Dribbel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 23:07

Hallo
Ik heb een nieuwe pony gekregen, die bij zijn vorige bvaasje werd ingespannen, en dan direct in draf weg, dus in stap kan/wil ie bijna niet, da's best wel lastig, voor de rest is ie heel erg lief, alleeen een beetje sterk Haha! Haha! !!!!Hebben jullie hier ook wel 's last van???of heb ie een tip??

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:54

Heel heel heel erg consequent wezen en het hem toch proberen te leren. Met veel geduld kun je ver komen hoor!!! Hij moet het toch een keer leren. maar kunnen jullie zelf wel mennen dan??? Anders zou ik het laten zitten... Maar als je van plan bent toch te gaan mennen: neem evt les en leer het de pony.... Zo zijn wij ook begonen...met een paard dat het kon en mijn vader die het niet kon... Thanks Ronald voor alle lessen!!! Knipoog

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 18:23

Hoi
Ja , ik kan wel mennen, mijn pappie heel erg goed zelfs, heb zelf wel eerder gemend met een andere pony, alleen op de kar, zo langs de weg, duzzzzzzzzzzzzzzzz!!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:45

Mijn instructeur zegt altijd "zo lang een paard niet normaal kan stappen kan ie zeker niet draven", met andere woorden je moet net zolang en consequent blijven stappen tot het een normale ontspannen stap is, en dan pas draven....
Dat kan best wel even duren hoor, maar het is wel heel belangrijk! Wanneer je paard echt begint te ontspannen en niet meer opgefokt weg wil draven ga je pas over op de draf....

Succes!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 01:43

Tussen "kunnen" en "willen" zit nogal een verschil, dus ik zou zeggen.. "zo lang een paard niet normaal WIL stappen, niet toe staan om te draven.

Verder sluit ik me helemaal bij Mika aan !

Daarna de overgang van draf naar stap, en van stap naar stilstaan oefenen tot je er zelf helemaal ziek van bent... en daarna nog een poosje Lachen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 01:56

oh ja.. en natuurlijk nu niet, dan niet, en never en nooit niet weggaan in draf !!

Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
en zodra de pony terugkomt en je de rrrrr'en nog kunt tellen dan zit je in de richting