Derde wiel sulky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anastasia24

Berichten: 2716
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Derde wiel sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 18:31

Ik open dit topic eigenlijk met een hele vreemde vraag.

Laat ik voorop stellen dat dit puur een idee is waar ik aan dacht en niet weet of het kwaad kan.

Ik heb al een jaartje een sulky voor mijn shetlander van 4(groeit nog, inmiddels bijna 80cm). Ikzelf ben geen enorme menner, vond het een leuk probeersel maar na 2x ''beleren''(inspanenn en gaan) de sulky eigenlijk niet meer aangeraakt, mede omdat hij bij mijn kleintje niet zweeft in de lichtogen. Hij hangt erin ondanks gewicht achterop het bankje(daarmee vond ik hem ook weer te zwaar.)

Na uren onderzoek weet ik wel dat de hca in de smaak valt en waar ik die het beste kan bestellen, hier heb ik navraag op gedaan, maar dat loopt al snel in de 1000e. Dan laat ik deze hobby liever links liggen zeg maar.

Lang verhaal kort; ik heb nog een wiel over van de sulky en dacht; die maak ik dan wel voor in het midden. Waar ik mijn voeten neerzet is van hout, dus daar 4 bouten in en wielding eraan.
Ik ben inderdaad niet erg vakkundig.
Maargoed, mijn vraag is dus ten eerste; Is dit uberhaupt een slim idee? De wielen zijn 55cm, mijn pony dus 75\80cm, met lichtogen op het laagste gaatje zou het evt moeten zweven, zoals een vierwieler alleen dan een stuk lichter, miniformaat en nouja.. Drie wielen.
Ten tweede, mocht bokt creatief zijn, waar haal ik in hemelsnaam zo iets? Ik zie veel bokwieltjes voor palltes etc, maar niets in deze maten. Ik weet niet eens of het bestaat.

Dus voor bokt over me heen komt; Daarom vraag ik om adviezen. Kleintje vind het hartstikke leuk iets te doen en dit idee kwam vanavond even in me op.
Dus hopelijk weet bokt raad. :j

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Derde wiel sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:34

Komt in de knoop met de achterbenen, dan moet je pony al wel erg ver van de wagen af zetten, heeft nadelen voor bochten en je lamoen moet het kunnen. Al met al, zeg ik zonder menervaring verder dat het een slecht idee is. Dan kan je beter kijken naar een 4 wieler.

Anastasia24

Berichten: 2716
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 18:38

Zou dan een kleine vierwieler geschikt zijn voor zo'n kleintje(icl mijn 70kg?) Vond het zelf nogal zwaar worden dan, met de vuistregel zou hij 300kg mogen trekken op de weg.

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Derde wiel sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:46

Ze zijn er wel, maar ik vermoed dat een hca dan flink goedkoper is.

Anastasia24

Berichten: 2716
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 18:51

Mhm, dan snap ik het, Voor nu even de opkomende hobby weer loslaten. :j Bedankt voor je antwoorden!

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Derde wiel sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:52

Mennen (zeker met veilige middelen) is flink duurder dan rijden. Als je tijd hebt is 2e hands markt in de gaten houden interessant.

senna21

Berichten: 11870
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Derde wiel sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:55

Kun je het zitje een stukje naar achteren laten verplaatsen?
Heb je een foto van de sulky en de aanspanning?

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Derde wiel sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:57

Mij ontgaat even het nut van dat wiel bij je voeten.

Kan je dat uitleggen?

En kwa zweven, heb je geen lesgever die je daar mee kan helpen?