Bang voor de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Startrack
Berichten: 4
Geregistreerd: 03-01-24

Bang voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 22:11

Hallo allemaal .
Ik ben nieuw en loop met een probleem . Daarvoor ga ik even uitleggen wat er aan de hand is .
Mijn lieve star wil niet meer voor de kar . Na een tijde raakt hij heel erg in paniek. Als we maar in de buurt komen bij de kar gaat hij al stijgeren en raar doen. Wat kan ik doen om je weer voor de kar te krijgen zonder dat hij in paniek raakt .

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:18

Professionele hulp inroepen. Niemand kan vanaf een toetsenbord zien wat er aan de hand is, laat staan advies geven.
Een 'quick fix' kan je in ieder geval wel vergeten. Die bestaan nergens voor, en al zeker niet voor problemen met inspannen.

Startrack
Berichten: 4
Geregistreerd: 03-01-24

Re: Bang voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 22:20

Helaas geen geld voor een professionele hulp . Daarom vraag ik hier tips

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:23

Bedoel je kar -> menwagen
Of bedoel je een trailer?

Edit. Zie aan waar je het geplaatst hebt dat je menwagen bedoeld
Ik zou hier niet zelf mee prutsen. Als het mis gaat voor de wagen gaat het echt goed mis.
Is er eens iets gebeurd? Ook niet een wondje door slecht passend tuig oid dat ze het associeert met pijn? Of eens gestraft voor iets, op de kletter geweest? Iets afgebroken geweest?
Hoelang loopt ze al voor de wagen. Is ze professioneel beleerd? Was er hiervoor nooit iets aan de hand? Of was het altijd wel een beetje spannend? Men je gewoon met oogkleppen?

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Bang voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:29

Dat is best een heftige reactie. Je zegt “niet meer” ? Hij heeft dus voor de kar gelopen? Is er wat gebeurd? Is het lang geleden dat hij nog voor de kar gelopen heeft?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:52

Startrack schreef:
Helaas geen geld voor een professionele hulp . Daarom vraag ik hier tips

Niet meer inspannen punt.
Ongelukken voor de kar zijn snel veel ernstiger dan wanneer je er op zit of naast staat.
Kar er achter en dus achtervolgd worden door iets, vraagt veel vertrouwen van een prooidier dat instinctmatig weet dat die blinde hoek de plek is waar roofdieren vandaan komen. Als er iets gebeurd dat de reflex dit is gevaarlijk aan zet, dan is die weer uit gezet krijgen iets voor profs en ook die zeggen dan vrij vaak niet aan beginnen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Bang voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:55

Omdat de topicstarter geblokkeerd is ivm een SA plaats ik hier een slotje.