Tuig onderleggers, wie wat waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Tuig onderleggers, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 15:16

Om mijn tuig tegen zweet en stof te beschermen, en mijn pony tegen (vanwege zweet/stof) schurend tuig te beschermen, ben ik op zoek naar tuig onderleggers. Er hoeft dus niets aan de pasvorm veranderd te worden.

Wie heeft tips/winkels/links? Of juist afraders?


Afbeelding

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:10

Nala schreef:
Om mijn tuig tegen zweet en stof te beschermen, en mijn pony tegen (vanwege zweet/stof) schurend tuig te beschermen, ben ik op zoek naar tuig onderleggers. Er hoeft dus niets aan de pasvorm veranderd te worden.

Wie heeft tips/winkels/links? Of juist afraders?


[ [url=m/7UfOXZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die kun je bij iedere zaak die tuig verkoopt kopen. Op markplaats staan ook van mensen doe ze maken.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Tuig onderleggers, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:15

Ik heb de mijne niet op de foto.
Maar als je op Facebook zoekt naar RSJ tuigonderleggers zie je hele leuke sets!
Zij maakt ze zelf en volgens mij is bijna alles wel mogelijk.

Ibbel

Berichten: 49164
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:25


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:55


Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Tuig onderleggers, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:14

Zilco of iDeal verkoopt ze ook wel.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:27

Ik gebruik die van sparks en bling graag onder mijn schoftjes tweespan. Die schoftjes vind ik zonder demping zo eng smal op hun ruggen drukken. Ik vind het persoonlijk erg mooie onderleggers. Verder heb ik enkelspan zelfmaak van iemand die dat dan weer verkoopt en voor de lol eentje met glitter van setjesenz.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 21:32

Jorex schreef:
Ik gebruik die van sparks en bling graag onder mijn schoftjes tweespan. Die schoftjes vind ik zonder demping zo eng smal op hun ruggen drukken. Ik vind het persoonlijk erg mooie onderleggers. Verder heb ik enkelspan zelfmaak van iemand die dat dan weer verkoopt en voor de lol eentje met glitter van setjesenz.


Die zijn mooi!
Ook andere leuke dingen. Ik heb de site ff bij mijn favoriten gezet.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 21:32

Goh je hebt zoveel opties natuurlijk aan de fleece onderleggers in verschillende kleuren. Denk aan de bovengenoemde maar ook by.the.life.of.shetlandponys, frutzels, ... Een voordeel hiervan zijn de vrolijke kleurtjes die je kan laten maken.

Ik heb een zilco gel onderlegger, ondertussen een jaar of 6 zeker en deze is nog steeds helemaal goed.

Daarnaast ook een cellpad maar hier minder tevreden van, droogt slecht en ik vind het memory foam erin eigenlijk maar dun en slap.

Sinds kort heb ik er nog 2 om verder te testen. Een onderlegger van back on track, is stevig, niet te dik, klittenband valt iets kort maar bij mijn tuig kan het net aan. Daarnaast heb ik een schapenvacht onderlegger die er ook al goed uitziet maar hem nog niet gebruikt, er zijn veel menners die tevreden zijn van echt bonte onderleggers, goede zweetafvoer, drukverdeling, huidvriendelijk, ..

beline1

Berichten: 131
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Tuig onderleggers, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:04

Letty's paardenwinkeltje, de zelf ontworpen onderleggers zijn super! Minder last van zweet en schuurplekken en eenvoudig in onderhoud. Wel prijzig en saai zwart.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Tuig onderleggers, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:34

Ik heb zoveel verschillende! Van dunne longeeronderleggers, tot bontjes, tot dikke draversbontjes (in leuke kleuren!)