Wedstrijd doelen mennen 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:26

Spaikey dankjewel :D

Ik wacht ook even af voor zondag. Met de nieuwe regels omtrent de hitte en het vervoer etc van de paarden kan het soms niet anders dan dat het noodgedwongen afgelast moet worden.

Wij zouden rond half twee moeten rijden, midden op de dag dus. Als we heel vroeg moesten dan had ik er ook minder moeite mee.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 13:34

Zaterdag heb ik me insgeschreven voor de mendurance in Echten.
Mijn pony's kunnen er goed tegen gelukkig, mooi door de bossen met een goede bodem.

Afgelopen weekeind heb ik mijn eerste SMW gereden op Texel!
Zaterdag eerst de dressuur en vaardigheid. Dressuur 53,33 strafpunten (ruim 66%) en daarmee de beste pony dressuur van de dag. Vaardigheid een dom onnodig balletje. Na de 1e dag stonden we 2e.
Zondag de marathon, trajecten op tijd rijden, hindernissen verkennen enz was allemaal nieuw voor mij. Maar mijn pony's zijn goud waard. Ondanks een stomme dure fout in de laatste hindernis heb ik mijn 2e plaats vast kunnen houden en hebben ons eerste winstpunt gereden!
Dus helemaal gesloopt maar tevreden weer naar huis na een mooi weekeind.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:16

Ik zie dat de temperatuur alleen maar meer stijgt. Staat nu op rond de 30 a 31 graden. Ik ga als het zo blijft mijn mendurance afzeggen. Het zou onze eerste keer worden. Maar deze temperaturen is het voor mij zelf en denk voor Bungie niet leuk meer….

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:32

Nu 29 graden daar qua voorspelling. Ik zou het prima vinden als ik om 8 of 9 uur zou starten en dan zijn we voor het heetst klaar en dan snel naar huis. Maar zoals het nu lijkt meld ik mij ook af. Ik mag dan wel relatief vroeg starten, wat ik ook echt totaal onlogisch vind. Ik ga niet met 29 graden terug rijden met de trailer. Ook al weet ik dat deze pony dat prima aan kan. Ik ben maar recreatief rijder en men alleen Echten mee als echte wedstrijd eens per jaar voor de lol. Ik snap sowieso niet dat ik als tweede mag starten, mijn pony is maar 85cm dus zo gaat iedereen ons inhalen. :+

Mooi resultaat Dennis!

marleenbak
Berichten: 24
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: De Koog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 23:07

Nu nog doelen plaatsen voor een seizoen dat bijna voorbij is is een beetje mosterd na de maaltijd... maar laten we eens kijken wat er gelukt is dit jaar.

Nadat in 2022 alle doelen overboord gingen ivm een koliekoperatie op de dag dat we onze eerste marathon zouden rijden en een val van paard en wekenlang ziekenhuis omdat ik er 1 bij wou kopen... in 2023 nieuwe doelen:

- hippiade M dressuur rijden
- hippiade L vaardigheid rijden
- KNHS kampioenschap samengesteld rijden

Doel 1 en 2 gelukt, 5e in de dressuur en 6e in de vaardigheid maar helaas ook omgeslagen in de barrage. Daarmee ook doel 3 niet kunnen halen.

Qua marathons wederom een beetje pech. De 1e gemist vanwege een kleine blessure. 1 gemist wegens te weinig deelnemers. Een extra uitgekozen, deze helaas al vol en dikke wachtlijst.

Zuidwolde en Leek gereden, prima resultaten met een 4e en een 3e plaats. Maar voor KNHS kampioenschap tellen je 3 beste resultaten of moet je districtkampioen worden. Helaas viel onze 3e wedstrijd, het districtskampioenschap, uit omdat deze 3 dagen na onze val op de hippiade was en dat was gewoon te snel.2024 nieuwe poging.

Afgelopen weekend wel 1e geworden bij de SMW op Texel met mn eigen paard en 2e met mijn moeder haar nieuwe paard (2 maanden bii ons nu, vooral ohz gereden en gedraagt zich echt nog als een dressuurmuts, vond alles eng) dus een leuke opsteker na alle ellende en supertrots op beide paarden.

