Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:53

Zeeland, dus ik vrees dat dat een eindje is :+ Instructrice kan me daar vast genoeg over vertellen, maar het is pas in december, dus had er nu nog niet naar gevraagd, maar zat de reglementen al eens door te lezen en dat was me nog niet helemaal duidelijk allemaal.
Maar in principe als ik mn (zwarte) wedstrijdjasje van onder het zadel aandoe zit ik wel goed dus. Menschort heb ik niet. Handschoenen rijd ik altijd mee

Als je op de pijltjes klikt zie je mijn wagen ook, is een vrij standaard recreatiewagen volgens mij

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:32

Ooowh ja hoor ik heb ook gewoon me wedstrijdjasje van onder het zadel aan. Dat is geen probleem ;)

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:09

Wat een knappe pony Fangio!

Ik draag een donkerblauw colbertje op een donkerblauwe pantalon. Daaronder heb ik een wedstrijdshirt met zo'n opstaand randje. Ik draag bruine handschoenen, bruine schoenen en een blauwe cap.

Afbeelding

Jody draagt een zwart tuig met donkerblauwe schoftonderlegger en een knap lakhoofdstel.

Ik overweeg nog een mooi broekpak te kopen :D

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:52

Leuke pony Fangio. Die kar kan idd prima.
Verder: voor de dressuur worden vaak de wat rustigere kleuren gewaardeerd. In theorie zou je een volledig knalroze broekpak aan mogen doen, matchend bij een knalroze kar, maar op de één of andere manier krijg je dan nooit 10 punten op verzorging :+ .
Hou er ook rekening mee dat beenbescherming in de dressuurring strafpunten oplevert.

Kimley

Berichten: 9153
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:12

SophievdV schreef:
Wat een knappe pony Fangio!

Ik draag een donkerblauw colbertje op een donkerblauwe pantalon. Daaronder heb ik een wedstrijdshirt met zo'n opstaand randje. Ik draag bruine handschoenen, bruine schoenen en een blauwe cap.

[ [url=m/QC4HKx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jody draagt een zwart tuig met donkerblauwe schoftonderlegger en een knap lakhoofdstel.

Ik overweeg nog een mooi broekpak te kopen :D


Wat een mooie outfit ! <3

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:09

@ Sophievdv, wat een prachtige outfit zeg! Heel mooi op elkaar afgestemd allemaal <3 Het is echt een superleuk dier, hartstikke braaf vooral. Deze zomer zelf beleerd (met hulp van mn instructrice) en z'n 2e keer voor de wagen werd gelijk mijn eerste keer op de bok. Sindsdien leren we het samen. Hij gaat sneller vooruit dan ik :Y)

Bedankt voor de tips allemaal, denk dat ik dan gewoon mn normale wedstrijd outfit aandoe, met een zwarte broek eronder dan. En de beenbescherming dus uit. Heb er al helemaal zin in, nu nog kijken om eens vaker in een bak te kunnen oefenen. Rijdt normaal op een veld waar ik de ruimte heb, maar in een bak moet je flink sturen en laat dat nu net niet mijn sterkste punt zijn :7

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:23

Ik rij zomers in een blauw rij-jasje met wit wedstrijd shirt met opstaand kraagje, zwarte broek en schort.
's Winters in een zwart luxe waxjasje met coltruitje er onder in de kleur die ik die dag wil (bij mijn marathon wagen met rode details vaak rood met schort met rood randje, bij mijn sulky vaak blauw met mijn blauwe schort er bij, of soms ook een wit shirt).

Bij gebrek aan een men-foto een lange teugel foto, tenu is het zelfde. Deze outfit zomers maar dan met schort er bij.
Afbeelding

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:28

Dennis: ziet er ook mooi uit!

Het menschort heb ik wel maar dat ding zat steeds scheef. Dus laat ik em tegenwoordig liever achterwege.

Even een andere vraag, ik zie vaak onderleggers voorbij komen van MHS. De afkorting MHS staat bij mijn weten voor mini horse shop, maar zijn die tuigonderleggers dan ook alleen voor de kleinsten? Als ik de afmetingen zo bekijk dan kan ik ze ook gebruiken dacht ik.. Iemand die dat weet?

