Fijn menhoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:47

Elisa2 schreef:
Edwin zei al dat het SAM tuig een heel ander soort biothane is. Jammer alleen dat er ook een bijbehorend prijskaartje aan zit. :o


Klopt! Maar voor mij was qualiteit belangrijker dan de prijs, omdat ik iets wilde wat goed zat. Vooral aan het schoftje vond ik de verstelbare kussens erg fijn. Een zadel moet helemaal pas en een schoftje gooien we overal maar op bij wijze van spreken

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 15:55

Je hebt ook helemaal gelijk.

Ik zal er voor moeten sparen, begin eerst maar met een fijner hoofdstel. :D

Cowgirl, ja dat dus..of als het er wel is dan is het gelijk erg duur.

Bevalt dat kunststof hoofdstel beter dan leer?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:36

Elisa2 schreef:
Je hebt ook helemaal gelijk.

Ik zal er voor moeten sparen, begin eerst maar met een fijner hoofdstel. :D

Cowgirl, ja dat dus..of als het er wel is dan is het gelijk erg duur.

Bevalt dat kunststof hoofdstel beter dan leer?



Bevalt mij wel beter want ik heb een hekel aan poetsen. :D

Ik had ooit een leren Imperial Riding marathon tuig. Die was echt perfect maar dus verkocht van wege het vele poetswerk. Maar ik heb wel spijt dat ik die weg heb gedaan.

Ik heb nu een Ideal Webtech. Op zich wel een prettig tuig maar de pasvorm van het schoftje is gewoon ruk en uiteraard standaard.
Ergens wil ik wel wat nieuws(alles is inmiddels oud :P ) maar mijn paard is bijna 26 en bijna met pensioen. En door gebrek aan een groom(s) denk ik dat mennen met een nieuw jong paard er niet in zit.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fijn menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 19:55

Oh jammer!

Het is zo leuk:-)

Webtech is ook kunststof toch?

Onderhoudsarm is prettig, zolang het maar wel goed zit ook.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:16

Je zou eens kunnen informeren of Dabo iets voor je kan betekenen?
Dan kun je het geheel naar eigen wens laten maken: https://dabo-design.nl/

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:36

Afbeelding
Cowgirl schreef:
Ik vind de mensport toch al erg achter lopen kwa pasvormen. Niet alleen hoofdstellen maar ook tuigen en met name schoftjes. Vorige week een lezing van Paul Versluis mogen bijwonen en die zei dat ook.
Aan zadels word van alles gedaan maar de mensport loopt hopeloos achter. Zoveel producten met standaard maten.

Ik heb nu een kunststof hoofdstel van Ideal. Wel wat lichter dan leer maar blijft toch wel stug en er zit geen anatomisch kopstuk aan. Die van mij is dan zonder kleppen.


En daarom heb ik een zilco schoftje, daar kan ik de kussens zelf verstellen. Ik kreeg namelijk error toen mijn zadelmaker zei dat ik een XXXW boom moest in m'n zadeltje, keek naar mijn toen nog ideal tuig en zag amper handbreedte vrijheid.

Ik heb overigens wél als 1 van de weinige een wit onderlegde neusriem. :D Jammer dat er geen lak in biothane is.

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:14

Inmiddels 6 jaar geleden dat ik gestopt ben maar ik heb altijd rij hoofdstellen omgebouwd tot menhoofdstellen... simpele oplossing. Tevens was er toen echt wel veel anatomisch te vinden zoals borststukken en singels je moet alleen goed zoeken haha!Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fijn menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 09:26

Dat ziet er wel fijn uit.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Ik ga me eens goed orienteren nav jullie tips.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Fijn menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:33

Ik heb een hoofdstel van van rijs. Mooie ronde oogkleppen, fijne neusriem. Het frontdeel heb ik vervangen door een rijfrontriem. Ik ben sowieso altijd aan het knutselen met mijn hoofdstellen. Gewone neusriem eraan etc. Maar mooi maatwerk lijkt me de oplossing voor je.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Fijn menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:46

Wij hebben eurotech van ideal als 2span tuig en ook nog de leren variant. Leer is zeker 3x zo zwaar en heel fijn dat het eurotech na gebruik even af te spoelen is en met handdoek of uit de zon drogen en de kast weer in.

Hoofdstellen hebben we enkel leer. We hebben geen ervaring met ander materiaal dan leer qua hoofdstellen . Hier hoofdstellen van Paree en Ideal alles uiteraard in trekpaard. Geen oogkleppen daar beginnen we niet aan. De paarden zijn net zo nieuwsgierig als wij onderweg en willen gewoon kijken

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Re: Fijn menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:08

Wij hebben alle tuigen van zilco, maar gebruiken arden hoofdstellen. Ze zijn zacht, de paarden vinden ze prettig en ze hebben iets ooruitsparing waardoor ze mooier zitten.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fijn menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 23:15

Arden heeft op dit moment mijn voorkeur, al veel positiefs over gehoord.

Bedankt allemaal voor jullie ervaringen en het meedenken.