Doelen komende winter:
- Noorderkoggencup zo hoog mogelijk eindigen
- onder het zadel de M2 vol rijden

Maar nu eerst helaas nog wat bezoekjes ziekenhuis vanwege mn val op de hippiade, dus een paar weken niks...
Afbeelding

Afbeelding

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:29

SophievdV schreef:
Nynke wat een super leuke pony!! Ik heb nog nooit mee gedaan aan endurance. De ene merrie is te jong en de andere was drachtig en heeft nu nog een veulen aan de voet.

Heel veel plezier in ieder geval en laat je hier even weten hoe het was?

Wij gaan zaterdag naar de Gelderse Sportdag in Putten. Is alleen voor Gelderse paarden. Heb er enorm zin in! Twee B proeven en een parcours vaardigheid op L niveau. Merrie is in maart voor het laatst mee geweest. Daarna zijn we verhuisd en kwam er een veulentje. Toen was er even niet zoveel en deze maand zitten we bomvol wedstrijden. Deze week, volgende week en het weekend van de 23e. Hoop haar nog een keer L dressuur te kunnen starten voor het einde vh jaar.. in april krijgt ze haar eerste veulentje, geheel Gelders gefokt :D


Hoi Sophie, het was een geweldige ervaring mendurance! Was voor ons de eerste keer maar echt een hele gemoedelijke sfeer en je kan alles vragen. Ik zag het eigenlijk als een georganiseerde buitenrit alleen nu wordt er door een dierenarts gekeken of je paard wel gezond genoeg voor is. We hadden die dag totaal geen last van de warmte. Konden al vroeg starten en 95% was in het bos/schaduw. Onderweg was er drinkwater en koelwater voor de paarden.

Helaas is er kans aanwezig dat er volgend jaar geen mendurance in Echten is vanwege steeds te weinig deelnemers… Zou echt zonde zijn want denk dat veel menners wel meewillen doen maar het gewoon onbekend is.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:37

2 jaar geleden ben ik begonnen met wedstrijden. Mijn doel was het Z halen.. B, L en het M vlogen we door terwijl ik bij elke klasse zei "we stagneren vanzelf". Een jaar later mochten we Z starten en we stagneerde inderdaad. Fenna vind stappen totaal onnodig voor de wagen en dat drukt de punten flink. We gingen van telgangen naar dribbelen en van dribbelen naar hakketak. De eerste paar wedstrijden in het Z waren we het helemaal kwijt, maar na een wedstrijd of 5 herpakte we ons en heb ik voor mijzelf de leukste wedstrijden uitgezocht om te rijden. We reden onze punten weer en ik dacht stiekem aan winst in het ZZ. Hoe gaaf zou dat zijn met een shet?! Inmiddels had ik mail gekregen dat mijn startpas verlengd moest worden, maar voor een jaar vond ik dat zonde van mijn geld. Fenna is drachtig dus tegen de winter zouden we af aan bouwen. Toen besloten voor 4 wedstrijden in te schrijven en kijken of winst zou lukken.. maar het IS gelukt. We hebben vandaag onze laatste wedstrijd gereden, met een brok in mijn keel, onderweg denkend aan de mooie en minder mooie momenten. Wat hebben we in die 2 jaar veel mensen leren kennen, veel mooie herinneringen gemaakt en onwijs genoten van de gezelligheid op de menwedstrijden.
Als klapper waren we de 2e proef 1e, en reden we winst dus beter konden we niet afsluiten.
Met 2 winstpunten in het ZZ dressuur hang ik mijn wedstrijdleidsels aan de wilgen. :j

Voor de toekomst blijf ik jullie volgen en gaan wij aan de slag met veulens fokken, en mij welsh A opvoeden.


Afbeelding

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:15

Nynkee94 schreef:
SophievdV schreef:
Nynke wat een super leuke pony!! Ik heb nog nooit mee gedaan aan endurance. De ene merrie is te jong en de andere was drachtig en heeft nu nog een veulen aan de voet.

Heel veel plezier in ieder geval en laat je hier even weten hoe het was?

