Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 10 [ 237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijd doelen mennen 2021

 
Profiel   

Nog iemand leuke wedstrijden gehad of gaan doen? Aankomend weekend de allereerste mendurance rijden. Heb er super zin in, maar vind het ook wel een beetje spannend hihi
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 22:19 



 
Profiel   

Ik ga ook meedoen met de mendurance en vind het ook spannend, maar wel heel veel zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:02 



 
Profiel   

Hier as weekend weer een wedstrijdje. Hoop mn laatste puntje in de B te halen.:-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:12 



 
Profiel   

Vorige week hebben we met het 2span gedressuurd, weer 4 punten rijker.
Gister hebben de pony's gekoerst op Alkmaar, in de mini-draverij.
En volgende week gaan we ook starten bij de Mendurance in Echten.

Allround grasmaaiers :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:18 



 
Profiel   

Haha Dennis.. de mijne maait niet eens het gras :=

Ik heb pas 3 wedstrijden gereden maar wat is het verschil met indoor of outdoor?
Bak moet outdoor 30x60 zijn, maar hoeveel indoor? En zitten er ook verplichtingen aan indoor vaardigheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:23 



 
Profiel   

Ik mag aankomend weekend ook voor het eerst, heb nog geen startpas en ga de verkorte impuls proberen in Echten. We hebben wel binnenkort ons eigen auto die de trailer mag trekken, dit gaat mij meer vrijheid geven om ergens heen te rijden. Dus misschien komt die startpas er voor 2022! Gisteren even een proefronde gereden in Drents Friese Wold en ik hoop echt dat in Echten de paden lang zo zwaar niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:45 



 
Profiel   

Leuk!! Meer mensen die mee gaan doen aan echten. Ik heb er super zin in!

Die van mij maaien ook niet echt het gras hihi, wel een beetje, maar hou ze zo krap mogelijk! Wil ze ook graag lekker veelzijdig houden. Net als Dennis! Weet niks van de harddraverij, maar het zag er wel super gaaf uit! Zou afgelopen weekend marathon doen, maar die heb ik door omstandigheden moeten opzeggen. Maar geeft niet, alle tijd!


Ladygiroc schreef
Haha Dennis.. de mijne maait niet eens het gras :=

Ik heb pas 3 wedstrijden gereden maar wat is het verschil met indoor of outdoor?
Bak moet outdoor 30x60 zijn, maar hoeveel indoor? En zitten er ook verplichtingen aan indoor vaardigheid?


Je hebt vlot de puntjes voor de b gehaald, wil je dan ook meteen doorstarten naar l of nog langer in b blijven. Indoor zijn vaak kleinere banen, als ik me niet vergis dan vaak 60x20. Voor de rest gelden bij mij weten dezelfde regels bij indoor als outdoor. Je moet er met dressuur alleen omdenken de gebroken lijn 10 meter, dan als de baan indoor 20 meter is, je dan wel tot x moet rijden, wat outdoor dus niet zo is. Hahaha, ik spreek uit ervaring :')

Jorex schreef
Ik mag aankomend weekend ook voor het eerst, heb nog geen startpas en ga de verkorte impuls proberen in Echten. We hebben wel binnenkort ons eigen auto die de trailer mag trekken, dit gaat mij meer vrijheid geven om ergens heen te rijden. Dus misschien komt die startpas er voor 2022! Gisteren even een proefronde gereden in Drents Friese Wold en ik hoop echt dat in Echten de paden lang zo zwaar niet zijn.


Van wat ik begreep zijn de paden super en vooral voor beginners heel makkelijk te doen! Ook een stuk asfalt zit erin had ik begrepen.
Wil je dan meer mendurance voor 2022 of ook dressuur en dergelijke?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:37 



 
Profiel   

Ook dressuur en vaardigheid enkelspan. En misschien ooit in de toekomst tweespan ook. Beide pony's zouden met gemak de B dressuur uit lopen. Mendurance wedstrijden zitten behalve Echten allemaal te ver weg en dan is Echten al bijna een uur met de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 16:44 



 
Profiel   

Ja dat heb ik idd ook, de andere wedstrijden zijn echt te ver weg. Echten is anderhalf uur voor me iets minder. Dus dat is prima. Voorheen hadden ze ook in harich, maar dat is volgens mij al lang geleden. Of ik heb het verzonnen hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 17:57 



 
Profiel   

Echten is voor mij de dichtstbijzijnde, met 1 uur 3 kwartier :') .
Voorheen had je Wateren en Harich kwam niet van de grond toen.

Mijne lopen ook maar een uur of 2 op een klein stukje land hoor. Dus als grasmaaier zijn ze ook een beetje waardeloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:20 



 
Profiel   

Vind de wedstrijden sowieso allemaal ver weg. Onder zadel kan je op iedere hoek van de straat op wedstrijd. Nu moet ik minimaal half uur tot 3 kwartier met de trailer.

