Menlessen omgeving Losser/Oldenzaal/Bad Bentheim

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonova

Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Menlessen omgeving Losser/Oldenzaal/Bad Bentheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 12:44

Langzaam ben ik op zoek naar een manege die menles geeft. Ben zelf in het bezit van 4 falabellas waarvan er 1 inmiddels beleerd is voor de kar. De rest zou ik zelf willen beleren maar zou graag een goede basisopleiding/ cursus willen voor ik begin.
Voor het eerste begin eerst les op een manege die zelf paarden/ pony’s heeft om mee te lessen.
Google helpt niet veel wat dit onderwerp betreft dus daarom hier de vraag.

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:01

Neem eens contact op met Raymond Letteboer uit Ootmarsum, het is geen manege maar hij geeft lessen op locatie en bij je thuis.

sonova

Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Menlessen omgeving Losser/Oldenzaal/Bad Bentheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 11:38

Oke dankjewel, zijn site heb ik gezien, ik zou inderdaad kunnen vragen of hij aan huis komt. Moet ik zelf alleen eerst een sulky en mentuig aanschaffen

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:06

Probeer het eens bij de verschillende menclubs daar. Ik heb zelf jáááren geleden een mencursus gevolgd bij de menvereniging in Lonneker (deelt locatie met RV Twentse Ros). Die werd destijds door Daan van Dijk gegegeven en Daan heeft later ook nog mijn Tinkermerrie beleerd voor de kar.
Maar ik gok dat Daan dat onderhand niet meer doet ivm leeftijd ;)

Modw

Berichten: 172
Geregistreerd: 23-04-10
Woonplaats: Berkelland

Re: Menlessen omgeving Losser/Oldenzaal/Bad Bentheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:37

Je zou toch kunnen navragen of Daan nog les geeft. Ik heb de eerste beginselen van Daan geleerd. Daarna menbewijs enkelspan en dubbelspan bij Daan voltooid. Waarna ik nog heel wat lessen bij Daan heb gevolgd. Ik vond hem een hele prettige instructeur. Omdat ik ook nmprs en amhas heb heeft hij mij ook les gegeven met zijn eigen dubbelspan paarden. Omdanks dat ik , een dame op leeftijd en met kleine paardjes heeft hij mij altijd voor vol aangezien. Okk de kleintjes nam hij serieus Dit heb ik bij andere meninstructeurs wel anders ervaren. Zeker 15 jaar geleden toen waren de kleintjes nog niet zo in opmars. Maar je kunt hem toch altijd vragen of hij het nog doet.

sonova

Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Menlessen omgeving Losser/Oldenzaal/Bad Bentheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 15:32

Oke dank jullie wel, dat klinkt goed. Ben zelf zeker ook geen 30 meeren heb ook kleintjes, dus is fijn als je voor vol aangezien wordt. Ik ga eens kijken of ik contact kan krijgen met Lonneker.