Wij gaan zaterdag naar de Gelderse Sportdag in Putten. Is alleen voor Gelderse paarden. Heb er enorm zin in! Twee B proeven en een parcours vaardigheid op L niveau. Merrie is in maart voor het laatst mee geweest. Daarna zijn we verhuisd en kwam er een veulentje. Toen was er even niet zoveel en deze maand zitten we bomvol wedstrijden. Deze week, volgende week en het weekend van de 23e. Hoop haar nog een keer L dressuur te kunnen starten voor het einde vh jaar.. in april krijgt ze haar eerste veulentje, geheel Gelders gefokt :D


Hoi Sophie, het was een geweldige ervaring mendurance! Was voor ons de eerste keer maar echt een hele gemoedelijke sfeer en je kan alles vragen. Ik zag het eigenlijk als een georganiseerde buitenrit alleen nu wordt er door een dierenarts gekeken of je paard wel gezond genoeg voor is. We hadden die dag totaal geen last van de warmte. Konden al vroeg starten en 95% was in het bos/schaduw. Onderweg was er drinkwater en koelwater voor de paarden.

Helaas is er kans aanwezig dat er volgend jaar geen mendurance in Echten is vanwege steeds te weinig deelnemers… Zou echt zonde zijn want denk dat veel menners wel meewillen doen maar het gewoon onbekend is.


Ik denk dat ze wat meer reclame moeten maken en wat beter moeten communiceren ( en tijdig ). Ik heb drie keer contact gezocht en geen antwoord gekregen. Tja dan houdt het op.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:26

Nynke dat klinkt goed!!

Wij gaan aanstaande zondag naar Oudega, maar er zijn nauwelijks deelnemers..de startlijst is er nog niet. Dat vind ik trouwens ook echt een ergenis zo laat, maar dat komt ook doordat we een druk gezinsleven hebben. Daar kan de organisatie niks aan doen. Vind het alleen veel fijner om het een week van tevoren te hebben. Kan je een planning maken.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:54

En het komt regelmatig voor dat de definitieve startlijst savonds laat nog gewijzigd wordt...

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 21:44

Ja ik kijk in de ochtend vaak nog wel of er nog iets gewijzigd is. Er zijn nu 22 starts, valt nog een beetje mee. Startlijst staat online.

Ben benieuwd hoe het gaat. Vorige week had ik totaal onverwacht de andere merrie mee. Voor het eerst in een jaar tijd. We starten L en we haalden zowaar een wp dus de teller staat voor haar nu op L+5. Het M komt in zicht!

Hoop zondag een beetje fit te zijn. Mijn gezondheid is na de bloedvergiftiging van vorig jaar nog niet optimaal. Ik moet echt doseren met mijn energie en keuzes maken. Winkelen is een no go, net als drukke evenementen en veel sociale contacten. Dan kan mijn brein dat gewoon niet verwerken, al die prikkels en dan lig ik vervolgens dagen op bed of de bank. Niks aan. Maar goed.. ik doe mn best.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 07:05

SophievdV schreef:
Nynke dat klinkt goed!!

Wij gaan aanstaande zondag naar Oudega, maar er zijn nauwelijks deelnemers..de startlijst is er nog niet. Dat vind ik trouwens ook echt een ergenis zo laat, maar dat komt ook doordat we een druk gezinsleven hebben. Daar kan de organisatie niks aan doen. Vind het alleen veel fijner om het een week van tevoren te hebben. Kan je een planning maken.


Maar die in oudega stond eerst ook heel lang gesloten op mijn knhs. Zondag 29 oktober ga ik wel meedoen in oudega :D

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:37

Oh leuk!! Wij gaan dan ook met Jody in het L.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:18

Geen wedstrijddoelen meer voor dit jaar en 2024 voor mijzelf.

Vandaag een 2.5 jarige welsh sectie B gekocht. Dus daar moet ik nog even op wachten.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:44

Wij hadden afgelopen zondag een tweede prijs en in iedere proef een winstpunt :D dus de teller staat alweer op B + 6. Dee blijft nog heel prima door lopen maar ze is al wel 5 maanden drachtig. Ik vind het een beetje lastig te bepalen tot hoe lang we door kunnen rijden. Heb mezelf voorgenomen om er extra scherp op te zijn als ze signalen geeft dat het te zwaar is oid. Voor nu is ze nog super fris en fruitig en ze toont nog weinig buik. Mijn doel is eigenlijk nog om L startgerechtigd te zijn voor het einde vh jaar.

