Wedstrijd doelen mennen 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:11

@sophievd regio Nijmegen! Heb me voor nu impuls ingeschreven voor een wedstrijd 2 december. Alleen B dressuur, ik denk dat vaardigheid erbij iets teveel is gevraagd van m'n pony. Als het nog lukt ergens een startkaart te krijgen vraag ik een maandstartkaart aan en ga ik nog ergens starten om het een goede kans te geven (het lijkt me zo leuk maar de zenuwen zijn het niet altijd waard :') )

Bedankt voor de tips! Ik ga even opzoek naar een Gelderse vereniging.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:20

Voorlopig geen wedstrijden meer voor mij. Ik blijf wel volgen maar heb niks te posten.

Neva was 1 x mee geweest deze zomer met een mooi resultaat 2 wp. Helaas werd ze onregelmatig en bleek dat dit blijvend is. Ze is zaterdag verhuisd naar een oud collega waar ze als weidemaatje/knuffel pony gaat fungeren.
Orlando gaat pas volgend jaar weer mee met mijn zus in de B.

Ik zelf heb een 2.5 jarige merrie gekocht rechtstreeks bij een fokker uit de kudde. Is een projectje blijkt nu ze is heel braaf maar erg groen en ook sensibel dus veel werk aan.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:07

Nynke: ik denk wel dat het verschil tussen een pony en een Fries dermate groot is, dat het weer gemakkelijker wordt om te beoordelen. Als je snapt wat ik bedoel.

Er waren gisteren meerdere mensen die vonden dat we echt laag beoordeeld werden. Zeker als je zag wat andere combinaties aan beoordeling kregen. Maar goed, ik ben niet minder trots op onze merrie want ze is echt super betrouwbaar en werkwillig. Ze is inderdaad Gelders.

Mijn andere merrie heb ik vandaag gereden en pfff... Dat dier is zo heet in het werk. Dan staat ze je met inspannen haast schaapachtig aan te kijken en vervolgens is ze voor de wagen haast niet te houden :')

Welmoed: ooh joh! Leuk, wel compleet de andere kant op dan waar ik rijd haha! Ben wel opgegroeid in die regio (land van Cuijk). Heb je al een vereniging gevonden?

Spaikey he wat naar zeg van je merrie :(

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:49

Hier nog plannen?
Wij gaan zaterdag nog een rondje B-dressuur en vaardigheid doen, maar daarna wachten we weer even op mooier weer denk ik. Wat een ellende om in die kou op een wagen te zitten }:0

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 07:37

Wij hebben gisteren een wedstrijd gereden :D L dressuur met die hete merrie van ons. Ze was zowaar ontspannen! Heb bewust langer los gereden en tijdens het losrijden haar een keer haar hals laten strekken. Toen was het klaar: ze ontspande en liet zich goed bewerken! Yes!!

Alleen het stappen is in de proef problematisch :') ze blijft dribbelen. Vermoedelijk door spanning. Spanning die ze in de draf kwijt kan maar in het stappen niet.

Het resultaat mocht er desondanks zijn: 193 en 190!!

Nog 3 punten en dan mogen we al M starten. Moet 'alleen nog even' die stap fixen.

Fangio: ik vond het gisteren ook ineens koud. Heb daar normaal niet zo'n last van. Dik aankleden dan maar..

Wij gaan trouwens 17 dec en 30 dec weer op pad.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 11:59

Afgelopen weekeind weer mooi 2 winstpuntjes gereden in de M 2span, teller staat nu op 22.
Vrijdag heb ik onderlinge wedstrijd bij ons op de vereniging, dan gaan we voor het eerst eens Z proberen.

9 december mogen beide dames weer een rondje Z vaardigheid, 17 december Ebje M dressuur en 23 december M 2span.
En dan in het nieuwe jaar Z met het 2span. Weer een mijlpaal, het ZZ heb ik met verschillende enkelspannen wel gehaald, maar bleef een aantal keer in de L steken met het 2span. Dus nu is voor het eerst M (en heb Deedee inmiddels ook naast de vos van een vriendin M gestart, maar die pony is nu voorzichtig aan met pensioen aan het gaan, dus daar blijft het bij), en straks voor het eerst Z met het span.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:21

Ook wij hebben wedstrijd gehad, voor de 1e keer L dressuur. Ik was zeer tevreden 188.5 & 196.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:05

Fangio schreef:
Mijn mendoelen voor dit jaar zijn:
- Hem zelf voorstellen voor de wagen op de keuring
- Eens een marathon meedoen
- Winst in de B dressuur
- Winst in de L vaardigheid.


Zaterdag onze laatste wedstrijd van dit jaar gereden, niet onze mooiste proeven, maar wel 2x 1e van de B/L paarden, dus ik kan wel al een overzicht maken denk ik.

- Zelf voorstellen voor de wagen op de hengstenkeuring is dik gelukt. Hij heeft z'n hengstentesten met mooi resultaat afgelegd en ik ben enorm trots dat ik dit allemaal zelf heb kunnen doen <3
- Marathon meedoen: helaas niet gelukt door aflassingen wegens het slechte weer destijds
- Winst in de B-dressuur: Eindstand dit jaar is B+6 dus dik tevreden
- Winst in de L vaardigheid: helaas niet gelukt, ook maar 1 wedstrijd vaardigheid gereden. Eerste wedstrijd alleen dressuur gestart ivm vervoer van mn wagen en afgelopen wedstrijd was de vaardigheid afgelast door de vorst.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 14:24

Citaat:
k ben nu 2x M gestart met het 2span en de teller staat al op 7. Z startgerechtigd worden moet dus wel lukken ;) , eind van het jaar maar misschien ook eens Z starten.
En wat meer vaardigheid rijden, zeker M starten en hopelijk Z startgerechtigd worden.

Met Ebje wil ik graag Z starten en een paar puntjes rijden. We zijn nu M+8. En ook in de vaardigheid wil ik eind van het jaar wel naar het Z.

Met Deedee wil ik weer graag ZZ starten. Door stromen vind ik altijd minder spannend dan weer in een keer ZZ moeten na een flinke pauze. En een paar keer Z vaardigheid starten, hopelijk genoeg om ZZ te mogen.

2 andere doelen zijn een paar mendurance wedstrijden mee pakken in het 2span (Deedee ook klasse 2 startgerechtigd krijgen) en onze eerste officiƫle SGMW starten.


2span: afgelopen weekeind onderling Z gestart met 190,5 punten en het liep fijn. Dus de laatste wedstrijd in December om gezet naar het Z.
Vaardigheid, ik denk dat ik 2x vaardigheid gereden heb met het span dit jaar, dus niet gelukt. Wel district kampioenschap in het nieuwe jaar ingeschreven in het M, ook al zijn we nog niet M gestart.

Ebje: We blijven een beetje vast lopen op haar aanleuning, dus nog geen Z gestart, wel Z startgerechtigd en goede stappen gemaakt in de goede richting. Misschien later in het indoor seizoen Z starten. In de vaardigheid staat de teller inmiddels op Z+7.

Deedee: Mooi een paar keer weer ZZ gestart, zowel indoor als outdoor op het kampioenschap een puntje kunnen rijden, dus niet gek. 2x vaardigheid gestart dit jaar, dus nog geen ZZ, hopelijk rijden we zaterdag de puntjes om over te mogen.

We zijn maar 1x mendurance gestart, ik had Leusden en Echten willen rijden. Leusden werd helaas afgelast, Echten begin september was in eens bijna 30 graden, maar die wel goed uit gereden!
En we zijn voor het eerst SMW gestart, op Texel! Mooi meteen de wedstrijd goed uitgereden, een winstpunt gereden en een 2e prijs gewonnen!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 16:21

Ik wilde onze vierjarige eigenlijk L geklasseerd hebben, maar er vielen wedstrijden uit om verschillende redenen dus dat is niet gelukt helaas. Ze is nu met verlof ivm de dracht.

Onze Eebert wilde ik graag einde vh jaar richting het M hebben en dat komt nu in zicht. We hebben in oktober een oefenmarathon gereden en dat smaakt echt naar meer.

Afgelopen zondag heb ik de merrie nog gereden en toen was ze zo vreselijk heet.. pfff.. Naar haar mening zat de broek te strak en dan begint ze dus te springen. Ze slaat niet, dat is mijn geluk. Toen de broek weer losser zat was er niks meer aan de hand. De broek zit eigenlijk te los, hij hangt er nu meer voor de sier om. Zo lastig als ze er zo heftig op reageren.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:52

Gisteravond les gehad en zo freaking heet en scherp als ze zondag was, zo super geweldig was ze gisteren :D Ze gaat met sprongen vooruit! De bewegingsvorm wordt anders. Meer menpaard ipv tuigpaard. Dat is voor haar even zoeken naar een nieuwe coƶrdinatie van bijvoorbeeld haar voorbenen. En ik merk echt dat ze het super goed aan pakt. Ze komt steeds meer op twee leidsels en ik voel dat echt duidelijk terug in mn hand. Ik zit nog even op een roze wolk haha :D

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:49

Ik heb vandaag met mijn jonge pony dressuur en vaardigheid gereden in Heesch.

Dressuur de B was bijzonder. Eerste proef had ik hem niet voor elkaar en kregen we slechts 143 (!) punten. Tweede proef 10 minuten later had ik hem iets meer voor elkaar en reden we een winstpunt met 187 punten. Meer mensen al zo een puntenverschil gehad in 1 wedstrijd?

Vaardigheid 2x 1 balletje (helaas telkens dezelfde) en redelijk buiten de tijd. Maar was pas onze derde wedstrijd en hij loopt er wel in een soepel tempo doorheen, dat vind ik voor nu het belangrijkste.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 15:43

Ik heb mijn doel voor deze winter al gehaald. Ik wilde L dressuur starten en M vaardigheid en daar een winstpunt in beide halen. Ik had 188.5 en 196 en heb 1x foutloos gereden in het M..