Jolliej, ik wil eigenlijk november L starten. Vind het te duur en te lange dagen om in de B te blijven .

Hier net weer een lesje gereden en oh wat gaat ze lekker sjouwen. *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:54 



 
Profiel   

Hier ook het probleem dat de wedstrijden ruim een uur rijden zijn minimaal.
Op 1 wedstrijd na die in ons buur dorp wordt gehouden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 20:25 



 
Profiel   

Hoe was de mendurance voor de anderen? Ik helaas uitgesloten door te hoge hartslag, balen maar wel opzich te verklaren. We hadden het super leuk, hele mooie gezellige rit gehad. Echt op en top geregeld, de route ook goed en duidelijk met extra pijlen aangeven. Zeker een aanrader weer te doen. We hadden even een nare smaak toen we net over de finish kwamen en iedereen heel chagrijnig deed. Maar later gewoon weer normaal met iedereen gezellig gebabbeld. Was super top! Wij hebben zeker zin om volgend jaar weer mee te doen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:09 



 
Profiel   

Zonde dat je uitgesloten was, maar je hebt er vast een mooie rit opzitten! iedereen chagrijnig ja? Dat is jammer.. Wel fijn dat daarna iedereen weer on speaking terms was. :) Uiteindelijk wil je allemaal een dagje leuke paardensport.

Hier vandaag laatste puntje in de B gereden. Volgende keer gaan we L proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:17 



 
Profiel   

Het was helemaal top geregeld gister met de mendurance.
Hier goed uit gereden, 15 straf minuten ivm hoge hartslag bij de finish door nijdige pony met veel zweet kriebels. De ander wel meteen goed. Na die 15 minuten en bij het nakeuren ook helemaal goed. Binnen gekomen op 10,5km/h, na dat kwartier extra 9,6 gemiddeld. Dus ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:31 



 
Profiel   

Hier ging de mendurance prima, wel nog even samen met nummer 5 verdwaald geweest door een onduidelijke pijl naar rechts bij een kruising. Kennelijk moesten we rechtdoor en boog daarna het pad naar rechts. Dus uiteindelijk had zij de lange gereden aan kms en ik ook 25. Maar we waren beide binnen en hadden ons aan de minimum van 7 km/h gehouden. Alleen jammer van die menner die ons in galop inhaalde op 2 km van de finish terwijl wij al langzaam met een wat langer leidsel aan het draven waren. Dat was Alex en King in galop er achter aan. En weg rust voor Alex, ik heb hem zelf achter haar sulky moeten parkeren anders waren we nog slechter gefinisht. We kwamen binnen met een hartslag van 80. Die was keurig 52 na een kwartier en bij de nakeuring kon ie nog wel een rondje want hij zat weer op de rust hartslag van 40. Ik had er op mijn navigatie overigens 20 km binnen 2 uur op zitten, dit was voordat we verdwaalden. Ik finishte met 7,5 km/h. Al met al was iedereen heel blij met Alex, hij was een goed ponytje volgens de meneer bij de start, de da en de vriend van mijn verdwaalmaatje. :P

@Jolliej heel erg bedankt nog voor de hulp voor de start. Ik had het echt even nodig, was zelf volledig in de stress. Later toen ik terug liep naar de trailer was 1 van jullie pony's los aan het grazen. Dus die samen met sharani maar weer vastgebonden bij jullie trailer. :')


Laatst bijgewerkt door Jorex op 26-09-21 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:01 



 
Profiel   

Die nummer 5 was ik dus. Maar ondanks mijn verdwaal kunsten een leuke dag gehad. En gelukkig toch nog op tijd door de finish met een hartslag van 60. Wat me erg meeviel na het akkefietje wat Jorex al beschreef. Ik wil zeker vaker mendurance rijden, hopelijk komen er meer in het noorden of midden van het land volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:16 



 
Profiel   

Wij reden 9 km/u en hebben totaal 3 uur en 15 minuten over gedaan. Ik vond dat heel netjes, maar dat was dus blijkbaar niet zo haha. Hoe zit dat eigenlijk? Opzich als je die 7 km/u haalt maakt het relatief gezien niet uit toch, want heb er dus wel dik een uur langer over gedaan dan alle anderen oeps hihi. Ik hoorde veel die gemiddeld 12 km/u deden, maar hoe dan? Dat zouden mijn pony's echt niet kunnen halen, dan zou je echt volledig 2 uur in draf moeten ofzo. Ik heb nu langzaam aan opgeschroefd in mijn intervaltraining. En nu uiteindelijk kon ik 3 uur lang, een half uur draven, 10 minuten stappen.
En veel mensen die voor de tijd al instappen, is dat beter? Voor de tijd wel natuurlijk, maar de pony's zijn dan wel langer bezig toch?
Zoekende naar tips hoor hihi, niet om te zeuren, zeker niet!
Ben een beetje bang dat ik snap waarom minipaardjes niet mee doen, misschien niet haalbaar. 12 km/u is naar mijn idee voor de kleintjes niet haalbaar op zo'n afstand. En dan vraag ik me dus af hoe eerlijk ik het vind om mijn pony's volgend jaar weer te vragen het te doen.
Moet er wel bij zeggen dat ik alleen train en dat nu iemand achterop natuurlijk ook wel zwaarder is. En ik moet meer trainen op dat ze samen trekken, beertje laat nog heel erg vaak djingo werken, zodat hij zelf niks hoef te doen. Daar loop ik in dressuur ook tegenaan, maar dat is trainen trainen trainen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:19 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Zonde dat je uitgesloten was, maar je hebt er vast een mooie rit opzitten! iedereen chagrijnig ja? Dat is jammer.. Wel fijn dat daarna iedereen weer on speaking terms was. :) Uiteindelijk wil je allemaal een dagje leuke paardensport.

