Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:26

Mooi jessje!

Wat vervelend dakario. Dat zijn geen fijne dingen...

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:36

Jesje: mooi veulen! Weinig wit voor een Aganix :)

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:40

@ dakario beste bult zit er op

Mooi aganix veulen en allemaal gefeliciteerd met de verkopen

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:54

Caro29, succes met poging 3 !

Bedankt voor de leuke reacties, hopelijk een goede antistoffen test, dan kan ik hen morgenavond of woensdagochtend ophalen.

Charisma schreef:
Jesje: mooi veulen! Weinig wit voor een Aganix :)

Idd! Merrie zelf had wel echt amper aftekeningen. In vooraanzicht heeft deze wel een beetje een aparte bles/sneb

Afbeelding

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:22

Blesje is mooi! Heel leuk!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:14

Ik hou van blessen en witte voeten! Ik heb echt voor het eerst een paard zonder wit op het hoofd. Is gewoon even wennen joh.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:43

Oh wat een leuke bles, mooie veulen ook :j

Ik twijfel of ik nog met dekken moet beginnen. Merrie krijgt hopelijk binnen nu en een maand of 2 het sportpredikaat (eindelijk) nu de meetmomenten weer mogen. Voor een hele goede prijs is ze te koop, maar anders hou ik haar zelf. Is dekken dan handig of juist niet?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:55

Als je overweegt te verkopen als sportpaard niet, dan zit je er wsl voorlopig aan vast. Want als drachtige merrie zit ze vermoedelijk in een andere prijsklasse dan als sportpaard.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:58

Eens met Gomir
Als je als sportpaard wil verkopen is dekken niet handig
Een embryo spoelen wel als je er graag nog een nakomeling van wil

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:59

Wat een chique Aganix Jess ..is dat uit Gaea ?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:26

Phoe Dakario idd serieuze bult! Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. Ik sta er wel vaak van te kijken hoeveel er kan genezen bij veulens, dus zeker de moed niet opgeven!

Mooie aganix!!

Qua verkoop: ja ik was wat ‘bang’ dat het een moeilijk jaar zou zijn om te verkopen. Er is vorig jaar toch veel gedekt, met hele goede hengsten en merries aangezien er toch weinig sport was. Ik had dan nog een hengstje dus zag het nog somberder in ;) maar bij ons dus heel vlot gegaan op een dag tijd.
Heb wel bewust niet te lang gewacht met te koop zetten, hoe later in het seizoen, hoe meer aanbod denk ik dan…
Maar eerlijk is eerlijk, ik fok met een leuke merrie maar geen topper, dus ik verkoop ook aan een ‘leuke’ prijs. Ik heb mijn Colorit verkocht aan €5500. Voor mij is fokken hobby en op deze manier kan ik mijn hobby gratis uitoefenen en hou ik er een zakcentje aan over.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:40

Ik denk inderdaad dat vroeg verkopen een voordeel kan zijn :j
Er zijn nog bijna geen veilingen en advertenties terwijl er van juli tot oktober bijna dagelijks veilingen zijn
Dus goed gedaan +:)+

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:52

besita schreef:
Wat een chique Aganix Jess ..is dat uit Gaea ?
Ja, bedankt <3
Eerste ooit waar ik te nerveus voor was om thuis te houden :+
Nu een nieuwe hengst kiezen, je kent haar goed dus als je ideeën hebt... voorlopig denken we misschien toch emerald eens te wagen... maar nog niet besloten


Antonius, mooi toch zo! Iedereen tevreden en snel geregeld :)

Revali

Berichten: 1194
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:14

Ook dat zijn prachtige prijzen voor veulens Antonius!! Het moet meestal allemaal nog maar... En lang niet alle veilingen lopen of worden ze zelfs niet verkocht.

Met merrie en veulen opgehaald. Geinsemineerd met Mylord Carthago... Ben benieuwd

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:27

jessje schreef:
besita schreef:
Wat een chique Aganix Jess ..is dat uit Gaea ?
Ja, bedankt <3
Eerste ooit waar ik te nerveus voor was om thuis te houden :+
Nu een nieuwe hengst kiezen, je kent haar goed dus als je ideeën hebt... voorlopig denken we misschien toch emerald eens te wagen... maar nog niet besloten


Antonius, mooi toch zo! Iedereen tevreden en snel geregeld :)

Ja Emerald zou wel kunnen passen alleen wel redelijk duur en niet zo beste condities
Untouchable zou ook wel mooi passen
Of een beetje onderschat maar blijft een gave hengst : Codex one ..echt chique veulens van gezien :j
Onze Artist 8-) ( volgend jaar !!)

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:41

Mooi aganix veulen!

