staan. alleen woon ik dus helemaal boven in noord Holland hihi zal eens vragen wat hij ze aan prijs in gedachten heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:50 



 
Profiel   

ow ben ook zeker rustig op zoek naar andere. maar die moeten wel elkaars beetje overlappen in kosten :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen