Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Voor het eerst starten mennen dressuur

 
Profiel   

Dat klinkt goed TS! Fijn dat jij, maar ook je instructeur naar elk dier individueel kijkt. Er zijn al teveel mensen die zeggen: "Moet ie maar kunnen, want (...vul maar in....)". En dat past bij veel paarden, maar lang niet bij allemaal.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 09:08 



 
Profiel   

Ja echt heel blij :D

Ben sowieso niet van massa is kassa. En ik ben heel blij dat de merrie alleen van mij is. Dat er geen andere eigenaar zit te pushen oid. We hebben geen haast dus we kunnen het op ons gemakje doen allemaal.

En inderdaad: ieder paard is anders, daar dien je je training op aan te passen vind ik. Ook al zien sommigen me vast als een pennymeisje met al mn theorieën hierover :') Dat leg ik dan maar even naast me neer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 09:36 



 
Profiel   

Groot gelijk dat je dat niet doet. Mijn vorige merrie met Paul samen altijd de training rustig opgebouwd. Kreeg ik op instructeurscursus best wat commentaar op. Maar daar trok ik me niets van aan, deed wat ik altijd deed. Uiteindelijk bleek ze een spieraandoening te hebben en vlak voor ze 13 was heb ik haar moeten laten gaan. Maar ik ben er volledig van overtuigd als we haar anders getraind hadden was ze al eerder kapot geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 19:57 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat. Ik ben zelf bezig om een Friese ruin om te scholen van marathon rijden naar dressuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 06:59 



 
Profiel   

Om te scholen? Er zit toch ook dressuur in de SWM's. Of liep hij alleen oefenmarathons / minimarathons?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:07 



 
Profiel   

Gem schreef
Om te scholen? Er zit toch ook dressuur in de SWM's. Of liep hij alleen oefenmarathons / minimarathons?


Hij liep alleen oefenmarathons met af en toe een dressuurproef erbij. Maar dan hadden we dan de snelste tijd in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:11 



 
Profiel   

Poldermenner schreef
Hij liep alleen oefenmarathons met af en toe een dressuurproef erbij. Maar dan hadden we dan de snelste tijd in.

Kreeg je vast ook een prijs voor :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:20 



 
Profiel   

Hoi TS, ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik mijn vraag hier stel, misschien hebben we er allebei nog wat aan. :)

Wij willen binnenkort ook graag voor het eerst een dressuurproef starten, en blijf een beetje worstelen met de kledingvoorschriften.
Ik zie dat de topics in de FAQ allemaal erg verouderd zijn, dus kunnen jullie misschien iets meer handen en voeten geven aan "in stijl van het rijtuig en tuig"?
En wat zegt het dat een jas verplicht is, wordt een colbert ook gezien als jas? En begrijp ik goed dat een schootskleed niet meer verplicht is?
Wel of geen handschoenen voor menner en groom? Etc. etc. :+

Wij hebben een 'nette' marathonwagen met dressuurzitje achterop, met donkerblauwe accenten op het frame.
Ik dacht zelf aan beide gewoon een donkerblauwe nette broek en colbert met een blouse eronder. Is dat passend? :)
Zie je nog weleens grooms achterop in wedstrijdtenue? (Rijjasje, witte rijbroek, laarzen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 12:45 



 
Profiel   

Marrieleen wat jij dacht is juist mooi, en als het koud is gewoon thermo ondergoed eronder. Schootskleed en handschoenen is niet meer verplicht. Als jou schootskleed lang genoeg is dan kan je er een niet bijpassende broek mee verbergen, maar zo'n ding kan ook lekker warm zijn.

En dat laatste zie je af en toe nog wel eens. (rijjasje, witte broek, laarzen)

Zelf trek ik als het echt koud is een tweed jasje aan, net even warmer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 13:52 



 
Profiel   

Als je voor het eerst op wedstrijd gaat is het aan te raden om het reglement op www.knhs.nl goed door te lezen. Zowel het algemene wedstrijd reglement als die specifiek voor het mennen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 17:55 



 
Profiel   

Ja, dat heb ik idd al gedaan. Dankjewel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 18:48 



 
Profiel   

Schootskleed is niet meer verplicht, maar het geeft wel mooi rustig beeld vind ik. Net als handschoenen, maar dan wel donkere, bij witte kun je nog beter zonder handschoenen eigenlijk. En in deze tijd van het jaar toch beide wel erg prettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 01:03 



 
Profiel   

Wat Karina idd zegt sluit ik me bij aan.
Een schootskleed is wel zo netjes ook. Zonder vind ik het altijd net alsof je een buitenritje ergens gaat doen.
Het maakt de outfit af.

Een 'groom'outfit achterop zie je nog wel vaker bij de internationale wedstrijden met presentatie wagens.
Zelf vind ik het te stijf vaak. Soms is het mooi.
Beetje verschil houden tussen menner en groom is mooi maar laat het beetje op elkaar terug komen.
Bijv de menner een sjaaltje, de groom een plastron of andere kleur sjaaltje.
Groom lichtere broek dan jasje zodat je een beetje contrast krijgt ipv 1 donker geheel.
Laat je creativiteit de vrije loop.
Hier bijv mijn groom blauw jasje met taupe rijbroek en bruine dressuurlaarzen en bruine cap (ik rijd in blauw-bruin).

Verder voldoet een net colbert idd al prima, hoeft niet perse een paard-iets te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:05 



 
Profiel   

Dank voor jullie toevoegingen! :) Krijg ik al een stuk meer beeld bij, top!

Ik heb inderdaad wel internationaal gegroomd, maar ben er wel achter dat dat niet altijd hetzelfde is als vanuit de basissport. :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 14:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen