Andere singel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Andere singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 16:47

Ik men al een aantal jaren met mijn Welsh pony.
Zijn tuig is niks aan veranderd maar door weinig tijd ben ik minder met hem gaan doen en is hij een beetje te dik geworden. Nou heb ik het idee dat door zijn dikke buik de singel / schoftje naar voren geduwd wordt waardoor hij iedere keer doorrijd plekken heeft achter zn ellebogen. Ik heb al een Bontje on de singel gedaan maar dit werkt helaas ook niet. Om hem wat af te laten vallen moet hij meer bewegen maar als ik hen iedere rit doorrijd bij zn singel gaat dat natuurlijk niet opschieten. Die plekken moeten eerst weer genezen zijn voor hij zn tuig weer op krijgt maar dan blijf ik een beetje in een cirkel hangen. Vandaag had ik een klein rondje van 7 km gereden en het was weer kapot helaas. Voor mijn buikige Haflinger heb ik voor mijn westernzadel een crecent singel van mattes. Hebben ze zoiets ook voor je mentuig? Ik heb al gegoogeld maar kan helaas niks vinden. Wel wat anatomische singels maar ik ben bang dat deze nog plekken gaan veroorzaken. Mocht iemand tips hebben hoor ik ze graag.

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Andere singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:55

Hier ook een met een super gevoelig huidje, de anatomische singel van ideal biedt uitkomst. Geen schuurplekken meer, zowel bij het enkel als dubbelspan tuig terwijl de normale singel bij beide voor wondjes zorgt.

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:14

Bij ons paard schoof de rechte singel ook te veel naar voren en die kreeg ook wondjes in de ellebogen, allerlei hoezen geprobeerd, eindeloos vaseline en uierzalf gesmeerd voor het rijden, broek strakker zodat er minder druk op de singel zou komen met remmen, singel wat losser, singel wat strakker enzovoorts. Het was nooit helemaal over. Nu al een paar jaar de anatomische singel van ideal en nooit meer een plekje gehad. Het schoftje ligt ook nog beter, want doordat de singel zo naar voren ging kantelde die soms iets naar achter, nu schuift dat ook niet meer en blijft de bovenkant dus ook beter op zijn plaats.
Volgens mij is de keuze wel een beetje beperkt. Volgens mij maken bekendere merken allemaal een beetje hetzelfde soort anatomische singels.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Andere singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 17:39

Dan denk ik dat ik die toch maar eens uit moet gaan proberen. Bedankt voor de tips !!

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Andere singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:29

Afbeelding

Dit schijnt ook heel goed te helpen

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Andere singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:08

Waar je ook op ķunt letten is dat de buitensingel achter de binnensingel blijft liggen.

Dit was het probleem bij mijn paard. Zodra de buitensingel ervoor kwam liep ze zich open. Er zat dan teveel in haar oksel

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 14:47

bora schreef:
Waar je ook op ķunt letten is dat de buitensingel achter de binnensingel blijft liggen.

Dit was het probleem bij mijn paard. Zodra de buitensingel ervoor kwam liep ze zich open. Er zat dan teveel in haar oksel



Helaas kan ik bij mijn singel de buitensingel niet erachter doen. Deze zit vast op de gewone singel. Ga toch eens kijken of het iets anders bevestigd kan worden.

Bedankt voor de reacties :j