vervoer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lamont

Berichten: 84
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: hummelo

vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 13:34

Wij willen graag op andere plekken aangespannen gaan rijden, maar zitten met vervoer.
Het gaat om een welsh pony van 122 en een recreatie kar van 135 bij 200.
We hebben een grote 2 paards trailer.
Willen graag iets gaan kopen, maar wat is de beste optie?
Mentrailer, aanhangertje ?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, neem toch aan dat meer met dit probleem zitten.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:22

Ik heb op verschillende manieren de boel vervoerd. In een tweepaardtrailer met de menwagen rechtop in de punt en de pony’s er schuin achter. Een VW Transporter met de kar daarin en trailer erachter. Daarna met twee auto’s en een eigen aanhangwagen. Toen die ingestort raakte huurde ik een boedelbak. Laatste jaren had ik een sulky en enkelspan dus die gingen gewoon in de anderhalfspaard.

lamont

Berichten: 84
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: hummelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 18:57

Napie schreef:
Ik heb op verschillende manieren de boel vervoerd. In een tweepaardtrailer met de menwagen rechtop in de punt en de pony’s er schuin achter. Een VW Transporter met de kar daarin en trailer erachter. Daarna met twee auto’s en een eigen aanhangwagen. Toen die ingestort raakte huurde ik een boedelbak. Laatste jaren had ik een sulky en enkelspan dus die gingen gewoon in de anderhalfspaard.


Bedankt voor je reactie, er zijn idd verschillende mogelijkheden, moeten we nog maar eens goed over nadenken.

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:44

Hier een mentrailer. Ik vind het wel fijn dat ik kar en paard onafhankelijk van elkaar kan (uit)laden. En ook prettig dat er in de auto nog ruimte zat is voor andere zooi, dat heb je niet als de kar in de bus zou moeten.
Verder ligt de trailer echt als een huis op de weg. Perfect achter de auto.
Oh en ideaal dat ik altijd alleen op pad kan.

Nadeel: zo'n mentrailer is toch weer een stukje langer dan een gewone. Als je niet zo'n manoeuvreerheld bent (zoals ik) is dat minder fijn :')
Je hebt een sterkere (zwaardere, vaak duurdere) auto nodig (want mentrailer is toch een stuk zwaarder dan een gewone).

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:45

assie schreef:
Hier een mentrailer. Ik vind het wel fijn dat ik kar en paard onafhankelijk van elkaar kan (uit)laden. En ook prettig dat er in de auto nog ruimte zat is voor andere zooi, dat heb je niet als de kar in de bus zou moeten.
Verder ligt de trailer echt als een huis op de weg. Perfect achter de auto.
Oh en ideaal dat ik altijd alleen op pad kan.

Nadeel: zo'n mentrailer is toch weer een stukje langer dan een gewone. Als je niet zo'n manoeuvreerheld bent (zoals ik) is dat minder fijn :')
Je hebt een sterkere (zwaardere, vaak duurdere) auto nodig (want mentrailer is toch een stuk zwaarder dan een gewone).

Dat dus.

Wanneer ik op wedstrijd ga, laad ik de trailer de dag vooraf alvast helemaal op (op het paard na uiteraard), zodat je de volgende dag nog maar heel weinig werk hebt. Je moet dan wel een heel sterk neuswiel hebben.

Een mentrailer neemt bovendien wel veel stalling in, dus je moet wel de ruimte hebben. Ik vind hem wel makkelijk manoeuvreren, evt kun je er een camera op monteren.

lamont

Berichten: 84
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: hummelo

Re: vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 22:37

Bedankt voor de reactie,
weer wat om over na te denken !!

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 22:48

Ik zou de titel wat uitbreiden. Alleen vervoer is wel heel ruim. Daar kun je alle kanten mee op.

Karina

Berichten: 1439
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:58

Wij hebben jarenlang ons span welshjes plus marathonwagen vervoerd in in tweepaards trailer waar we de zadelkasten uit hadden gehaald. Wagen voorin in de punt, dan een stang en daarachter de ponies.
Heb hem net paar maanden geleden verkocht omdat we een grote veetrailer nodig hadden voor onze koeien en daar past het uiteraard ook allemaal in, maar ik vond het echt een fijne oplossing

lamont

Berichten: 84
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: hummelo

Re: vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 16:45

Bedankt voor de reacties, wij zijn bezig met een klein vrachtwagentje !

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:33

*Schopje*

Ik ben zelf aan het kijken om mijn koets in een 4 paards trailer te zetten en daar achter mijn paard te zetten.


Zou dat kunnen? Het gaat om een ifor williams HB610
Auto is sterk genoeg. Het gaat er om of het zal passen...

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:24

fresley schreef:
*Schopje*

Ik ben zelf aan het kijken om mijn koets in een 4 paards trailer te zetten en daar achter mijn paard te zetten.


Zou dat kunnen? Het gaat om een ifor williams HB610
Auto is sterk genoeg. Het gaat er om of het zal passen...

alles valt op staat met hoe groot je paard is, hoe groot je wagen en hoe groot de trailer.

Mijn wagen neemt te gehele binnenruimte van mijn 2 paardstrailer in, daar kan ik geen paard meer bijvouwen.