Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilona__
Berichten: 1062
Geregistreerd: 08-08-05

Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 19:59

Ik ben opzoek naar een nieuw tuig voor mijn pony, en ik twijfel nu tussen de Ideal WebTech of de LeatherTech. Volgens de winkel is de Webtech meer een trainingstuig en deze is ook voor een groot deel van nylon. De Leathertech is helemaal van leer en voorbehandeld met vet en dus al redelijk soepel. Zelf heb ik het liefst een lederen tuig omdat ik bang ben dat ik met een (deels) nylon tuig niet lang mee kan mennen. Dit is namelijk al het 2e tuig dat ik ga kopen.

Ook leek het WebTech tuig in de winkel vrij smal, een smal schoftje en borsttuig enzo.

Wie heeft ervaring met een van deze tuigen, of met allebei? Ik weet namelijk gewoon echt even niet welk tuig ik zou moeten kopen. De Webtech is wel een dikke 100 euro goedkoper, maar als het leren echt beter is heb ik het geld er wel voor over. Knipoog

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:10

Ik heb een Webtech en ben er zeer tevreden over. Ik vind het borsttuig en schoftje niet erg smal.
Het enige nadeel is, dat het op sommige delen wat gaat pluizen.

Ilona__
Berichten: 1062
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:31

Ik heb even in je profiel naar de foto's gekeken, zo op een foto ziet het er inderdaad niet smal uit. Toen ik het in de winkel zag voelde het allemaal aan alsof het ieder moment doormidden kon vallen Nagelbijten / Gniffelen Maar dat komt misschien doordat ik zware lederen tuigen gewend ben.

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:26

Heb ook het webtech tuig (ben in afwachting van een handgemaakt leren tuig en heb daarom niet de leathertech gekocht).
Ik vind het een super tuig, goede pasvorm en oersterk. Het schoftje had van mij iets breder gemogen, maar volgens mij is dat bij alle Ideal tuigen redelijk hetzelfde, qua breedte dan.
Het tuig is makkelijk in onderhoud, na gebruik gewoon afsponsen/afspuiten en laten drogen. Het nylon is met zacht leer gevoerd tegen het schuren, en dit leer is heel onderhoudsvriendelijk (tenminste, ik vet het heel weinig in en het houdt zich prima).
Dat het gaat pluizen klopt wel een beetje, vooral rondom de gaatjes en de metalen delen. Dit is heel makkelijk op te lossen: wanneer het tuig nat is (bijvoorbeeld na schoonmaken), zijn de pluizige stukken (of rafels) het eerste droog. Haal hier even een aansteker langs en de rafels brand je er netjes af zonder de rest van het tuig te verbranden.
Als ik opnieuw moest kiezen en ik had geen handgemaakt leren tuig in het verschiet, dan zou ik voor het leathertech tuig gaan. Alleen maar omdat ik leer mooier vind dan kunststof. Een andere reden heb ik er niet voor en daarom ben ik ook heel tevreden over de nylon uitvoering.

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 07:44

Janouk heeft het Leathertech. Wij zijn heel tevreden. Het zit comfortabel en blijft heel mooi.
Het wordt in het gebruik wel steeds langer. Ik moet echt bijna maandelijks riempjes korter maken.

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:09

@ Janouk: wordt het langer? Dat zou betekenen dat het steeds verder uitrekt? Dat is ook vreemd. Dat leer iets uitrekt weet ik, maar zo erg dat je maandelijks moet vergespen? Gelukkig heb ik daar met de nylon uitvoering geen last van. Vind het toch raar Haha!

sammykuh

Berichten: 1758
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:44

Divine schreef:
@ Janouk: wordt het langer? Dat zou betekenen dat het steeds verder uitrekt? Dat is ook vreemd. Dat leer iets uitrekt weet ik, maar zo erg dat je maandelijks moet vergespen? Gelukkig heb ik daar met de nylon uitvoering geen last van. Vind het toch raar Haha!


misschien valt ze ervan af want leer is niet echt iets wat elke week uitrekt.

maar ik zou zelf voor het leren tuig gaan. veen leer zelf mooier maar het blijft ook langer mooi dus heb je er meer plezier van. Mijn vriend heeft nylon webtech ja het is handig omdat hij 2 span rijd maar ze soms ook in het enkelspan rijd maar het rafels alle kanten uit en wordt gewoon niet mooi meer. elke keer branden heeft ook geen zin want het word steeds korter.

ik zou er die 100 euro meer echt wel voor over hebben. ben je gelijk voor een paar jaar verlost en je hebt er veel plezier van

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:08

Echt het leer rekt uit. Janouk is een Haflinger, kan me niet voorstellen dat ze veel slanker wordt of wil worden Clown . De neusriem heb ik nu een maat kleiner gehaald, want die was te lang geworden. En de broek hangt ook al 2 gaten hoger dan ik het begin. Idem voor het borsttuig. Maar het tuig ziet er prachtig uit en ik ben er heel blij mee. Maar ik vind dat het meer uitrekt dan ik ooit heb meegemaakt. Ik moet echt maandelijks wel iets vergespen. Niet het hele tuig hoor. Maar dan weer de broek en dan weer iets anders.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:40

gut wat raar janouk....... wist wel dat als nieuw leer wat soepeler word, het heel iets kan gaan uitrekken, maar zóveel.... apart hoor...

ik zelf zou nooit een nylon tuig aanschaffen; vind het simpelweg niet mooi, en daarbij, van ideal zal het wel een relatief goede kwaliteit zijn, maar ik zie zoveel mensen met goedkope nylontuigen dat na een tijdje gewoon heel erg gaat scheuren oid, en je komt er eigenlijk niet zo snel meer vanaf (in de zin van verkopen) denk dat meeste mensen toch wel liever leer of anders goed kunstof willen hebben...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:26

Misschien net verkeerd getroffen??

Ik heb zelf een echt leren tuig, maar hoor over het Leathertech ook goede verhalen.

Arretje

Berichten: 603
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hoogezand/Kropswolde

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:46

Heb zelf de leathertech en ben er tevreden over. Webtech vind ik bijzonder lelijk, tzal wel sterk zijn maar het ziet er niet uit..... Dat het schoft vrij smal is vind ik persoonlijk wel mooi, ik hou niet van die hele brede schoften. Verder is het mooi soepel en ingevet leer. Imperial Riding heeft een vergelijkbaar tuig, broek daarvan vind ik mooier dan die van Ideal, maar het schoft is weer breder. En het grote voordeel van Ideal vind ik dat alle onderdelen los te bestellen zijn!

Ilona__
Berichten: 1062
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 17:03

Bedankt voor alle reacties. Ik heb vanmiddag Divoza even gebeld, en het leren tuig besteld. Ben erg benieuwd! Lachen

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:39

heb ook een webtech. ben zeer tevreden. het pluist maar een klein beetje. heb hiernaast ook nog een leren tuig.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:50

Ik heb een Leathertech van Ideal en ben er erg blij mee. Het blijft netjes en soepel. Verkleurd niet en rekt bij mij niet uit Tong uitsteken

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:02

Ik heb zelf de leathertech en ben daar erg tevreden over, een stalgenoot heeft de webtech, het voldoet hem prima maar het is gewoon minder mooi.

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:36

Ik ben me bewust dat ik een heel oud topic naar boven haal, maar ik wil juist ervaringen van mensen horen die al langer een van beide tuigen heeft en ik vind een nieuw topic hiervoor aanmaken niet nodig omdat er hier al over gesproken wordt.

Binnenkort ( =binnen nu en een week) wil ik een van beide tuigen aanschaffen, dubbelspan maat shetland. Graag wil ik jullie ervaringen horen over de volgende punten;

De Eurotech; hoe hebben jullie eventuele reparaties opgelost? Ik neem maar aan dat dit niet bij een 'gewone' leer-reparateur kan, omdat het mij niet mogelijk lijkt om leer en kunstof aan elkaar te bevestigen? (ik kan me er op verkijken ... )

De Webtech; hoe ziet deze er na een paar jaar (intensief) gebruik uit? Ik wil het tuig voor dressuur, buitenritten en eventueel een of twee marathons per jaar gaan gebruiken. Dat het gaat rafelen heb ik niet heel veel problemen mee, dat is (denk ik?) met ombranden d.m.v. een aansteker zo weer netjes gemaakt. Maar het moet er voor de dressuur na een paar jaar ook nog toonbaar uit zien ;)

Ilona__
Berichten: 1062
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 09:56

Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar ik heb helaas een jaar na aankoop van het tuig het alweer moeten verkopen (ivm verkoop pony). Inmiddels is de pony terug, maar het tuig dus niet.. ;) Hoop voor je dat andere mensen je verder kunnen helpen! :D

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:57

Ik heb dus de webtech zoals ik in 2007 ook al had aagegeven :D
Ben er nog wel tevreden meee maar gebruik het zelf niet meer voor wedstrijden daar
vind ik het niet mooi genoeg voor. Stof gaat gewoon makkelijk in het nylon zitten.

Mijn man heeft de eurotech enige nadeel daarvan vind ik dat de gespen gaan roesten.

Romy_tessa

Berichten: 873
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:53

@ Fenny, twijfel je nou tussen de webtech en leathertech of webtech en eurotech?

Ik rijd nu al 5 jaar met leathertech tuigen. We rijden de pony's in enkel- tweespan, tandem en vierspan dus het wordt zeer intensief gebruikt en ziet er nog altijd mooi uit. Leer is wel altijd meer onderhoud dan kunstof maar leer blijft daaronder dan ook mooier

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:19

Romy_tessa schreef:
@ Fenny, twijfel je nou tussen de webtech en leathertech of webtech en eurotech?



:') Ik zie nu pas dat het hier om WebTech en LEATHERTech gaat en ik doel inderdaad op de WebTech en EUROTech :') Tnx voor de opmerking :D

Maar ik heb elders ook geïnformeerd en zoals het nu lijkt ga ik voor de EuroTech :)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:20

Ik heb de eurotech op P&K in mijn handen gehad en ben om.

Er zijn, sinds het op de markt, is nog wat verbeteringen gedaan. Zo zijn de gespen nu echt van RVS.
In eerste instantie had ik mijn zinnen gezet op Zilco maar eigelijk voelde dat best wel stug en ik vind de broek niet mooi.
Eurotech voelde mooi soepel aan, heeft nu ook een empathy borsttuig en is een stuk beter geprijst dan Zilco.

Nu sparen :D

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:23

Cowgirl schreef:
Ik heb de eurotech op P&K in mijn handen gehad en ben om.

Er zijn, sinds het op de markt, is nog wat verbeteringen gedaan. Zo zijn de gespen nu echt van RVS.
In eerste instantie had ik mijn zinnen gezet op Zilco maar eigelijk voelde dat best wel stug en ik vind de broek niet mooi.
Eurotech voelde mooi soepel aan, heeft nu ook een empathy borsttuig en is een stuk beter geprijst dan Zilco.

Nu sparen :D


Ik heb ook de Eurotech, fijn tuig.
Heb 'm toen met een actie van Divoza gekocht met 25% korting, scheelde behoorlijk!

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:49

Hier ook liefhebber van de Eurotech.
Empathy borsttuig zou hier alleen nooit komen. :n

Heb het tuig voor mijn tinker in enkelspan.
En voor mijn welshjes in tweespan.

Heerlijk, lekker op de wagen leggen, tegelijk afspuiten met de wagen mee. Ideaal.
Heb ook Leathertech en vind ik ook onwijs mooi tuig. (in lichtbruine/cognac kleur)

Vind alleen hoofdstel wat minder fijn van eurotech bij grotere maat, dit doordat neusriem dan wat slapper is word ie naar beneden getrokken door sperriem.
Met kleintjes weer geen last van.

Wbt uitrekken leer leathertech komt me bekend voor, of nouja, alleen in de strengen. Moest ik tijdje terug ineens aanpassen. Verder geen last van.
Wel heel mooi soepel zacht leer.

Marall

Berichten: 724
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: TEXEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:04

IK heb een webtech tuig tweedehands via bokt gekocht zag er nog als nieuw uit. Nu ook nog als ik hem met de hogedrukreiniger afspuit.
Het nadeel is dat hij nogal lompe gepsen heeft vooral die aan de strengen zitten. Dit schijnt ook zo te wezen bij de eurotech. Een kiefer tuig ziet er veel fijner uit. Mijn vader rijd al jaren met een kun stof kiefer tuig in enkel, dubbel, tandem,4 span (met friezen). Ik rij zelf met 2 tinkers spaar nog voor een kunstof dubbelspan tuig.
Ben overiges wel tevreden van wat ik heb voor t geld.

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Ideal WebTech Of Ideal LeatherTech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:06

Ik vind zilco toch vele malen fijner dan eurotech! veel soepeler en mooier afgewerkt. Wel een goede zet dat ze de gespen van eurotech hebben vervangen !!!

Zowel mijn man mijn zusje en ik rijden met emphaty borsten en zijn erg tevreden.