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:15

Minihorseshop heeft tegenwoordig ook voor paarden. Dus ik weet niet precies hoe dat zit met die onderleggers. Je kan geen maat selecteren?

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:53

Wat een mooie outfits zie ik voorbij komen!

Ik heb gister training op een andere locatie gehad. We hadden de oogkleppen weer veranderd en er was een enorm verschil. Dus besloten om weer terug naar de open oogkleppen te gaan.
Verder viel ze weer stil in de 2e of 3e poort van de hindernis. En dan is ze moeilijker weer op gang te krijgen.
En dan t meeste frusterende ooit natuurlijk. De lesgever neemt t even over. Ze valt 1 keer stil en is daarna heel vlot door de hindernis te krijgen -O- . Hij zei wel dat t absoluut niet makkelijk was. Ze bleef bij hem ook wel een beetje 'kloten'. Maar t ligt dus echt aan mijn onkunde..

Volgende zaterdag rijden we een marathon welke meestal een minder technisch parcours heeft en dan is t even pauze.

Ik twijfel nog voor de volgende wedstrijd. Er zijn verschillende evenementen op dezelfde datum. Ik wou een indoorvaardigheid hier in de buurt doen. Lijkt me leuk om eens iets anders te doen. Kegels gaan goed dus misschien ook eens wat minder frustratie of gewoon eens doorrijden.
En mijn lesgever zegt dan 'dat heeft geen zin, dat kunnen jullie al. Ga maar na de marathon iets verder weg'...
Dus daar twijfel ik nog over..

Starte er eigenlijk nog iemand indoor in de regio brabant/limburg/belgie?

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:45

Net terug van ons M 2span debuut.
1e proef ging echt super fijn, echt zo blij mee. 195 punten en een 1e prijs! *\o/*
2e proef was ik het zelf kwijt, voorlezer was het een keer kwijt en reed fout |o . Maar toch 181 punten.

Kortom, prima gegaan :) .

@ jojoni: je hoef toch niet alleen maar moeilijke dingen te doen? Lol hebben en soms wat zelfvertrouwen tanken is ook belangrijk dus ik zou gewoon doen waar je zelf lol in hebt!

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:20

@jojoni net wat Dennis zegt doen wat jullie leuk vinden en niet die marathon omdat jullie dat nog niet zo goed kunnen. Ik denk zelfs een keer vaardigheden tussendoor is ook super relaxed voor jullie even minder of geen druk!

Misschien start mijn zus dressuur indoor met Orlando. Ik sowieso niet mijn jonkie mag pas volgend jaar mee en we moeten nog wat kms maken eerst.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:38

Super goed gedaan Dennis! Gefeliciteerd! En dat met een debuut *\o/*

Bedankt allebei voor jullie advies. Ik denk dat jullie gelijk hebben. Voor mijn eigen zelfvertrouwen zal t ook goed zijn. En even pure lol ipv maar nadenken en gefrustreerd zijn omdat ik t niet snel genoeg doe.
Ik frustreer mezelf trouwens niet alleen tijdens de wedstrijd maar ook tijdens de training. Dat ligt gewoon aan mij, omdat ik de lat voor mezelf hoog leg. We gaan wel echt goed vooruit hoor.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:39

Gefeliciteerd Dennis!!

Jojoni plezier staat voorop :D Het is helemaal geen schande als je even een stapje terug doet of een uitstapje naar iets wat veel goede energie oplevert.

Onze driejarige heeft haar lip bezeerd dus die staat even stil. Hopen dat het gauw weg getrokken is.

De Eebert heeft energie voor 25 en die mag morgen mee op buitenrit over de Veluwe :):)

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:04

Boefje en ik hadden vandaag ons B debuut dressuur en hebben gelijk een winstpuntje mee naar huis genomen.
Niet zulke goede punten gereden als de vorige keer in maart helaas, toen startte we impuls. Dit keer was het voor het echie. :)
Door een foutje van mij (verkeerd gereden) -5 dus bij de andere proef echt nét geen wp. Stom van mij.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:04

Alsnog heel netjes! Gefeliciteerd iedereen!!

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:49

Oh nog gefeliciteerd Dennis! Mooi debuut!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:30

Wie gaat er het weekend op wedstrijd? Wij doen voor de tweede keer mee aan een marathon, heb er ontzettend zin in!

Ow, en zaterdagochtend eerst ook nog Amigo ophalen :)

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:39

Jolliej schreef:
Wie gaat er het weekend op wedstrijd? Wij doen voor de tweede keer mee aan een marathon, heb er ontzettend zin in!

Ow, en zaterdagochtend eerst ook nog Amigo ophalen :)


Wij zijn ingeschreven voor een marathon. Maar ik ben vandaag een beetje ziekjes, dus ik weet nog niet zeker of ik ga. Even afwachten of t morgen beter gaat..

Ik had er wel veel zin in! Ik kan alleen de parcourstekening nog niet open krijgen :')

Poldermenner
Berichten: 101
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:18

Voor ons dit jaar geen marathon van onze eigen vereniging (Kuinderbos), dus ben ik vrijwilliger bij een hindernis. Ben benieuwd hoe dar is. Heb ik nog nooit gedaan. Genoeg wedstrijd ervaring, maar nog nooit aan de andere kant.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:21

Ik weet niet of ik dit jaar nog wedstrijden start. Heb ze wel gepland maar het ging vorige week ineens mis met mijn gezondheid. Heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en nu thuis verder aan het herstellen.

Mijn conditie is nog minimaal. Als ik teveel doe ga ik met trillende pootjes de trap op en af. Een teken dat ik er gewoon nog lang niet ben. Probeer wel wat bezig te blijven en stukjes te wandelen met de hond. Of ik ook echt kan trainen met de dames weet ik niet.. Echt zo balen!

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:23

@ Sophievdv, wat is dat schrikken, gaat het nu al wat beter? Sparks & Bling heeft ook mooie onderleggers, daar heeft mn instructrice alles van, en ga ik ook een bijpassende set laten maken.
@ Dennis, proficiat met je debuut!
@ Unleash, jij ook proficiat met je debuut!

Ik heb het met mn instructrice overlegd en (ook mede gezien de kosten) besloten om ook maar gelijk de vaardigheid te starten als we er toch zijn. Gewoon 2 rondjes voor de ervaring met de focus op netjes rondkomen.

Afgelopen les ook voor het eerst niet onzacht in aanraking gekomen met de omheinig -O- Ik schrok me helemaal wild, gelukkig zijn pony, kar en omheining nog heel en heb alleen ik een deuk in mn ego :')

Kimley

Berichten: 9153
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:30

Beterschap Sofie!

Haha dat valt toch allemaal best mee hierboven :D

Mijn vriend had vandaag zijn zz debuut in Balk brug.
Met nog erg wennen aan de nieuwe proeven en een beetje spanning van de nieuwe omgeving toch " even" 2 winstpunten mee naar huis mogen nemen *\o/*

Mijn eigen staat al een hele tijd niet meer voor de wagen..
De slagriem is na 1x gebruiken ook al stuk :')
Niet door mijn paard overigens hoor :)


Afbeelding

Afbeelding

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:06

Ik heb afgelopen weekend vaardigheid klasse L gereden. 2 pittige parcoursen. Beide foutloos en binnen de tijd. Alleen had ik in een barrage een tijdfout. Wist niet eens dat het kon. Maar een mooie 2e en 1e plaats. Pony was moe in de laatste barrage. Nu voer ik alleen een vitaminekorrel en hooi en een tot twee uurtjes gras. Ik heb het idee dat hij( b pony ) meer energie kan hebben. Maar hij moet ook niet moddervet worden. Dus mijn vraag wat voeren jullie?

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:05

Knap dier Kimley <3 .

Sophie beterschap.
Fangio oeps!

Owen gefeliciteerd met het resultaat.
Voor een intensieve prestatie voeren wij vaak van tevoren een extra schep sportbrok en muesli. Het gewone dieet verandert verder niet.

29 oktober hadden wij een superminimarathon over 2 banen in 't Zandt. De organisatie had even wat voeten in de aarde en er ging vanalles mis toen er allerlei vrijwilligers ziek waren met corona, dus ik heb echt als een kip zonder kop lopen rondrennen in het begin.

Gelukkig waren de deelnemers allemaal heel lief en heb ik alleen maar blije gezichten gezien. Volgend jaar doen we nog een organisatiepoging, maar dan wat soepeler. :+