Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
nine1987 schreef:Mijn man en ik staan sinds een tijdje op de Veluwe en we mennen veel in de bossen met onze tinker.. Nu zijn we makkelijk een uur of drie/vier weg en maken rondes variërend van +/- 15-30 km, dus we zijn geregeld ver van onze stal vandaan.. Gezien de ondergrond in de bossen natuurlijk niet altijd even egaal is, ligt een klapband of andere schade altijd op de loer..
Wat is handig om bij je te hebben als pechkit?
We hebben nu:
- Tiewraps verschillende lengtes en diktes
- Ducttape
- Scharen
- Plaksetje
Nog te halen:
- Tyre leaks
- Schroevendraaiers
- Imbussleutels
- Evt (nijp)tang
Zijn er nog zaken die nog meer handig zijn?
Ipsilonka schreef:Goede wandelschoenen, als er wat mis is lopen we terug naar stal en halen we de kar later wel op. Enige wat ik bij me heb is een leaderope en een halster. Leadrope kan ook 1 helft van het leidsel vervangen.
ikke schreef:nine1987 schreef:Mijn man en ik staan sinds een tijdje op de Veluwe en we mennen veel in de bossen met onze tinker.. Nu zijn we makkelijk een uur of drie/vier weg en maken rondes variërend van +/- 15-30 km, dus we zijn geregeld ver van onze stal vandaan.. Gezien de ondergrond in de bossen natuurlijk niet altijd even egaal is, ligt een klapband of andere schade altijd op de loer..
Wat is handig om bij je te hebben als pechkit?
We hebben nu:
- Tiewraps verschillende lengtes en diktes
- Ducttape
- Scharen
- Plaksetje
Nog te halen:
- Tyre leaks
- Schroevendraaiers
- Imbussleutels
- Evt (nijp)tang
Zijn er nog zaken die nog meer handig zijn?
Zou het, in plaats van lukraak ijzerwerk inladen, niet verstandiger zijn om die stukken gereedschap mee te nemen waarmee je ook daadwerkelijk iets kunt doen aan je wagen?
Ductape, kabelbundelbandjes (ty-wrap is een merk!) en een setje om een band te repareren en enkele cruciale tuigdelen. Met wat strotouw erbij moet je wel hele rare dingen doen wil je stranden.
Ten slotte begint het voorkomen van problemen bij goed onderhouden materiaal, toch?