Menhoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 17:08

Welke menhoofdstel hebben jullie?

Ik heb een shetlander en vind haar menhoofdstel te strak. Het is wel maat shetlander. Welke hebben jullie en adviseren jullie voor een shetlander? Ze is geen mini, namelijk circa 98 cm hoog. Mag prijzig zijn want wil wel een die goed zit :j

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:22


Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:54

Ik heb een Ideal luxe leren menhoofdstel maat shetlander voor mijn shetlander kruising welsh van 1.06. Hij heeft een vrij smal koppie voor zijn schofthoogte maar het hoofdstel is ruim verstelbaar, ik denk dat jouw pony deze ook goed past.

Afbeelding

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:07

Ayla schreef:
Ik heb een Ideal luxe leren menhoofdstel maat shetlander voor mijn shetlander kruising welsh van 1.06. Hij heeft een vrij smal koppie voor zijn schofthoogte maar het hoofdstel is ruim verstelbaar, ik denk dat jouw pony deze ook goed past.

[ [url=m/kunPkl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb altijd geleerd dat je bij een bit met hefboomwerking geen sperriem mag gebruiken?

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 21:06

Bedankt voor jullie tips. Meer zijn altijd welkom :)

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:26

Ik gebruik hier voor zowel mijn eigen ponys al voor alle beleer en trainingsponys (van 90cm - 1.25) de ideal eurotech hoofdstellen.
Passen ontzettend fijn, mooi smal en soepel waar je met leer nog vaak hebt dat het vooral bij neus/bakstuk te krap word, dan kun je de neusriem los vd bakstuk halen maar mijn voorkeur gaat groot uit naar de eurotech hoofdstellen dus.
Maat shet voor pony's tussen +- 1m - 1.20 en voor echt kleine koppies de mini maat.

Wil je echt de beste kwaliteit spul dan kun je kijken naar bijv Paul Claesen, van de wiel, sedlarstvijg.cz (heb ik mijn handgemaakte tuigen van)

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 13:50

Bedankt. Ik heb nu een ideal men hoofdstel besteld. Ik ben benieuwd.. :)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:55

Wpaard schreef:
Bedankt. Ik heb nu een ideal men hoofdstel besteld. Ik ben benieuwd.. :)

Die heb ik ook, ik ben er enoooorm blij mee. Was eerst heel stug maar is nu echt perfect. Pony loopt er ook goed op.

Afbeelding

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:28

fenijro_tani schreef:
Die heb ik ook, ik ben er enoooorm blij mee. Was eerst heel stug maar is nu echt perfect. Pony loopt er ook goed op.

[ [url=m/sANn6C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil niet banketstaaf doen, maar afgaand op de foto vind ik hem erg slecht zitten. En die rommel er nog aan en onder maakt het niet mooier of beter passend.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:48

Gem schreef:
fenijro_tani schreef:
Die heb ik ook, ik ben er enoooorm blij mee. Was eerst heel stug maar is nu echt perfect. Pony loopt er ook goed op.

[ [url=m/sANn6C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil niet banketstaaf doen, maar afgaand op de foto vind ik hem erg slecht zitten. En die rommel er nog aan en onder maakt het niet mooier of beter passend.

Ik deel jouw mening niet. Dit is een enkele foto waar je het op baseert. Gelukkig merk ik zelf aan mijn mini dat ze hier goed op loopt.

Ik respecteer je mening, maar vind het toch een beetje een bankstaaf reactie, het had in mijn ogen ook vriendelijker kunnen worden verwoord.

Hoe dan ook wens ik je succes ts. Ik kan kritiek normaliter wel hebben maar ga dit topic ontstippen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 06:01

Ik men met een “normaal” hoofdstel met hoge neusriem (sperriem eraf gehaald), omdat ik nooit een hoofdstel kan vinden wat past := deze is van Harry’s horse maar samengesteld uit losse delen in verschillende maten.
Ik lees even mee want ben benieuwd naar wat iedereen heeft!
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:08

Gem schreef:
fenijro_tani schreef:
Die heb ik ook, ik ben er enoooorm blij mee. Was eerst heel stug maar is nu echt perfect. Pony loopt er ook goed op.

[ [url=m/sANn6C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil niet banketstaaf doen, maar afgaand op de foto vind ik hem erg slecht zitten. En die rommel er nog aan en onder maakt het niet mooier of beter passend.


Eens. De oogkleppen zitten in zijn ogen, die horen er een stukje vanaf te staan. Dit is niet comfortabel voor het dier. Juist bij deze hoofdstellen van Ideal kun je de windriempjes buigen zodat ze netjes van het oog af blijven staan :)

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:16

De oogkleppen hangen ook te laag.

Ik heb voor mijn welshjes (met maat shet) de Ideal Eurotech. Fijne hoofdstellen, alhoewel mijn pony's weer afwijkende hoofden hebben waardoor het wat lastiger passend te krijgen is. Ooit ga ik ze eens op maat laten maken, van heel mooi zacht leer.

EdwinStok73

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-10-09
Woonplaats: Doorwerth

Re: Menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:19

SAM hoofdstellen.
Ze zijn zacht, soepel en hebben een anatomisch kopstuk.
Eventueel met sperriem of bitlifter leverbaar.

Het zijn synthetische leren hoofstellen, dus de voordelen van leer met het voordeel van onderhoud van kunststof.


In het zwart, en tegen meerprijs in kleur of combinaties.
Prijs vanaf € 199,-

Wil je meer weten of bestellen dan kan je me rustig bellen of een mail sturen.

Groet,

Edwin
SAM mentuigen