Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 221 van de 474 [ 11831 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 474  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Vervelend dat het bij sommige merries nog niet wilt vlotten. Ik kan helaas geen tips geven daarin. Die van mij heeft tot nu toe altijd de eerste keer gepakt, heel veel mazzel mee.

Hoogendroog, wat een spanning, maar fijn dat ze nu weer lekker aan huis staan !

Revali, Gefeliciteerd met de drachtscan :)

Wat jammer dosjxx, probeer je het de volgende cyclus nog of laat je de merrie dan leeg voor dit jaar?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:46 



 
Profiel   

xAnnouk schreef
Vervelend dat het bij sommige merries nog niet wilt vlotten. Ik kan helaas geen tips geven daarin. Die van mij heeft tot nu toe altijd de eerste keer gepakt, heel veel mazzel mee.

Hoogendroog, wat een spanning, maar fijn dat ze nu weer lekker aan huis staan !

Revali, Gefeliciteerd met de drachtscan :)

Wat jammer dosjxx, probeer je het de volgende cyclus nog of laat je de merrie dan leeg voor dit jaar?


We gaan nog proberen volgende cyclus

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:05 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Hoop gerommel zo Eilander, maar duimen voor Emerald! Gefeliciteerd met de Cornet.

Hopelijk geen tweeling Laurentii, hoe gaat het met je merrie?

Iemand suggesties voor een fijne stal in Zuid-Holland (omgeving Rotterdam/Spijkenisse)? Had een goede gevonden maar die willen geen drachtige merries. Zoek een stal waar ze zomer en winter veel buiten komen en voldoende faciliteiten (goede bak, springmateriaal, etc).


Onze patiƫnt doet het goed.
Ik heb haar terug in de wei bij de andere gezet, ze voelt zich daar duidelijk beter.
Het veulen is echt een brutaal ding :')
[ img ]

Ik hoop dat ze snel terug wat kilo's bijkrijgt.
[ img ]

[ img ]

Onze Emerald is ook wel echt knap aan het worden :p
Ik heb een klein beetje spijt dat ik de merrie verhuurd heb dit jaar. Volgend jaar ga ik toch terug Emerald proberen. Ze is eigenlijk alles wat ik zoek in een paard, enkel de vlekken ontbreken.
Binnen 1,5 maand vertrekt ze al naar haar nieuwe thuis.
[ img ]


dosjxx, balen! Daar kan ik altijd een hele dag slechtgezind van zijn haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:11 



 
Profiel   

Waarom heb je haar verkocht Laurentii? Vanwege de vlekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:39 



 
Profiel   

Bella helaas niet drachtig, beginnend hengstig dus vrijdag weer kijken. Op zich niet zo gek na gedoe met tweeling de cyclus hiervoor, maar toch jammer.
De numero uno heeft niets gedaan op hengstig spuiten. Nu 10 dagen regulatie proberen en anders houdt het op. Baal echt zo dat we begin mei het sperma niet op tijd kregen. Dat is tot nu toe enige kans van dit jaar geweest. Nog even duimen dat de 3 jarige Arezzo wel hengstig is, die is nu een week na insemineren dus nog even spannend.

Revali gefeliciteerd met de dracht! Verder zag ik vooral nog veel mensen met tegenvallende resultaten :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:51 



 
Profiel   

Balen gomir! Extra rot dat je het toen niet op tijd kreeg. Hopelijk is je Arezzo drachtig en niet hengstig toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 18:57 



 
Profiel   

Drachtig ja :+ Telefoon en tussen de bedrijven door bokt bijlezen is toch niet handig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 19:36 



 
Profiel   

rensju schreef
Waarom heb je haar verkocht Laurentii? Vanwege de vlekken?


Inderdaad, kunnen niet alles houden.
Ik zou graag 5 vaste fokmerries houden en dan enkele beloftevolle merrieveulens die bont zijn.
Volgend jaar verwachten we er al zeker 2 (eentje al verkocht) en hopelijk nog een 3e.
Uit de stam van de Emerald hou ik haar moeder en grootmoeder al, die doe ik niet meer weg en ik heb ook nog een jaarling uit die stam lopen.

gomir, frustrerend! Hopelijk lukt het nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 07:51 



 
Profiel   

Hier hadden sommige ook met Colorit gedekt niet? Hoe was de spermakwaliteit? Waren de merries snel drachtig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:51 



 
Profiel   

Charisma schreef
Hier hadden sommige ook met Colorit gedekt niet? Hoe was de spermakwaliteit? Waren de merries snel drachtig?


Vriendin van mij had dit jaar en vorig jaar veulen van Colorit. Merrie was snel drachtig beide keren. En hele mooie veulens

Wat balen Gomir, schiet niet op!!
hier ook niet. Merrie is al bij gespoten. Krijg er een hard hoofd in zo... -O-

Had begin dit jaar een merrie op 't oog. Naar Belgiƫ gegaan merrie bekeken. Maar ze wilde in 1x weer wat anders qua prijs. Dus we kwamen er niet uit. Nu stuurt ze me bericht dat ze wel wil verkopen.... Ja daggg... Ze heeft de merrie alleen maar gebruikt voor icsi... Zelf nooit drachtig geweest en nu dus ook niet drachtig. Mij te laat om zo'n merrie aan te schaffen terwijl ze niet drachtig is }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:28 



 
Profiel   

Revali: klinkt goed! Hopelijk woensdag hier ook goed nieuws!