Aj, dat is inderdaad een flinke bult. Hopelijk zakt het snel af en heeft ie er niet te veel aan over gehouden.

Pantykous, net zoals de rest zegt zou ik idd niet dekken als je wilt verkopen als sportpaard. Maar spoelen of niets.

Even een vraag. Ik wil oefenen met het even van de merrie af zijn. Maar nu hebben wij een stal met opfokwand. Wat tot nu toe geen problemen heeft gekregen. Alleen ben ik bang als ik met de merrie weg ga dat het veulen er dan misschien wel doorheen wilt springen. Nu kan ik het veulen ook in het andere stallenblok in een stal zetten die wel helemaal dicht is. Maar die stal kent hij dus niet, dan ben ik bang dat dat nog meer stres op gaat leveren.

Nu kan er wel iemand bij staan die het veulen evt. tegen kan houden als het probeert er door te springen maar ik zie dat nog niet zo zitten. Als ze in paniek zijn proberen ze natuurlijk met alle man en macht ergens weg te komen. Of zien jullie dit anders? Tips/opties? :)

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:51

Annouk: Heb je geen groot pak stro wat je strak tegen het voerhek kunt schuiven?

Revali

Berichten: 1194
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:37

Vandaag geprobeerd de Luigi op de foto te krijgen... Valt niet mee :)) bijna een weekje oud. Ze is zo leuk <3
Ze heet trouwens Loenatik(na de serie die altijd op tv was) roepnaam Loena
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:43

Ik heb niet echt tips Anouk , wij kozen altijd of fok of sport ..als de merries een veulen hadden kreeg het lichaam ook echt rust
En ik hield niet van alle stress die het meebracht :+

Iorrr

Berichten: 4036
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:22

Oeh wat een knappe revalli!! Helemaal mijn smaak! En gedekt bij Mylord! Ik ben fan

Umeo
Berichten: 2229
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:32

@Jessje: hele knappe Aganix!

@Dakario: Dat is een flinke bult. Heeft hij er nog last van?

@Besita: Ik heb van Codex One ook al enkele knappe veulens gezien :j

Ik zie dat jullie meerdere malen Mylord gebruikt hebben. Ik ben niet zo bekend met zijn nafok. Op wat voor merries gebruiken jullie hem?

Hier kan morgen de andere merrie waarschijnlijk gedekt worden. Dan moet ik nu wel dringend gaan beslissen :Y) :D

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:47

xAnnouk schreef:
Mooi aganix veulen!

Aj, dat is inderdaad een flinke bult. Hopelijk zakt het snel af en heeft ie er niet te veel aan over gehouden.

Pantykous, net zoals de rest zegt zou ik idd niet dekken als je wilt verkopen als sportpaard. Maar spoelen of niets.

Even een vraag. Ik wil oefenen met het even van de merrie af zijn. Maar nu hebben wij een stal met opfokwand. Wat tot nu toe geen problemen heeft gekregen. Alleen ben ik bang als ik met de merrie weg ga dat het veulen er dan misschien wel doorheen wilt springen. Nu kan ik het veulen ook in het andere stallenblok in een stal zetten die wel helemaal dicht is. Maar die stal kent hij dus niet, dan ben ik bang dat dat nog meer stres op gaat leveren.

Nu kan er wel iemand bij staan die het veulen evt. tegen kan houden als het probeert er door te springen maar ik zie dat nog niet zo zitten. Als ze in paniek zijn proberen ze natuurlijk met alle man en macht ergens weg te komen. Of zien jullie dit anders? Tips/opties? :)


Wij hebben ook stallen met open stuk voor het voer. Wij hebben een hekje (kalveren/schapen hekje) gemaakt die we kunnen ophangen voor het open stuk, touw eromheen en klaar. Zit de boel mooi dicht.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:48

Haha revali volgens mij past die naam perfect bij het veulen. Heerlijk die foto's echt zo'n spring in het veld veulen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:06

Revali, ze is leuk!! Naam lijkt wel te passen. ;-)

Revali

Berichten: 1194
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:17

Umeo schreef:
@Jessje: hele knappe Aganix!

@Dakario: Dat is een flinke bult. Heeft hij er nog last van?

@Besita: Ik heb van Codex One ook al enkele knappe veulens gezien :j

Ik zie dat jullie meerdere malen Mylord gebruikt hebben. Ik ben niet zo bekend met zijn nafok. Op wat voor merries gebruiken jullie hem?

Hier kan morgen de andere merrie waarschijnlijk gedekt worden. Dan moet ik nu wel dringend gaan beslissen :Y) :D


Wij hebben Mylord gebruikt op een bloedmerrie