Wedstrijd doelen mennen 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 06:30

Succes vandaag!!

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:34

Succes :) komt vast goed.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:55

Wij zijn ondertussen alweer thuis.
Ze liep na verwachting :D . Ze is natuurlijk nog schraal dus we gingen echt gewoon zodat ze gelopen had. Ook niet gepushed ofzo.
En ze is rond gegaan.. tussen de kegels al wat heviger als in de hindernissen. Daar hebben we wel gestapt, maar niet stilgestaan *\o/* .

Achteraf kwam er natuurlijk iemand vragen of ik wel wist dat mijn pony mager was. Gelukkig geloofde hij meteen dat eraan gewerkt wordt.

En we hoeven zeker niet terug voor de prijsuitreiking dus die tijd hebben we ons al bespaard :j .

We hebben ook veel info ingewonnen over startpassen en starten in de zomer dus al met al ben ik zeker geslaagd.

Hoe ging t nog bij jou Spaikey?
Mijn man had hoofdpijn dus die wou naar huis..

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:38

Leuk je ontmoet te hebben jojoni!

Wij hebben ons rondje er ook opzitten.
Heel erg tevreden Ollie liep fantastisch lekker constant en goed te sturen. Helaas beide omlopen een balletje maar een goede tijd gereden.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:35

De uitslagen van gisteren stonden al online.

Al met al ben ik wel tevreden met de tijd. Ik baal nu wel extra van de in totaal 3 balletjes, want die hebben me heel wat plaatsjes gekost..
Alle voorlaatste eindigen is altijd leuker als laatste he :')

Ik heb wel heel consistent gereden. Maar 2 seconden verschil tussen de 2 rondes :D

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:53

Ja balletjes kosten tijd inderdaad
Ik ben ook tevreden na de eerste manche zei ik tegen mijn zus tweede manche gaan we sneller en hopelijk geen balletje. Geen balletje is mislukt wel 16.5 seconde sneller dan 1ste manche.
Wel 2 sec sneller ook nog dan mijn clubgenoot die zei je hebt mij zien rijden nu weet je hoe snel rijden moet straks _/-\o_

Ik trots op m'n ukkepuk valt toch niet mee qua snelheid tussen de grotere pony's.
Wat meer ervaring op doen en wat vaker route afsnijden als dat mogelijk is.

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 21:18

Ik heb gister ook een indoor gereden.
Vorige keer ging waardeloos, chaotisch, onzinnige ballen, niet fijn gewoon.

Het eerste rondje nog wat behoudend gereden, even zorgen dat het fijn spant in de hindernissen zonder te gek te willen doen. Gaande weg voelde ze al fijner, maar wel nog gekozen voor de veilige lijntjes, mooi foutloos rond.

2e rondje stonden ze AAN!
Zo fijn te sturen, zo scherp schakelen en ze gingen HARD zonder de controle te verkiezen. Overal waar ik wou kon ik ze zonder ruk en pluk week vloeiend binnendoor zetten.
Maar in hindernis 13 maakte ik er een zootje van, extra volte, hersteld parcours. Dus 20 strafseconden, en nog 5 voor een balletje omdat m'n wagen wat uitbrak in een poort. Heel zonde dus, maar 17 seconden sneller ondanks dat ik een extra volte gereden had! Totaal tijd natuurlijk wel meer ivm 25 strafseconden, maar als je met extra volte 17 seconden sneller rij dan lopen ze fijn ;) .

Aan de pony's lag het zeker niet, die waren meer dan top. Beginnen die het te snappen verpest je het zelf....

Over 2 weken weer dressuren! De zaterdag 2span en de zondag enkelspan.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:30

Wat een mooie berichten :D lekker als het zo goed gaat!!

Wij hebben gisteren weer les gehad. Dee liep fijn! Ze pakt zo fijn aan en verbetert enorm in een korte tijd. Nog twee weken tot ons debuut, heb er zin in!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:45

Hebben jullie nog een fijn adres voor een knappe frontriem voor een menhoofdstel?

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:20

Ik koop gewoon een normale frontriem, die gaat dan niet aan het hele kopstuk maar alleen aan de riem waar je bakstuk aanhangt. Werkt bij mijn hoofdstel prima (en zo heb ik een frontriem met leuke steentjes voor 20 euro kunnen scoren O:) )

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:27

Oow dat is ook nog een idee. En wat voor hoofdstel heb je?

pjer
Berichten: 1587
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:55

en lukt dat ook nog als je paard een grote maat full heeft? want ik heb die tip wel eens eerder gelezen maar dan zeiden ze ook 2 maten groter te kopen omdat anders de windriemen er niet onder pasten.

Verder zijn er via de bekende men-winkels hooguit frontriemen te vinden met van die kettingen (niet mijn smaak) en ideal heeft er een met die kettingen en dan steentjes op de tussenstukjes. Maar een mooie wave of V frontriem met bling heb ik nog niet gevonden.