Nee, snap ik dat je je niet aan zo'n merrie wil wagen nu nog als ze niet drachtig is...en misschien ook moeilijk te krijgen aangezien ze altijd icsi doen...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:05 



 
Profiel   

Wij hebben ook een Colorit, merrie was meteen drachtig maar op 4 drachten wel 3x meteen drachtig van verschillende hengsten en 1x drachtig bij poging 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:57 



 
Profiel   

Merrie hier was ook al 2x van de eerste keer drachtig! Zelfs 1x met diepvries... Dus ik hoop dat 't lukt, 't wordt steeds later natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:38 



 
Profiel   

Hier de merrie ook eindelijk goed drachtig.

Van 1e x insiminatie was ze al drachtig, maar vruchtje zat op de baarmoedermond en veearts verwachte dat het zou worden afgestoten. Dat was dus helaas ook zo.

Gelijk weer geinsimineerd en nu dus toch mooi drachtig van Zinelord *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:48 



 
Profiel   

Sita: gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:19 



 
Profiel   

Hier vanmorgen laatste veulen geboren! Een merrietje! Kassanova de la pomme x clarissimo .
Balans: 3 merries en 2 hengsten dit jaar! Mooi evenwicht! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de drachtige merries allemaal! De mijne is ook drachtig. Nu hopen dat het allemaal wel goed gaat al krijgt ze gewoon de band al met 9 maanden om :')
de andere merrie moet ik volgende week terug.

Dat is ook vreemd Revali, en vragen of ze haar drachtig afleverd bij verkoop?

Hebben jullie hier ervaringen met veulenkeuringen? Hoe bereid ik haar daar het beste op voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:09 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Sita, vind het een aansprekende hengst
Gefeliciteerd Charisma

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 08:45 



 
Profiel   

Charisma gefeliciteerd met het veulen! Benieuwd naar een fototje ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 11:56 



 
Profiel   

Hier weeral wat tegenslag, merrie die hengstig was gespoten had een goede follikel, maar 2 cm vocht op de baarmoeder. Nu met oxytocine injecties om de zoveel uur gestart in de hoop dat we maandag nog kunnen insemineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 18:40 



 
Profiel   

Wij hebben besloten de Chin Chin merrie niet meer te laten dekken dit jaar . We zijn al vanaf maart bezig en het wil gewoon niet. Dus wij zijn klaar voor dit jaar! 4 gezonde veulens en 4 merries drachtig voor 2022

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 20:43 



 
Profiel   

dosjxx schreef
Hier weeral wat tegenslag, merrie die hengstig was gespoten had een goede follikel, maar 2 cm vocht op de baarmoeder. Nu met oxytocine injecties om de zoveel uur gestart in de hoop dat we maandag nog kunnen insemineren.


Hier hetzelfde, wij hebben naast oxytocine een swab gedaan, de baarmoeder gespoeld en dicht gezet na insemineren. Misschien iets om over na te denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 20:54 



 
Profiel   

Oehlala schreef
Gefeliciteerd met de drachtige merries allemaal! De mijne is ook drachtig. Nu hopen dat het allemaal wel goed gaat al krijgt ze gewoon de band al met 9 maanden om :')
de andere merrie moet ik volgende week terug.

Dat is ook vreemd Revali, en vragen of ze haar drachtig afleverd bij verkoop?

Hebben jullie hier ervaringen met veulenkeuringen? Hoe bereid ik haar daar het beste op voor?


Wij houden de merries aan huis zodat de veulens biks krijgen. Ze worden geschoren en gaan snachts op stal. Verder helemaal niks :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 21:49 



 
Profiel   

dosjxx schreef
Hier weeral wat tegenslag, merrie die hengstig was gespoten had een goede follikel, maar 2 cm vocht op de baarmoeder. Nu met oxytocine injecties om de zoveel uur gestart in de hoop dat we maandag nog kunnen insemineren.



Ah wat balen zeg!! Niks aan!
-O-
Rensje ook balen!

En lexa jammer van de chinchin maar wel 4 drachtig!!!

Onze merrie staat al een week bij de hengstenboer... Vandaag maar eens gebeld.. 2x bijgespoten.. Hoopte dat het ei er vanavond/nacht wel af gaat. Was mooi ei... Maar blijf er een hard hoofd in houden als het zo lang moet duren }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 21:54 



 
Profiel   

Nou vanmorgen is ze geinsemineerd (11 dagen na het hengstig spuiten)
Blij als ik ze kan ophalen... Lekker naar huis <3

Onze Dominator heeft het goed voor elkaar nu ze haar speelmaatje al zolang moet missen :Y) ze heeft er geen moeite mee haha
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 16:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 221 van de 474 [ 11831 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 474  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen