Meerijden / les aangespannen tweespan / marathon ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Meerijden / les aangespannen tweespan / marathon ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 20:49

Beste bokkers,

Mijn man rijdt al enige tijd met onze oude shettendame rond voornamelijk op onze sulky.
Dit jaar is hij recreatief gestart in de marathon en heeft hier samen met de pony veel plezier aan, maar ooit als de mogelijkheid er is zou hij graag met een ‘echt’ span gaan marathon rijden.

Ik ben dan ook opzoek naar iemand die het leuk vind of evt. een stal die dit op les basis doet om mijn man eens mee te nemen in bijvoorbeeld een marathon training enkelspan of dubbelspan.
Wie heeft tips of suggesties waar we dit zouden kunnen doen?


Liefst regio Noord Holland (omgeving Haarlem) maar Zuid Holland (omgeving Alphen ad Rijn) is ook een optie.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Meerijden / les aangespannen tweespan / marathon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:27

Op vrijdag avond trainen we bij menvereniging Hubertus in Lisse. Je man kan altijd eens komen kijken bij de lessen. We rijden afwisselend dressuur, vaardigheid of marathon hindernissen.
Er is vast wel mogelijkheid om eens mee te rijden als groom bij de les door de marathon hindernissen.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 20:27

janouk schreef:
Op vrijdag avond trainen we bij menvereniging Hubertus in Lisse. Je man kan altijd eens komen kijken bij de lessen. We rijden afwisselend dressuur, vaardigheid of marathon hindernissen.
Er is vast wel mogelijkheid om eens mee te rijden als groom bij de les door de marathon hindernissen.

Hoi dankjewel voor je bericht!
Jullie vereniging is mij bekend :)
Hebben zelf gekeken om er ook te gaan lessen, maar tijd en dag is niet haalbaar op vaste basis.
Het liefste wil ik voor hem echt ergens terecht dat hij misschien kan lessen of het echt zelf mag ervaren met iemand die dat ziet zitten.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:08

Als je man uiteindelijk SWM wil gaan rijden (dus met drie onderdelen), bedenk dan wel dat wanneer je tweespan wil rijden, beide pony's een minimale stokmaat van 1.08 meter moeten hebben. Bij enkelspan 1.10 meter.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:19

Gem schreef:
Als je man uiteindelijk SWM wil gaan rijden (dus met drie onderdelen), bedenk dan wel dat wanneer je tweespan wil rijden, beide pony's een minimale stokmaat van 1.08 meter moeten hebben. Bij enkelspan 1.10 meter.


L en M SWM mag wel met kleintjes in het 2span, net als minimarathons.
Die 108cm is pas vanaf het Z.
Voor het enkelspan in alle klasses 110cm.

Dressuur en vaardigheid wel met alle maten.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:31

Dennis schreef:
L en M SWM mag wel met kleintjes in het 2span, net als minimarathons.
Die 108cm is pas vanaf het Z.
Voor het enkelspan in alle klasses 110cm.

Dressuur en vaardigheid wel met alle maten.

Ja, je hebt gelijk ... (althans bijna, want SWM Z-enkelspan is vanaf 120 cm zie ik staan).

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Meerijden / les aangespannen tweespan / marathon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:37