Ladygiroc

Berichten: 5086
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:42

Ik heb frontriemen met drukknopen aan de zijkant. Hierdoor hoef ik geen heel hoofdstel uit elkaar te halen.
Zijn er genoeg die frontriemen volledig op maat en naar wens maken.


Afbeelding

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:51

Ik heb zelf leer en steentjes gekocht en dan maak ik ze zelf. Ook met drukknoopjes inderdaad. Is niet zo zeer een speciale voor menhoofdstellen, maar gewone simpele.

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 00:46

Tjeu heeft ook een hoop frontriem, denk dat ik dat op insta had zien voorbij komen

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:44

Wat een leuk topic!

En ik kan mij nu ook aanmelden met mijn doelen. Bijna 3 jaar geleden wou ik al wedstrijden gaan rijden in de dressuur maar bleek mijn pony verschillende blessures te hebben. Na 2 jaar herstellen en revalideren is hij beter dan ooit te voren *\o/* .

Doelen 2023;

* Laatste puntjes in de B halen
* L1 starten
* Een keer mee doen met vaardigheid wedstrijd.


Ik had in de B nog 3 winstpunten nodig. Maar afgelopen zondag 8 januari hebben wij 200 & 195,5 punten gereden, zo trots <3 !!
Waarbij we 2x eerste prijs hadden behaald :D :D

Dus het eerste doel is al behaald haha.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:00

Hoi hoi, vandaag vaardigheid gereden. Mooi technisch parcours. Pony was mooi actief.. alleen begon ik te twijfel of ik niet te hard gingen voor alle draaien
. Gevolg slingeren en 2 ballen. Nog een rondje 9 sec sneller las de eerste ronde. Toch op een poort weer twijfel, 1 bal. Maar er was er maar 1 foutloos in het L enkelspan

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:13

Leuk om dit te lezen van iedereen!

Ik rij enkelspan paard met een 10 jarige KWPN ruin. We rijden al enkele jaren in de ZZ dressuur, Z vaardigheid en M SGMW. Sinds een paar jaar heb ik een eigen bedrijf en ik ben vooral van april tm juli erg druk (seizoenswerk). Dus juist het SGMW seizoen is best heel lastig voor mij. In de SGMW zou ik graag verder komen, maar met mijn werk is dat bijna niet te combineren. Laat staan het internationale werk...
Ik heb wel een collega menner die hem ook in de ZZ dressuur heeft uitgebracht (ook al met 40 wp ofzo), zij is even uit de running ivm prive-omstandigheden. Maar sinds kort rijd mijn werkneemster hem ook.

Maar doordat ik steeds de belangrijste maanden mis heb ik de laatste jaren best een beetje een dip gehad in mijn doelstellingen en heb ik mijn paard bijna verkocht. Maar goed, ik heb nu wel een paar leuke indoormarathons achter de rug en ik ben wel weer lekker aan het rijden. Volgende week gaan we voor het eerst sinds 2,5 jaar weer ZZ dressuur starten. Héél benieuwd hoe dat gaat! Hij heeft met die andere menner de laatste jaren wel veel ZZ dressuurwedstrijden gereden (oa Hippiade), maar voor mijzelf is het al weer lang geleden.
En heel leuk: na mijn start mag hij nog weer de ring in maar dan om 2 B proefjes te lopen met het meisje die bij mij werkt en hem ook rijd.

Voor mijzelf heb ik dus weinig doelen meer, en dat is zeer demotiverend. Maar het zou wel leuk zijn als hij als schoolmaster mijn werkneemster een eind verderop kan helpen.

Verder heb ik nog een 2 jarige staan. Aankomende winter wil ik daar langzaam wat mee beginnen.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:39

carola schreef:
Leuk om dit te lezen van iedereen!

Ik rij enkelspan paard met een 10 jarige KWPN ruin. We rijden al enkele jaren in de ZZ dressuur, Z vaardigheid en M SGMW. Sinds een paar jaar heb ik een eigen bedrijf en ik ben vooral van april tm juli erg druk (seizoenswerk). Dus juist het SGMW seizoen is best heel lastig voor mij. In de SGMW zou ik graag verder komen, maar met mijn werk is dat bijna niet te combineren. Laat staan het internationale werk...
Ik heb wel een collega menner die hem ook in de ZZ dressuur heeft uitgebracht (ook al met 40 wp ofzo), zij is even uit de running ivm prive-omstandigheden. Maar sinds kort rijd mijn werkneemster hem ook.

Maar doordat ik steeds de belangrijste maanden mis heb ik de laatste jaren best een beetje een dip gehad in mijn doelstellingen en heb ik mijn paard bijna verkocht. Maar goed, ik heb nu wel een paar leuke indoormarathons achter de rug en ik ben wel weer lekker aan het rijden. Volgende week gaan we voor het eerst sinds 2,5 jaar weer ZZ dressuur starten. Héél benieuwd hoe dat gaat! Hij heeft met die andere menner de laatste jaren wel veel ZZ dressuurwedstrijden gereden (oa Hippiade), maar voor mijzelf is het al weer lang geleden.
En heel leuk: na mijn start mag hij nog weer de ring in maar dan om 2 B proefjes te lopen met het meisje die bij mij werkt en hem ook rijd.

Voor mijzelf heb ik dus weinig doelen meer, en dat is zeer demotiverend. Maar het zou wel leuk zijn als hij als schoolmaster mijn werkneemster een eind verderop kan helpen.

Verder heb ik nog een 2 jarige staan. Aankomende winter wil ik daar langzaam wat mee beginnen.


Leuk om.toch langzaam aan weer wat bezig te gaan! Soms kan het motiveren om iemand anders met je paard te zien om het dan zelf weer op te pakken.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:37

Met dat laatste ben ik t ook eens. En voor mij werkt t ook motiverend om anderen (en vooral vrienden) bezig te zien met hun paarden. Dan wil ik dat ook...

Zaterdag was ik bij de hooiboer want t hooi begon op te raken. En toen kwam ik erachter dat ze alle pakken van mijn huidige maat weg deden. Er waren veel klachten over gekomen, paarden die t niet wouden eten enzo.
Dus nu is de kans groot dat de pony daarom ook ziek was. Zaterdag dan direct overgestapt naar de kleinere maat en nog wat ander voer bijgehaald.

Ze is uiteraard niet meteen weer dik, maar vandaag was ze met longeren euh... behoorlijk fit :') . Er zat flink tempo in..
Ik hoop dat ze nog wat aankomt deze week, ondanks dat ik ook wil longeren en mennen. Want zondag weer wedstrijd!!

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:38


Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 21:48

Ik ga zaterdag naar Benningbroek met het 2span. Voor de competitie in de M. Omdat mijn ene merrie niet thuis staat heb ik al 2 weken geen 2span gereden.

En zondag zou ik alleen Ebje M enkelspan rijden in Barsingerhorn, mijn thuis vereniging. Maar heb Deedee ook bij geschreven in het ZZ.

Deedee is ivm dracht al 1,5 jaar geen enkelspan gestart. Met het indoor kampioenschap dressuur hebben ze hier in West zaterdag de 2spannen en paarden en zondag enkelspan pony. 2span loopt het best dus besloten om dit keer 2span te starten (ipv 2x enkelspan). Maar omdat er veel inschrijvingen zijn bij de pony's hebben ze de Z en ZZ naar de zaterdag verschoven. Dus als ik toch helemaal naar Zwartewaal rij ga ik liever heen voor 4 proefjes dan voor 2. Maar dan moet er wel geoefend worden ;) . Vind het wel weer spannend om na zo'n tijd meteen weer ZZ te moeten.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:52

Dennis schreef:
Ik ga zaterdag naar Benningbroek met het 2span. Voor de competitie in de M. Omdat mijn ene merrie niet thuis staat heb ik al 2 weken geen 2span gereden.

En zondag zou ik alleen Ebje M enkelspan rijden in Barsingerhorn, mijn thuis vereniging. Maar heb Deedee ook bij geschreven in het ZZ.

Deedee is ivm dracht al 1,5 jaar geen enkelspan gestart. Met het indoor kampioenschap dressuur hebben ze hier in West zaterdag de 2spannen en paarden en zondag enkelspan pony. 2span loopt het best dus besloten om dit keer 2span te starten (ipv 2x enkelspan). Maar omdat er veel inschrijvingen zijn bij de pony's hebben ze de Z en ZZ naar de zaterdag verschoven. Dus als ik toch helemaal naar Zwartewaal rij ga ik liever heen voor 4 proefjes dan voor 2. Maar dan moet er wel geoefend worden ;) . Vind het wel weer spannend om na zo'n tijd meteen weer ZZ te moeten.


Wouw wat een druk weekend! Succes alvast!
Ik ben nu al een halve dag bezig om alles klaar te maken voor 1 wedstrijd. Laat staan voor een heel weekend verschillende spannen _/-\o_

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 21:58

Kwestie van 1x pony's netjes maken, zaterdag bij thuis komt ff ene wagen van het frame en andere wagen er volgende ochtend weer op, tuig omruilen, hooinetje aanvullen en klaar.

Kwa voorbereiding valt dit dus alles mee.
Lastigste is dat mijn pony's tijdelijk op 2 verschillende stallen staan, en wagens ook. 2span wagen staat thuis, enkelspan wagen op de andere stal.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:00

Dennis schreef:
Kwestie van 1x pony's netjes maken, zaterdag bij thuis komt ff ene wagen van het frame en andere wagen er volgende ochtend weer op, tuig omruilen, hooinetje aanvullen en klaar.

Kwa voorbereiding valt dit dus alles mee.
Lastigste is dat mijn pony's tijdelijk op 2 verschillende stallen staan, en wagens ook. 2span wagen staat thuis, enkelspan wagen op de andere stal.


Dan heb ik gewoon smerige monsters :j . Als ik zaterdag de pony zuiver maak.. mag ik hopen dat ze dat zondagochtend nog is.. bij de ruinen is die hoop al vervlogen :')