Jody wil ik graag richting het M rijden. We moeten nog 5 punten in het L. We maken een begin met het rijden van marathons, maar het echt goed rijden van zo'n marathon is een doel van 2024. De focus ligt eerst nog op de dressuur.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:16

Gaat lekker zo Sophie met de dames!
Leuk hè marathon zo gaaf om te doen

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:22

Ja dat lijkt me heel gaaf!!

Even een praktische vraag: wat voor beschermers gebruiken jullie tijdens een marathon?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 19:38

Ik heb Mr stockings, ook omdat dat een van de weinig knappe beschermers is voor kleine pootjes.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 15:06


welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:46

Hey! Ik kom heel even binnenvallen en als de wedstrijden een beetje bevallen ook meepraten :') ..

Ik wil graag een startpas aanvragen, de menvereniging waar ik les heb is helaas geen lid van de knhs en daardoor kan ik via hun geen startpas aanvragen.

Heeft iemand een idee van een vereniging/organisatie oid waarbij je alleen startend lid hoeft te zijn voor een niet al te gekke prijs?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:57

Gisteren weer op concours geweest. Ik loop toch wel regelmatig tegen juryleden aan die de Friese paarden echt enorm kunnen waarderen en het lijkt wel alsof ze het moeilijk vinden om ons te beoordelen. Heb een grote vos voor de wagen die eigenlijk altijd haar best doet. Vandaag hadden we een baan van 20 x 40 en dat is best een uitdaging. Toch liet ze zich heel fijn sturen en kon ik bijvoorbeeld netjes op de letter rijden.

De score viel erg tegen. Eerste proef net geen winstpunt met 178,5 en de tweede proef, die veel rommeliger was, 184,5. Vind het dan moeilijk te volgen eerlijk gezegd en heb het voornamelijk bij juryleden waarvan bekend is dat ze dol zijn op meer barokke paarden. In dit geval weet ik dat de jury heel fanatiek Friezen fokt en houdt. Niks mis mee natuurlijk, maar naja..

Nu ben ik trouwens blij dat ik de vierjarige mee had en niet onze Eebert. Die laatste is zo scherp en heeft snel veel tritt in de benen. Dat maakt het lastiger om te beoordelen.

Einde van de maand start ik ze op onze vereniging, een thuiswedstrijd dus. En in december gaan we naar Barsingerhorn om te kijken hoe het daar gaat. Dan neem ik wel de Eebert mee, want de vierjarige is inmiddels 6 maanden drachtig. Zij gaat op een gegeven moment met verlof. Ze loopt nu alleen nog zo gemakkelijk en fanatiek dat ik gewoon goed in de gaten houd hoe het gaat en de planning daar op af stem.

Hebben jullie nog wedstrijden gereden?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:57

welmoedz schreef:
Hey! Ik kom heel even binnenvallen en als de wedstrijden een beetje bevallen ook meepraten :') ..

Ik wil graag een startpas aanvragen, de menvereniging waar ik les heb is helaas geen lid van de knhs en daardoor kan ik via hun geen startpas aanvragen.

Heeft iemand een idee van een vereniging/organisatie oid waarbij je alleen startend lid hoeft te zijn voor een niet al te gekke prijs?


Wat leuk!! In welke regio ben je actief?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 13:02

Welmoedz: Ik zou op even verenigingen in jou regio opzoeken en die vragen.
Voor rond de 50 euro kan je vaak al startpas lid worden.
Je hoef geen lid te worden in je eigen regio, maar vind dat altijd wel zo leuk.

Ik ben 2 weken geleden M dressuur met het 2span en M dressuur met Ebje gestart in Benningbroek en Barsingerhorn. De eerste dressuur wedstrijden sinds het district kampioenschap weer, en meteen 2 in 1 weekeind hier om de hoek.
2span 2 mooie winstpunten te pakken, die liepen gewoon fijn.
Ebje ook 2 mooie puntjes. We hebben echt hele lange tijd met aanleuning lopen rommelen, we zijn nog lang niet waar ik wil zijn, maar de weg naar boven is weer gevonden! Het waren krappe puntjes, maar meer dan tevreden mee als je zie waar we vandaan komen.

Afgelopen weekeind beide dames Z enkelspan gestart.
Deedee is een beetje alles of niets, 1e helft van het 1e rondje was het alles, echt zo extreem fijn, 2e helft was helemaal niets en dus 2 ballen. 2e rondje ons herpakt, niet zo fijn als het eerste deel van het 1e rondje, maar toen foutloos kunnen blijven.
Ebje is normaal heel braaf, maar was nu aan het rommelen met haar aanleuning, los vast op rechts, 1e rondje de schade kunnen beperken met 1 bal. 2e rondje 2 ballen en echt trainings gericht gereden toen de 2e bal er af was. Dus grensen op zoeken en zorgen dat ze rechts niet vast kon houden, toen bleef alles liggen.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:37

SophievdV schreef:
Gisteren weer op concours geweest. Ik loop toch wel regelmatig tegen juryleden aan die de Friese paarden echt enorm kunnen waarderen en het lijkt wel alsof ze het moeilijk vinden om ons te beoordelen. Heb een grote vos voor de wagen die eigenlijk altijd haar best doet. Vandaag hadden we een baan van 20 x 40 en dat is best een uitdaging. Toch liet ze zich heel fijn sturen en kon ik bijvoorbeeld netjes op de letter rijden.

De score viel erg tegen. Eerste proef net geen winstpunt met 178,5 en de tweede proef, die veel rommeliger was, 184,5. Vind het dan moeilijk te volgen eerlijk gezegd en heb het voornamelijk bij juryleden waarvan bekend is dat ze dol zijn op meer barokke paarden. In dit geval weet ik dat de jury heel fanatiek Friezen fokt en houdt. Niks mis mee natuurlijk, maar naja..

Nu ben ik trouwens blij dat ik de vierjarige mee had en niet onze Eebert. Die laatste is zo scherp en heeft snel veel tritt in de benen. Dat maakt het lastiger om te beoordelen.

Einde van de maand start ik ze op onze vereniging, een thuiswedstrijd dus. En in december gaan we naar Barsingerhorn om te kijken hoe het daar gaat. Dan neem ik wel de Eebert mee, want de vierjarige is inmiddels 6 maanden drachtig. Zij gaat op een gegeven moment met verlof. Ze loopt nu alleen nog zo gemakkelijk en fanatiek dat ik gewoon goed in de gaten houd hoe het gaat en de planning daar op af stem.

Hebben jullie nog wedstrijden gereden?


Jammer dat de punten soms heel anders zijn dan je gevoel. En dat je merkt dat juryleden jouw gelderse (je ment met gelderse paarden toch? :+ ) toch anders beoordeelt dan als het friezen paarden zijn. Ik rij met mijn welsh pony ook vaak tegen friezen paarden. Gelukkig heb ik hier nooit last van gehad of dat het mij dit gevoel gaf.

Helaas ligt bij ons alles even helemaal stil. Opeens loopt Bungie kreupel voor de wagen, je merkt dat het echt vanuit zijn schouders komt. Met longeren zie ik niks aan hem, maar ja dan hoeft hij ook niks te trekken met druk tegen de borst. We zijn onder behandeling bij Health4Horses en hopelijk knapt hij snel weer op :knuffel: .

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:26

@ Welmoedz, mijn menvereniging kost 30 euro lidmaatschap (+knhs afdracht, maar dat betaal ik zelf al via mn rijvereniging, dus dat wordt daar voor mij niet meegerekend)
@ Sophie, wat jammer dat je dat zo ervaart. Ik heb juist in het mennen een stuk minder last van vooroordelen dan ohz.
@ Dennis, mooie resultaten! Gefeliciteerd!
@ Nynke, veel beterschap aan je paardje!

Wij hadden een paar weken terug ook lekker gereden, 193,5 en 199,5 in de B-dressuur. Vaardigheid gaat ook steeds beter, nog maar 1 en 2 balletjes ipv de 6 en 8 de vorige keer :P
Hopelijk kan ik de volgende wedstrijd in december ook vervoer vinden, zodat we nog eens kunnen starten.