Mini paard/ sulky vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Mini paard/ sulky vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 16:46

Ik vraag dit voor een vriend... hij heeft een mini pony van om en nabij een meter hoog waar hij graag mee wil gaan mennen. Alleen meet hij ongeveer 194.

Wie heeft voor ons de tip wat gaat passen, welke sulky of welke wagen? En wat voor tuig kan hij het beste aanschaffen.

De pony is nu 3, en zal nog iets groeien en uitdijen.

SCC

Berichten: 890
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:01

Ik heb als persoon van 1,84 gemend met shetlanders en pony's van ongeveer 90 cm tot +/- 1,05.
paste prima mits de sulky maar goed in balans te verstellen is.

Ik reed toen met een gewoon mentuig en een zelfgemaakte 2-wieler met bankje zitting (idee ala de cavaletti sulky maar dan steviger)
later ook wel met een dravers sulky en bijhorend kliktuig.


ivm met meerdere mensen rijden en ook met dubbelspan ben ik toen overgestapt op een marathonwagen.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Mini paard/ sulky vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:16

Een HCA met 19"wielen stoeltje in achterste stand rekje op gewenste afstand, manlief is 2 meter en pony 98cm dit gaat prima. Helaas geen foto voor je.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Mini paard/ sulky vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:37

Wielmaat 16 of 19 inch sulky hangt vooral af van de schofthoogte van de pony. Degelijke sulky-merken zijn oa HCA en Tjeu vd Meulengraaf. En als de pony wat groter en sterker is, is misschien een 2 wieler ook een optie. Daarbij is het vooral belangrijk te letten op de beenruimte voor de menner, want die is bij een 2wieler niet te verstellen zoals de voetbeugels bij een sulky. Zo kwam ik met lange benen indertijd uit bij HCA.