Hier vandaag laatste puntje in de B gereden. Volgende keer gaan we L proberen.



Nou ja, we waren nog voor de finish en toen werd er dus al aangegeven dat we te lang bezig zijn geweest. We moesten meteen stil staan, ik stond nog niet stil of werd er boos tegen me groot gezegd dat ze allang voor de kar had moeten staan, maar die zocht nog de kaarten. Dus zo snel konden wij niet, plus het was onze eerste keer. Dus wisten we niet wat we doen moesten. En er werd gewoon heel boos gedaan op de niet kloppende hartslag, ga maar uitspannen en koelen en over een kwartier hier weer zijn, goed op de tijd letten, je mag niet te laat komen. Dus dat was zuur als je daarvoor nog heel blij bent hoe goed de rit eigenlijk voor mijn gevoel gegaan was. Tweede keuring deden ze ook wat bozig, want ja eentje dus afgekeurd op hartslag van 68. Ze gaven me een beetje het gevoel alsof ik me pony's mishandelde. Maar met de nakeuring was het top eigenlijk, heel gezellig en heel leuk gesprek nog gehad met die man over hoe als, wat alles inhield enzo. En hij gaf nog heel wat dingen voor de volgende keer. Dus ja, weet niet wat er op dat moment was

Ow! En gefeliciteerd natuurlijk met je laatste puntje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:25 



 
Profiel   

Er is ook een algemeen Mendurance topic waar wel wat ervaren menners zitten. Is een beetje doodgebloed maar misschien kan je daar je vragen kwijt?

Ik wilde altijd heel graag mendurance starten, maar nu ik alle middelen heb moet ik eerlijk zeggen dat ik liever een bosrit op m'n gemak en eigen tempo rijd dan dat ik pony flink achter de vodden moet zitten om een beetje een goede gemiddelde snelheid te hebben.
Hier lijken de wedstrijden helaas voor dit jaar op te zijn. Ik start alleen op zaterdag omdat ik de zondag echt nodig heb om bij te komen en de rommel op te ruimen. Maar de meeste wedstrijden zijn dus op zondag. Sowieso wel weinig wedstrijden hier in de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:55 



 
Profiel   

LinSa je moet wel een paard hebben wat uit zichzelf graag tempo maakt en loopt, anders houd je inderdaad geen stem over. Mijne loopt uit zichzelf hard. Ik had op mijn eigen navigatie dus 20 km binnen 2 uren erop zitten. 12 km/h hoeft helemaal niet. Mijn pony had een te hoge hartslag ook, maar zakte goed. Door het vele stappen op het eind had ik op mijn eigen navigatie 8,5 km/h over en dan vervolgens daar die 15 minuten bij opgeteld, kom je alsnog uit op boven de 7 km/h. En iedereen was blij met Alex. Da kwam mij nog achterna gelopen naar de trailer om uit te leggen wat ik moest doen om de hartslag te verlagen, dat vond ik juist erg prettig. Ik hield aan dat ik binnen moest zijn op 2 uur en 45 minuten uiterlijk, voor die eventuele extra 15 minuten. Maar ik was sneller binnen dan dat, ik deed wel de verkorte route.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 11:21 



 
Profiel   

Joliej: misschien dachten ze dat je de verkorte route deed, want het maakt echt niet uit als je er langzamer over doet. Zolang je die 7km/h maar haalt.

Jorex: op wat voor manier kun je de hartslag verlagen volgens de DA? Ben ik wel benieuwd na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 11:30 



 
Profiel   

Veel koelen en laten drinken. Nu wilde mijne niet drinken, maar ik neem altijd slobber mee, dus ik heb hem met zijn neus in de slobber gezet en een emmer water over hem heen gegoten. Daarnaast is een goede conditie ook essentieel om de hartslag snel te doen verlagen na inspanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 11:34 



 
Profiel   

Is er ergens al zicht over de indoorkampioenschappen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 02:07 



 
Profiel   

Daar ben ik ook al steeds naar aan het kijken, volgens mij staat alleen west en oost erop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 05:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 10 [ 237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen